Optoma UHZ78LV RGB 3-laser home cinema projector met Dolby Vision

Gestart door bartvv, februari 20, 2026, 09:43:16

Vorige topic - Volgende topic

bartvv

Optoma heeft een nieuwe en zeer heldere 4K-laserprojector aangekondigd, de Optoma UHZ78LV. Deze projector heeft twee HDR-opties, Dolby Vision en HDR10+, en belooft een piekhelderheid van 5.000 lumen – dat is vergelijkbaar met de helderste projectoren op de markt en daarmee ook geschikt voor grotere projectieschermen.

Het is een 3RGB-laserprojector en Optoma claimt een kleurnauwkeurigheid van 98% DCI-P3, wat overeenkomt met bioscoopkwaliteit. De projector is ontworpen voor flexibele installatie en kan zowel aan de voor-, achter- als plafondzijde worden gemonteerd.

Heldere 4K UHD RGB Triple Laser home entertainment projector
Ontdek de ultieme thuisbioscoopervaring met deze geavanceerde 4K UHZ78LV projector, aangedreven door Dolby Vision® en PureEngine™ Ultra-technologie voor verbluffende beelden en ongeëvenaarde helderheid en kleurnauwkeurigheid.

Dolby Vision en HDR10+ leveren een verbluffende beeldkwaliteit, waardoor uw favoriete films en tv-programma's tot leven komen. Dolby Vision optimaliseert elk frame afzonderlijk, wat resulteert in een dynamischer en meeslepender kijkervaring. HDR10+ verbetert het dynamisch bereik en de kleurnauwkeurigheid van uw content, voor meer visuele details en diepte.

Met RGB triple laser-technologie combineert de UHZ78LV levensechte kleurnauwkeurigheid (98% DCI-P3) en een scherpere resolutie met een duurzame en betrouwbare bioscoopervaring, met tot wel 30.000 uur ononderbroken kijkplezier.

Dompel uzelf onder in verbluffende beelden met PureEngine™ Ultra, dat zorgvuldig gekalibreerde kleuren en ongelooflijke details levert. Of het nu gaat om snelle actie of dramatische beelden, de UHZ78LV levert vloeiende beweging met een verbluffende helderheid. Bekijk films zoals de regisseur het bedoeld heeft met de Filmmaker-modus. ISF-modi passen het beeld automatisch aan voor de perfecte kijkervaring, zowel overdag als 's nachts.

De UHZ78LV beschikt ook over de IMAX Enhanced-modus voor een optimale weergave van gemasterde content, voor een grotere en helderdere ervaring. Zo haalt u de gouden standaard voor bioscoopplezier naar uw eigen huis.

Meer informatie en lijst van verkooppunten: https://klankbart.nl/optoma/optoma-uhz78lv/
Leerbaar vanaf begin maart bij geselecteerde dealers, adviesprijs: 6.499,- incl btw

Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

donaldk

bartvv

Ik heb binnenkort een demomodel ter beschikking voor demo's.

Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Vik

Binnenkort eens aan de tand voelen, ik ben erg benieuwd.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mc T

Citaat van: Vik op juni 29, 2026, 06:28:00Binnenkort eens aan de tand voelen, ik ben erg benieuwd.  8)

Heel erg benieuwd naar je bevindingen. Ook qua kleuren en wat brengt PureEngine. Ook benieuwd naar bevindingen bewegingsonscherpte. Hoopte eigenlijk dat deze projector ook PureMotion zou hebben om daarvan ook te lezen/ zien wat dat kan brengen.   

Vik

Ik zal mijn bevindingen delen zodra ik hem getest heb. Na mijn ervaringen met de Barco Heimdall CS wordt het vast even afkicken.  :)

Citaat van: Mc T op juni 29, 2026, 15:17:08Heel erg benieuwd naar je bevindingen. Ook qua kleuren en wat brengt PureEngine. Ook benieuwd naar bevindingen bewegingsonscherpte. Hoopte eigenlijk dat deze projector ook PureMotion zou hebben om daarvan ook te lezen/ zien wat dat kan brengen. 

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mc T

Heel erg benieuwd dus. Met name omdat in de opsommingen/ wervende teksten PureMotion er niet bij staat maar in de handleiding wel. Zou in het verlengde van de uhz69LV moeten uitkomen. 

Benieuwd naar de (correcte-) kleuren weergave van deze laser, zwart weergave bij die serieuze licht output en wat dus PureMotion voor duit in het zakje doet.

Voor een prijsverschil van zomaar 15-20K in vergelijk met met die Barco, bescheiden afmetingen en 18kg lichter. Heel benieuwd dus. En als er nou ook nog 's een short throw versie van zou uitkomen...

Zou je wellicht ook de test willen doen met die Optoma  'Pure' features aan en uit en daar iets over willen delen qua bevindingen? Dit omdat steeds meer van hun projectoren deze features delen. Dank je wel!

Vik

Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar je bent van harte welkom om het tegen die tijd zelf te komen ervaren in de regio Venray. Ik moet alleen nog even afstemmen met de importeur over de beschikbaarheid van een demounit.  8)

Citaat van: Mc T op juli  2, 2026, 12:03:15Heel erg benieuwd dus. Met name omdat in de opsommingen/ wervende teksten PureMotion er niet bij staat maar in de handleiding wel. Zou in het verlengde van de uhz69LV moeten uitkomen. 

Benieuwd naar de (correcte-) kleuren weergave van deze laser, zwart weergave bij die serieuze licht output en wat dus PureMotion voor duit in het zakje doet.

Voor een prijsverschil van zomaar 15-20K in vergelijk met met die Barco, bescheiden afmetingen en 18kg lichter. Heel benieuwd dus. En als er nou ook nog 's een short throw versie van zou uitkomen...

Zou je wellicht ook de test willen doen met die Optoma  'Pure' features aan en uit en daar iets over willen delen qua bevindingen? Dit omdat steeds meer van hun projectoren deze features delen. Dank je wel!

MLCinema

Mooie ontwikkeling zeg, fijn om te zien dat andere merken ook niet stilzitten. Hele mooie specs gewoon. Ook benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5