tips voor het aanschaffen van een cdspeler. Vintage of toch nieuw? Update

Gestart door Shadowfox, oktober 19, 2025, 19:23:08

Vorige topic - Volgende topic

Struis

Tsja, ik ga nog voor oude Philips loopwerken / CD spelers. Een 1991 6 serie (gratis van een collega). 1987 CD960 (wow voor 450 euro, maar inderdaad, die heeft wel onderhoud nodig. Al zijn daar mensen voor).
Een 1991 Marantz CD11LE (met mazzel 600 euro). Allemachtig wat een geweldig ding. Maar snaren zijn wel een ding. Je kan ze krijgen, maar wat een gepruts.
Een 1993 Marantz CD63KI voor 75 euro. Ook echt heel leuk.
Maar ik heb ook nog een Harman Kardon uit vroeg 2000. Prima ding ook!

Al is de Cambridge Audio CXC  ook wel leuk :) Tweedehands dan..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Struis

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

minplus

Ik speel in de woonkamer met een buitengewoon mooie Naim en 2 gemodde oeroude Flipsen.
Moet zeggen dat ik de Flipsen veel vaker gebruik.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

pameijer

Dan zou ik deze nemen, gebouwd als een atoombunker  :pompom:. Een Denon DCD-3520 EX, top of the line, wel in 1989...

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

naish123

Ik heb onlangs een Philips cd471 voor €14,95 uit de kringloop meegenomen. Niet normaal hoe goed deze speler klinkt. Hij is hoofdzakelijk gemaakt van kunststof en verder geen uitgebreide features.
Dan ga je toch afvragen wat er in tussentijd gebeurt is wat betreft streamen en dacs.
Hypex pre amp - Ian Canada streamer - PreDIGin Dac - Roon - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4 - Dual 704

Marco66

Philips CDD882 loopwerk zien te vinden.
Gebouwd als en tank, onverwoestbaar loopwerk en klinkt ook nog eens geweldig via coax out.
Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Shadowfox

Ff mn topic afstoffen

Ik heb voor een prikkie op mp een nad 542 aanschaft incl afstansbediening.
Wel grappig dat ik deze z'n 22jr!!! geleden nieuw gekocht had. Ben benieuwd

ElpeeTwaalf

Sterkte, slechtste spelers die ik ooit heb gehad en dat meen ik serieus, werkelijk geen enkel exemplaar was goed meer, zelfs met nieuwe lasers waren ze onherstelbaar. C541 en 542.
Er zit iets in, vermoedelijk in de servo chip, waardoor het over tijd slijt, waarschijnlijk de bekende "planned obsolescence" van vele Britse merken.

Als hij van de eerste nummer naar 5e -> 10e -> laatste of van stop naar nummer 10 en terug naar 5 zonder te stotteren en zonder dat de CD stopt te draaien goed gaat, dan heeft hij nog wat levensduur over. :exclamation:

Shadowfox

Ik laat een cd altijd van nr1 rustig naar het einde kabbelen. Als ik wil rond zappen was ik wel bij spotify gebleven  8)
Oftewel ik ga het meemaken :thumbs-up:

ElpeeTwaalf

Het heeft niks met rondzappen te maken maar met de werking van de servo ;)