THX-UltraII "back in business" > TCL X955 98 inch

Gestart door THX-UltraII, oktober 23, 2025, 16:42:51

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Levensduur interesseert me totaal niet. Ik heb een display device nog nooit langer dan een jaar of 2 gehad en kijk een paar filmpjes per week.

OLED is een pak mooier dan LCD (mini LED is ook LCD) maar geen 10x de prijs die ik voor de TCL heb betaald.

RCD

Citaat van: THX-UltraII op november  8, 2025, 16:38:15Levensduur interesseert me totaal niet. Ik heb een display device nog nooit langer dan een jaar of 2 gehad en kijk een paar filmpjes per week.

OLED is een pak mooier dan LCD (mini LED is ook LCD) maar geen 10x de prijs die ik voor de TCL heb betaald.
Sterker nog vind goed HDR materiaal er beter uitzien op de TCL omdat hij 5000 nits weer kan geven waarop de meeste HDR films op zijn gebaseerd.

Rob

Fox

Vrijwel alle 4K streaming content is in een 1000 nit container.

Bij UHD schijfje is het content z'n 85% in een 1000 nit container.
De rest is 15% is een mix in een 2000 nit (ca 1%) en 3000 nit (ca. 1%) container.
En een de 4000 nit container is daarvan de meest gebruikte.
Echter zie je dat de pieken in de 4000 nit container zelden boven de 2000 nit uitkomen.

Misschien is dit een interessante site https://www.hdnumerique.com/dossiers/1366-test-4k-ultra-hd-blu-ray-aeon-flux.html met de HDR en DV metingen ;-)

Dit is de UHD met de hoogst gemeten NIT's in een container: https://www.hdnumerique.com/dossiers/1244-test-4k-ultra-hd-blu-ray-fury-road.html en is Unique in zijn soort  :D 

Citaat van: Rob_Dingen op november  8, 2025, 16:45:52Sterker nog vind goed HDR materiaal er beter uitzien op de TCL omdat hij 5000 nits weer kan geven waarop de meeste HDR films op zijn gebaseerd.

Rob

searcher

ferry34

Ik ben ook benieuwd naar het beeld.

Ik zag n geweldige review van de valerion Vision master pro 2 icm ALR scherm waarbij Assassins creed Odessey werd getoond, dus ik zat te kijken of ik nu eindelijk s een projector zou kopen.

Echter bij gebruik overdag was t toch mwah en ook...als ik wakker word kijk ik graag YouTube en om daar nou met n projector naar te kijken

Misschien mn 65 inch C1 OLED houden en dan een gemotoriseerd scherm voor...maar ja zit je weer met plaatsing projector

Valerion kost ook €2400 en €800 scherm he....
Maar toen zag ik dat tegenwoordig een LG OLED C5 83 inch kost €2800 terwijl ik destijds spijt had dat ik geen 77inch gekocht had.
Echter mn 65 inch kostte maar €1800 en de 77 was. €3.000 en dat vond ik wel veel meer.
Maar nu kost n 83 inch €2800

Ik vind OLED geweldig en was geen fan van lcd....maar nu ik vergelijking zie tussen miniled en oled, lijkt t verschil minimaal.
Ja t zwart op de OLED kan niet beter maar t verschil is bijna niet te zien en het wit op de miniled is mooier en feller

Kijk dan is 100 inch wel betaalbaar want dit is bij oled waanzinnig duur.
De 100 inch miniled is goedkoper dan de 83inch OLED

Dus...hoe is je beeld

Dus ook.... Wat is beter een 83 inch oled of een 100 inch miniled hisense of tcl
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ferry34

Ook begrijp ik niks van de TCL modellen lijn.
Op youtube hebben ze veel lof voor de QM9 maar hoe heet dat model hier dan?

Ik ben geïnteresseerd in de 98 inch
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Shadowfox

Citaat van: ferry34 op november 18, 2025, 17:52:29Ook begrijp ik niks van de TCL modellen lijn.
Op youtube hebben ze veel lof voor de QM9 maar hoe heet dat model hier dan?

Ik ben geïnteresseerd in de 98 inch

C9k

ferry34

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Fox

Misschien heb je hier iets aan?

Het is wel de goedkopere TCL 98C 7K
https://youtu.be/onYwJGIh8xA

ferry34

Tnx.
Was ff gaan kijken bij de Mediamarkt om te kijken hoe groot zo'n 100 inch is en dat viel nog best mee....maar de beeldkwaliteit viel niet mee

Echter....kan niet zien welke beeld modus ze staan en wat voor content, maar de minileds waren mwah wat betreft beeldkwaliteit.

De OLEDS zijn vele malen mooier, maar ja dan moet ik wel weten wat voor bron ze hebben.
Ik kijk geen reguliere tv zenders, alleen streamingdiensten, gamen en betaalde YouTube

Ook is de LG G5 toch wel waanzinnig op reviews zeg.
Ja de 83 inch kost €3600 tegenover de €2900 van de 83 inch C5 maar is t wel waard.

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X