Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

s.t. en 1 gast bekijken dit topic.

RCD

Hoor je ook geen verschil met je Rivo?

Rob

Kingpin

Citaat van: RCD op juli  1, 2026, 12:51:24Hoor je ook geen verschil met je Rivo?

Rob
Ligt eraan op welke dac, niet op mijn Gustard.
(in die zin ... als ik 10x moet switchen om uberhaupt 'iets' waar te nemen dan is het in mijn ogen geen verschil).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sschot

Ben benieuwd persoonlijk

T8 Rivo+ battle was voor mij net de Rivo
Rivo+ T10 battle, wat gaat dit doen?

Als het voordeel dat omvalt, zou ik op basis van software, gebruiksgemak en dergelijke de overstap wel overwegen. Maar nu eerst op reparatie wachten....
TEAC AP-701 | Holo Audio Senete KTE | DAC | Streamer | Acoustic Energy AE509

Kingpin

Addon :

Laatst mijn Gustard meegenomen naar iemand waarbij we een vergelijk deden tussen een WiiM met ingebouwde DAC vs de Gustard en dan de WiiM als dedicated transport en daar zat niet een klein beetje verschil in.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kingpin

ik zat ff in de lappenmand (en nog, moet nog wel ff een weg te gaan) maar ik zal kijken of ik deze week een datum kan regelen welk ik de Rivo (en Touch) meeneem naar het vergelijk.

WDitters

Al enig idee welke dealer de T10 al binnen heeft gehad? Ik had begrepen dat het er maar 10 zijn die binnen zijn gekomen, mijn eigen dealer moet in ieder geval nog even wachten helaas.
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + ADot SFP + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OCXO Master Clock

AudioLaan

Citaat van: WDitters op juli  2, 2026, 12:35:40Al enig idee welke dealer de T10 al binnen heeft gehad? Ik had begrepen dat het er maar 10 zijn die binnen zijn gekomen, mijn eigen dealer moet in ieder geval nog even wachten helaas.

Volgende week krijg ik en nog een dealer ze binnen. Welke dealer is de vraag. 😊
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

WDitters

Ga mezelf wel een utdaging geven met de T10 ... Dat wordt experimenteren met diverse L-adapters voor USB HDMI en stroom. En de Niimbus moet weer een verdieping naar boven ...  O0

Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T10 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + ADot SFP + Supra Cat8 ethernet + Mutec REF10 Nano OCXO Master Clock

mmuetst

Citaat van: holco op juli  1, 2026, 11:16:29Ik denk ook dat de T8 en waarschijnlijk ook zometeen de T10 hun prijzen vermoeden dat ze binnen een bepaalde setup passen, maar in mijn ervaring laten ze hun echte potentie pas echt zien in een hogere setup, dat is mijn inziens ook de reden dat velen die niet zo'n hogere setup hebben eigenlijk geen verschil horen met een mindere (goedkopere) streamer.
voldoet mij set met een Ayon versterker van +/- €8000,- en luidsprekers van +/- €9000,- per paar dan wel aan dat criterium? Wat een onzin!
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op juli  2, 2026, 21:45:31voldoet mij set met een Ayon versterker van +/- €8000,- en luidsprekers van +/- €9000,- per paar dan wel aan dat criterium? Wat een onzin!

Jouw set voldoet ook hoor. Het is aan jou om te bepalen of het voor jou ook zin heeft. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

holco

Citaat van: mmuetst op juli  2, 2026, 21:45:31voldoet mij set met een Ayon versterker van +/- €8000,- en luidsprekers van +/- €9000,- per paar dan wel aan dat criterium? Wat een onzin!

Volgens mij heb ik nergens jouw naam genoemd, ben dus benieuwd wat jou getrickerd heeft om zo te reageren, en stuur mij gerust een pb als je wat dwars zit, openbaar mag ook hoor, kijk maar.

Maar ik waar ik op doelde is dat de T8 in een prijs range zit waar je zo'n kwaliteit niet zou verwachten, maar dat komt er pas echt uit als de rest van de audio keten die kwaliteit kan waarderen en doorgeven.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Roon-Rock / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

AudioLaan

Vanaf morgen draait in dit theater: Eversolo T10. :)

mmuetst

Citaat van: holco op juli  3, 2026, 19:49:23Volgens mij heb ik nergens jouw naam genoemd, ben dus benieuwd wat jou getrickerd heeft om zo te reageren, en stuur mij gerust een pb als je wat dwars zit, openbaar mag ook hoor, kijk maar.

Maar ik waar ik op doelde is dat de T8 in een prijs range zit waar je zo'n kwaliteit niet zou verwachten, maar dat komt er pas echt uit als de rest van de audio keten die kwaliteit kan waarderen en doorgeven.
Gaat mij om dit zinnetje: "dat is mijn inziens ook de reden dat velen die niet zo'n hogere setup hebben eigenlijk geen verschil horen met een mindere (goedkopere) streamer"
Als ik dat vertaal moet je een dure set hebben om verschil te kunnen horen. Jij hebt een mooie set, dat zal ik niet ontkennen. Daudio zijn mooie luidsprekers, maar deze uitspraak is echt onzin. Misschien mijn fout dat ik "hogere setup" heb geassocieerd met duur. Maar los daarvan vind ik het alsnog onzin. Als je meer geld wilt uitgeven aan een hobby, zoals ik de afgelopen tijd zelf heb gedaan, wil niet zeggen dat je dan ineens grote verschillen gaat horen. Denk eerder dat mensen zich dat aanpraten om het bedrag wat ze hebben uitgegeven te rechtvaardigen. De vorige sets die ik had, met "goedkope" bij elkaar geraapte componenten, kon ik stuk voor stuk zeer waarderen en lieten mij andere dingen horen dan mijn huidige set. Het gaat niet om "een hogere setup" het gaat om een set die jou de muziek kan laten beleven.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

holco

Citaat van: mmuetst op juli  3, 2026, 22:25:11Gaat mij om dit zinnetje: "dat is mijn inziens ook de reden dat velen die niet zo'n hogere setup hebben eigenlijk geen verschil horen met een mindere (goedkopere) streamer"
Als ik dat vertaal moet je een dure set hebben om verschil te kunnen horen. Jij hebt een mooie set, dat zal ik niet ontkennen. Daudio zijn mooie luidsprekers, maar deze uitspraak is echt onzin. Misschien mijn fout dat ik "hogere setup" heb geassocieerd met duur. Maar los daarvan vind ik het alsnog onzin. Als je meer geld wilt uitgeven aan een hobby, zoals ik de afgelopen tijd zelf heb gedaan, wil niet zeggen dat je dan ineens grote verschillen gaat horen. Denk eerder dat mensen zich dat aanpraten om het bedrag wat ze hebben uitgegeven te rechtvaardigen. De vorige sets die ik had, met "goedkope" bij elkaar geraapte componenten, kon ik stuk voor stuk zeer waarderen en lieten mij andere dingen horen dan mijn huidige set. Het gaat niet om "een hogere setup" het gaat om een set die jou de muziek kan laten beleven.

Dus de kwaliteit is zo sterk als de zwakste schakel gaat dan blijkbaar bij jou niet op.

Prima hoor, even goede vrienden 😊
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Roon-Rock / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

mmuetst

Citaat van: holco op juli  3, 2026, 22:37:40Dus de kwaliteit is zo sterk als de zwakste schakel gaat dan blijkbaar bij jou niet op.

Nee, je kunt met een klein budget een prima set samen stellen die in een goede akoestiek jou mond ook open doet vallen. Het gaat mij meer dat sommige alleen maar denken in duurder is beter. Maar een opmerking dat je een bepaalde set moet hebben omdat je anders bepaalde "dingen" niet waarneemt is BS. Maar er zijn hele volksstammen die hier blijkbaar in geloven. Omgekeerd, je hebt sets waar flink is gestrooid met geld, maar voor geen meter klinkt. PS ook even goede vrienden  ;)

vanzomereng

Citaat van: holco op juli  3, 2026, 22:37:40Dus de kwaliteit is zo sterk als de zwakste schakel gaat dan blijkbaar bij jou niet op.

Bij de 1 , is de portemonnee de zwakste schakel,
bij mij zijn het mijn oren. :notify:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

holco

Citaat van: mmuetst op juli  3, 2026, 22:49:41Nee, je kunt met een klein budget een prima set samen stellen die in een goede akoestiek jou mond ook open doet vallen. Het gaat mij meer dat sommige alleen maar denken in duurder is beter. Maar een opmerking dat je een bepaalde set moet hebben omdat je anders bepaalde "dingen" niet waarneemt is BS. Maar er zijn hele volksstammen die hier blijkbaar in geloven. Omgekeerd, je hebt set waar flink is gestrooid met geld, maar voor geen meter klinkt. PS ook even goede vrienden  ;)

Gelukkig zijn we nog vrienden, dat vind ik veel belangrijker 🍻
My Showcase

Leeuwarden

Citaat van: AudioLaan op juli  3, 2026, 21:54:10Vanaf morgen draait in dit theater: Eversolo T10. :)

Ben benieuwd!

holco

Ik ook wel uit interesse, maar het zal voor mij eerder downgraden worden naar waarschijnlijk een Holo Red.
My Showcase

Leeuwarden

Je T8 wisselen voor een Red? Dat ontgaat mij even...

WDitters

Citaat van: Leeuwarden op juli  4, 2026, 07:08:01Je T8 wisselen voor een Red? Dat ontgaat mij even...

Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Een muziekvriend van me is ook van de T8 naar de Holo Red gegaan en is daar uitermate tevreden mee. Klonk veel schoner volgens hem. Maar hij gaat straks ook een va de eersten zijn die de T10 bij mij komt beluisteren dus ben benieuwd.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe zich de T8 en T10 tot elkaar gaan verhouden. Ik klok mijn T8 al extern en de LAiV uDDC zorgt daarbij al voor de PLL buffering. Ik verwacht dat de verschillen wel kleiner zijn dan de twee losse streamers zonder externe ondersteuning.

Maar wat ik al wel hoor van deze en gene is dat de algemene indrukken iets voller en organischer lijken te zijn, iets volwassener. Iemand zei daarvij een beetje vergelijkbaar met het verschil tussen DMP-A6 en DMP-A8. Als dat het geval is ben ik wel verkocht hoor 😁

Leeuwarden

Als ik, weliswaar op enige afstand, de ontwikkeling van Eversolo producten volg dan merk ik op dat er regelmatig software updates komen. Nu kan de T10 16x pcm upsamplen. Is het technisch überhaupt mogelijk dat er in de toekomst een update komt die upsamplen naar DSD mogelijk maakt?

WDitters

Technisch is dat mogelijk, ik luister nu al meerdere weken naar de iBasso DX340 waarvoor twee bevlogen ontwikkelaars in de Head-Fi.org community een eigen dedicated Android bypass hebben ontwikkeld (Anantar Ultimate) + bijbehorende player (Infinity Player) waarbinnen upsampling naar DSD512 wordt ondersteund ... https://anantarultimate.com

Echt een gaaf stukje werk (freeware!) waarbij ze in plaats van een dedicated DSP alle processing op de CPU plaats laten vinden (die ze daarvoor vrij hebben gemaakt door andere zaken vergaand te optimaliseren) ... De DX340 is daarmee echt wel de beste DAP geworden die ik ooit heb gehoord. Gekoppeld met meerdere verschillende AMPS en de 12v Supergain desktop mode is de speler echt een genot om naar te luisteren.

Maar daar zit hem net de crux ... De T10 heeft kennelijk voldoende PK's om 16x PCM upsampling te ondersteunen maar voor upsampling naar DSD256/512 is meer nodig ... Geen idee of Eversolo zo ver wil of durft te gaan. We weten op dit moment niet eens of de PK's uit de krachtigere SOC worden gehaald of uit een dedicated DSP. In ieder geval zit er enorm veel audio-functionaliteiten in de T10 die allemaal een stuk processing capaciteit nodig hebben ... Of Eversolo ooit naar DSD upsammpling gaat is op dit moment gewoon nog een vraag ...

WDitters

Eerste conclusie van Studio23.fr https://studio23.fr/test-du-nouveau-eversolo-t10/:

Is de overstap van de T8 naar de T10 echt gerechtvaardigd?

Ze hebben hetzelfde DNA, hetzelfde doel, maar het resultaat is merkbaar anders. Als je naar beide apparaten luistert en van de T8 naar de T10 overschakelt, voel je bij de eerste noten meteen een grote rust. Dat is de eerste indruk die we krijgen.

Vervolgens de klankkleuren. Ze zijn zuiver en het totale klankbeeld is perfect in balans.
De lage tonen liggen nog net iets naar de achtergrond, maar dat komt ongetwijfeld door de inspeelperiode; we hadden dezelfde ervaring met de T8.

De T10 is duidelijk verfijnder; hij klinkt ook ruim, maar met een zeer organisch, bijna tastbaar en voelbaar karakter. De achtergronden zijn beter gestructureerd en duidelijker. Het gehele geluidsbeeld is scherper gedefinieerd.

Als we terugschakelen naar de T8, bij het fragment van Sarah McLachlan uit onze afspeellijst, merken we dat het geluid armer klinkt. Er is minder dichtheid en rijkdom. De stem ademt minder en klinkt merkbaar minder tastbaar. Ook de ruimtelijke breedte is afgenomen.

Conclusie:

Als je een DAC van topklasse hebt en deze wilt voeden met het allerbeste op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, compatibiliteit en opties: Ga er gerust voor, hij kan alles, en dat allemaal op een zeer hoog prestatieniveau. De EVERSOLO T10 betekent geen revolutie in de filosofie die door de T8 is ingezet; hij tilt deze gewoon naar een hoger niveau.

Als u de T8 al hebt, is het prijsverschil van 800 € gerechtvaardigd als uw systeem voldoende resolutie heeft.

WDitters

Mijn T10-voorbereidingspakket om de T10 überhaupt kwijt te kunnen  ;D