Levensduur SSD schijf.

Gestart door RonK., november 22, 2025, 19:58:24

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Bij bepaalde schijven kon je met wat kunst en vliegwerk de aansturingsboards wisselen.

We bewaarden vaak uit bepaalde series altijd 1-2 schijven voor dat soort gevallen. Heel wat klanten blij kunnen maken ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RonK.

Even terug naar het begin  ;D.

De laptop heeft ondertussen een nieuw 500GB Kingston SSD kaartje gekregen i.p.v. 250GB, alle gegevens ( Windows ) zijn weer terug geïnstalleerd en opgeschoond.

Totaal 160 euro,......  de laptop werk als een tierelier zonder meldingen, ik ben er wel blij mee. 

Fijne Sinterklaasavond

Ron

Geerdie

Fijnzo!
En sorry dat ik je topic een beetje heb gekaapt ;)
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Bluesound Node - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

RonK.

No problem hoor ,.... ga maar lekker verder, dan lees ik gewoon mee.
Daar leer ik ook weer van.

Ron

jantje112

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  4, 2025, 15:56:55Voor 24/7 kun je het beste dedicated Nas schijven kopen.

Qua uitval is het vaak niet het merk maar puur pech of een slechte batch.

Voor kritieke situaties raden we altijd aan om de HDDs van verschillende leveranciers te kopen en bv 1-2 weken na elkaar.

We merkten als er 1 ging we regelmatig uit dezelfde batch meer terug kregen. Over het algemeen zou een schijf qua kwaliteit gewoon zijn uren moeten kunnen maken.

Onze ervaring was wel dat er een flink verschil tussen snelheid en vooral de aansluitingen en voedingen bij extreme schijven was/is.

Backblaze statistieken een keer erbij pakken. Dan zie je dat NAS schijven deels marketing is en inderdaad sommige schijven duidelijk over en underperformen