Live en muziek kopen omdat het verdwijnt?

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 9, 2025, 07:56:38

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Misschien heb je er nooit zo over gedacht of kan het je niet schelen.

Wilde onze zoon een paar keer wat live beelden laten zien van Queen, op zich geen probleem, genoeg op YT of onze eigen collectie. 

Maar als je zoekt naar opnames van andere minder grote bands of events zoals G3, vai, Satriani, dream theater etc Dan is het maar heel karig.

online op de streaming diensten is er wel wat van Queen en een kleine selectie andere bands. Tenzij je een streaming abbo neemt op een site voor Live optredens maar ook daar....  Bijna niets van de jaren 80-90 rock bands.

Ben dus nu op marktplaats en rommelmarkten toch maar concerten aan het kopen die ik niet kwijt wil. En voor 2-4 euro is het goed te doen.

Zelfs een dvd gevonden met een eenmalige opname met vai/Sheenan/Roth waar verder niets van te vinden is (zelfs Vai zegt dat er verder niets is en dat doodzonde vind)

Streaming is fantastisch maar we raken ook veel kwijt door het afschaffen van fysieke media.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

efsix

Bijna al mijn favoriete films heb ik daarom fysiek gekocht.
Heb er een hekel aan dat iets ineens niet meer beschikbaar is.
Gelukkig heeft mijn vrouw geen probleem met de RVS racken van Rayman.
Verder is de kwaliteit ook meestal veel hoger. Betere bandbreedte.

J.A.F._Doorhof

Bepaalde films heb ik ook inderdaad gekocht maar ben daar toch wat minder bang voor.
Films kijk ik vaak maar 1x en zijn ook vaak niet altijd tijdsbesteding, hoewel ik Army of Darkness nog steeds de beste film vindt :D

Met de huidige vormen van censuur online zou ik inderdaad wel bepaalde films kopen voor ze verknipt worden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

gepebril

Al jaren heb ik een nas met meer dan 100 concerten van verschillende artiesten van DVD, Blu Ray en UHD. Ben geen fan van streamingdiensten. Zeker gezien de cancel cultuur die een tijdje speelde. Daarnaast knip ik nog wel eens passages uit concerten die me niet bevallen (behind the sceens, langdurige speeches, of bepaalde nummers) via losslesscut. Is wat werk, maar voor zaken die je vaker wilt kijken.
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

minplus

Was gisteren weer eens in een kringloop in Emmen om spullen af te geven en even in de platen- en CD-bakken gekeken. Word je niet vrolijk van als je niet nog meer klassiek wilt dan wat je al hebt.
André Rieu of erger. Ook al is die jongen goed, maar dat zet je niet voor je plezier op.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Littletycoon

Muziek concerten op fysieke media is altijd een niche geweest, streamen verandert daar niets veel aan.

haythijs

Gelukkig in de loop der jaren ( vanaf 2000)  tientallen dvd/bluray  gekocht van de Earring, Queen, Stones, Pink Floyd/Waters/Gilmoure, U2, Aerosmith, Van Halen, AcDc, Queensryche, Rammstein, Cult, Simple Minds, Paul McCartney, Status Quo, Deep Purple, Led Zeppelin, Simple Minds, Depeche Mode, GnR, Foo Fighters, Muse, Normaal, The Lau en dan vergeet ik er nog heel wat. Van de meesten ook zeker meer dan 1 concert of het geheel beschikbare oeuvre( en soms ook een docu).
Alsmede tig festivals als Live Aid, Knebworth.
Daar waar ik veel films verkocht of weggegeven heb, doe ik de muziekafdeling niet zo snel weg.
Daarbij aangetekend dat ik ook al jaren geen streaming abo van bv Netflix gebruik.
De buren horen prima muziek voorbij komen. Maar dat is dan ook een kroeg dus daar heerst ook genoeg muziek. 😁
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

Fox

Toch wel.

Er verschijnt namelijk best veel op YouTube Music (en bij Amazon).
Ik zie namelijk veel opgeknapte analoge SD tv opnames en video's en soms ook die ooit op 16mm en 35mm zijn opgenomen. Dit is van de jaren '60, '70 en '80 en is best leuk en nostalgisch, ondanks de AI.
Nu nog kijken hoe je die binnen kan krijgen ;-) 

En die collectie is vele malen groter dan fysiek is uitgebracht... (ook niet op LD)

Citaat van: Littletycoon op februari 17, 2026, 17:53:39Muziek concerten op fysieke media is altijd een niche geweest, streamen verandert daar niets veel aan.