Oehlbach fasechecker

Gestart door roeleken, oktober 15, 2025, 10:29:21

Vorige topic - Volgende topic

roeleken

Citaat van: sonsan op oktober 18, 2025, 15:32:36Ik zie dat de Oelbach al voor €30 te krijgen is, echt goedkoop maar ik lees in een review dat ook dan alles losgekoppeld moet worden. https://hifi.nl/recensie/3788/Oehlbach-Phaser.html
En ja, wat doe je na de metingen nog ermee... Ik twijfel nog om er één aan te schaffen.
Dan haal je 'm weer tevoorschijn als je een nieuw apparaat hebt gekocht. Hifi-technisch gezien kost het geen fluit, maar ik twijfel ook hoor
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

morca

Draai je stekker om en luisteren of het beter klinkt.
Ik hoor het verschil duidelijk hier.

Kurt

Citaat van: Mao op oktober 16, 2025, 03:41:39Klopt met die aardpen maar ik vind die engels stekkers er wat robuuster uitzien.
En dan heb je electriciens die het allemaal niet zo nauw nemen met waar de fase wordt aangesloten... Vandaar dat ik dus mijn stekkerblokken voor audio in Nederland koop.

Mao

Ach je moet zelf ook wat kunnen daar heb ik geen electricien voor nodig met een multiemeter van een paar tientjes kom je een heel eind of een spanningsschroeverdraaier van een paar euro.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Kurt

Hier in België, als je een huis bouwt, wordt het huis gebouwd door een aannemer, elektriciteit aangelegd door een electricien; etc. Met mijn electronica achtergrond lukt het wel. :)

SpaceJS

Citaat van: Kurt op oktober 19, 2025, 17:02:46Hier in België, als je een huis bouwt, wordt het huis gebouwd door een aannemer, elektriciteit aangelegd door een electricien; etc. Met mijn electronica achtergrond lukt het wel. :)

Nederlandse dozen zijn eigenlijk niet toegestaan in Belgie, zo bestaat er de kans dat de installatie niet goedgekeurd wordt. makkelijker om de doos even open te maken en de fase juist te zetten.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Kurt

Ik gebruik de stopcontacten met randaarde enkel in stekkerblokken.

SpaceJS

Citaat van: Kurt op oktober 19, 2025, 18:14:57Ik gebruik de stopcontacten met randaarde enkel in stekkerblokken.

ah duidelijk, dacht dat je de WCD bedoelde.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

eduard

chansig

Lijkt er inderdaad op van niet.

Goed dat je even verder gekeken hebt.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon