Betaalbare "officiele" HDMI 2.1 kabel

Gestart door THX-UltraII, oktober 29, 2025, 12:51:42

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Ik wil wat HDMI kabels aanschaffen. Weet iemand een betaalbare kabel die gegarandeerd HDMI 2.1 ondersteunt?

Fox

Ik heb deze

Ultra High Speed ��HDMI kabel
De HDMI 2.1 specificaties vereisen nieuwe HDMI kabels, Ultra High Speed HDMI kabels. De vorm van de connector (type A) is hetzelfde is gebleven. De opbouw van de kabels en de afscherming zijn volledig aangepast.
Deze kabels ondersteunen alle HDMI 2.1 functies zoals ongecomprimeerde beelden in 8K met 60 Hz en 4K met 120 Hz. De bandbreedte die deze kabels aankunnen is 48 Gbps (48 G). Wat een enorme verbetering is ten opzichte van de 18 Gbps van de High Speed HDMI with ethernet kabels en Premium HDMI kabels van de HMDI 2.0b standaard.
https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/

gerard1

https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/

Die kabel loste bij mij wat problemen op, zoals slechte handshake, beeld wat afentoe wegviel.

Prima kabel inderdaad.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Fox

zelfde ervaring  :)

Citaat van: gerard1 op oktober 29, 2025, 14:19:50https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/

Die kabel loste bij mij wat problemen op, zoals slechte handshake, beeld wat afentoe wegviel.

Prima kabel inderdaad.

Marcel.B

Ik haal ze ook wel eens bij Megekko van ACT HDMI 2.1, kosten 10/15 euro geloof ik.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

ppeter

Ruconnected is zeker een referentie met een goede prijs/kwaliteit.
Heb nu ook UGreen in gebruik met wel een zeer scherpe prijs en tot op heden zeer tevreden!
Bij Amazon zijn ze momenteel het voordeligste.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

Spijkie

Citaat van: Fox op oktober 29, 2025, 15:47:40zelfde ervaring  :)

Wel weer bijzonder en leuk om te lezen  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Porsche4Life

Je kan idd. bij Amazon prima een budget 2.1 kabel kopen. Of je hebt beeld of je heb géén beeld, je contrast wordt niet beter of zo.

williams

Hier een stuk of 8 van Oehlbach ertussen zitten in mijn installatie en werkt als een malle 😊
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Fox

Ik had en heb goede kwaliteit (+130 eu/ps) Monster HDMI kabels des tijds gekocht toen ik over ging van DVD naar BD (SD naar HD). Die heb ik in het beging ook gebruikt voor 4K/UHD.
Maar ik merkte dat het soms wat lang duurde voor de sync en dat het beeld stotterde/versprong bij de UHD van Gemmeni man. Toen op advies de veel goedkopere RU-conected uitgeprobeerd en dat was voor mijn een positief resultaat, want ook leek het beeld ietsje kleurijker en wat strakker. Plus dat er ook goede connectoren aanzitten die niet aan de ingang van de apparatuur trekken...

Ik heb en nu 3 in gebruik (2x van de Oppo's naar de pre/pro en 1x van de pre/pro naar de Tv).
Gezien de kleine investering een prima en betrouwbaar resultaat  ;)

Der met de info wat je wil  :D