Niet internet connected muziek device.

Gestart door Peerless Monster, november 23, 2025, 10:48:45

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Hoi collega forummers,

Even een vraag. Maar niet een hele gemakkelijke. Mijn nichtje is nogal verslaafd aan de telefoon, dus nu willen we haar een device cadeau doen die niet connected is met internet, maar waar we wel haar spotify playlists op willen zetten.

Bestaat er zoiets of ben je dan aangewezen op oude ipods oid?

Iemand een idee?
Ik denk dat hier meer mensen mee zitten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Mediator

Ik ben er niet helemaal in thuis maar de laatste versie Ipod werkt wel met Spotify. Ik heb zon ding esn jaar terug voor mijn dochter gekocht voor school. Nadeel vond ik wel de beperkte opslag. Zo heb ik nu met Tidal al snel 100gb op mijn telefoon.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

ElpeeTwaalf

Bedoel je dat ze enkel de fysieke bestanden kan afspelen? Tegenwoordig zijn er ook best veel DAP's (Digital Audio Player) kastjes maar de meeste zijn gericht op audiofielen en niet bepaald goedkoop. Er staan ook zat op Ali.
Ze hebben vaak WiFi en BT maar ik weet niet of je daar alle apps incl. internetbrowser op kan zetten.

https://www.tempotec.net/products/tempotec-v1-hifi-music-player

Geen Spotify, wel Qobuz en Tidal ondersteuning:
https://www.tempotec.net/products/tempotec-v3-blaze

Peerless Monster

Citaat van: Mediator op november 23, 2025, 13:39:22Ik ben er niet helemaal in thuis maar de laatste versie Ipod werkt wel met Spotify. Ik heb zon ding esn jaar terug voor mijn dochter gekocht voor school. Nadeel vond ik wel de beperkte opslag. Zo heb ik nu met Tidal al snel 100gb op mijn telefoon.

Ok check dat zal ik eens even onderzoeken. Thanks.

Citaat van: ElpeeTwaalf op november 23, 2025, 16:10:21Bedoel je dat ze enkel de fysieke bestanden kan afspelen? Tegenwoordig zijn er ook best veel DAP's (Digital Audio Player) kastjes maar de meeste zijn gericht op audiofielen en niet bepaald goedkoop. Er staan ook zat op Ali.
Ze hebben vaak WiFi en BT maar ik weet niet of je daar alle apps incl. internetbrowser op kan zetten.

https://www.tempotec.net/products/tempotec-v1-hifi-music-player

Geen Spotify, wel Qobuz en Tidal ondersteuning:
https://www.tempotec.net/products/tempotec-v3-blaze

Ja precies inderdaad. Dus fysieke bestanden afspelen. Maar ik dacht dat spotify dus niet toelaat om fysieke bestanden te downloaden en dan op zo'n speler te zetten. Thanks voor de linkjes. Die gaan we ook eens even nader bekijken :).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: Mediator op november 23, 2025, 13:39:22Ik ben er niet helemaal in thuis maar de laatste versie Ipod werkt wel met Spotify. Ik heb zon ding esn jaar terug voor mijn dochter gekocht voor school. Nadeel vond ik wel de beperkte opslag. Zo heb ik nu met Tidal al snel 100gb op mijn telefoon.

Snel even gekeken, maar de laatste 7e generatie Ipod kan inderdaad wel de Spotify App downloaden en draaien, maar dan ben je wel geconnect met het internet (dus geen gebruik van fysieke muziekbestanden) en afleiding in de vorm van Video, camera andere apps etc. Dus het is bijna een iphone, alleen kan je er niet mee bellen...

Mediator

Citaat van: Peerless Monster op november 24, 2025, 09:00:31Snel even gekeken, maar de laatste 7e generatie Ipod kan inderdaad wel de Spotify App downloaden en draaien, maar dan ben je wel geconnect met het internet (dus geen gebruik van fysieke muziekbestanden) en afleiding in de vorm van Video, camera andere apps etc. Dus het is bijna een iphone, alleen kan je er niet mee bellen...

Ja kan met Spotify muziek downloaden, net als met Tidal. En dan kun je ze zonder internet afspelen. Het is beslist gesn Iphone. Het ding is immens klein.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

P_j_V

Citaat van: Mediator op november 24, 2025, 10:00:16Ja kan met Spotify muziek downloaden, net als met Tidal. En dan kun je ze zonder internet afspelen. Het is beslist gesn Iphone. Het ding is immens klein.
Ik meen dat Spotify minimaal wekelijks een internet-connectie nodig heeft om te controleren of je abo nog geldig is.
Gelijk even gecontroleerd: de interval is 30 dagen: https://support.spotify.com/us/article/listen-offline/
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Koenio

Andere optie: Google Family op haar en ouders telefoon installeren. Alles blokkeren, behalve spotify...
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

SpaceJS

Citaat van: Koenio op november 25, 2025, 10:05:14Andere optie: Google Family op haar en ouders telefoon installeren. Alles blokkeren, behalve spotify...

Dit heb ik bij mijn kinderen ook gebruikt, werkt erg goed
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub