Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2026, 12:34:52Knuppen 🙄😄

Achterhoek/ Twente ?

U gaat door naar de volgende ronde  :headbanging:
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

WDitters

Drum roll ...165335e7-63ee-456f-8163-d17e3d151e9c.jpeg
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

mmuetst

Citaat van: Richi op mei 29, 2026, 11:01:52Ik vraag me toch echt af hoeveel dat nog gaat brengen...
Spanning, zowel in het apparaat als op het forum  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

RCD

Citaat van: ElpeeTwaalf op mei 29, 2026, 11:40:36Kijk naar de foto's voordat je iets gaat roepen Rob...origineel zitten deze Rifa MP bommen er niet in.
De zoveelste geweldige 'upgrade' in de audiofool wereld, maar ach - zolang er genoeg mensen in trappen, blijft het in stand. Eversolo maakte juist een mooie LPS voor de T8 omdat er heel veel vraag naar was maarja 'upgraden'... I
k heb de PSU van de T8 uitvoerig bekeken en er zitten toponderdelen in. Ik ben daarom ervan overtuigd dat de LHY juist een downgrade zal zijn, maargoed - ook al voegt het vervorming toe, gaan er al hosanna's komen hoeveel beter het ook niet klinkt.

Ja de Rifas gaan lang mee, maar eindigen hoe dan ook in een rookwolk, al is het apparaat dan voor die tijd waarschijnlijk al 5x gerecycled.
Dan nog is het een vooroordeel.
Het ingang filter zegt weinig over de kwaliteit van de voeding die erachter zit.
Ook dat het meer zou gaan vervormen is onzin.

Rob

Leeuwarden

Wat zijn de gebruikers ervaringen met Evotune?

holco

Ik hou het lekker bij de T8, zeker met de Audio-GD DI25HE zometeen tussen de streamer en DAC verwacht ik qua streamer niet veel winst meer te kunnen behalen.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Citaat van: Leeuwarden op juni 12, 2026, 07:52:21Wat zijn de gebruikers ervaringen met Evotune?
Ik heb het bij mijzelf thuis en bij mijn vader uitgeprobeerd en hoewel het meten - in mijn geval met een UMIK-1 USB microfoon - perfect gaat, vind ik de resultaten wisselend.

Positief:
+ meten vanuit de app gaat gemakkelijk en intuitief
+ van één meting kan je PEQ en/of FIR filters laten berekenen
+ het werkt probleemloos allemaal en je kan meerdere EQ instellingen aanmaken
+ in/uitschakelen van EQ filters kan per uitgang: dus I2S, USB en COAX/TOSLINK/AES afzonderlijk
+ je kan het calibratiebestand voor je microfoon gebruiken tijdens het meten

Negatief:
- de target curves liggen vast, je kan geen eigen target curve toevoegen (TL klinkt voor mij het beste)
- het aanmaken van de filters vergt kennis van de materie om het echt goed te krijgen
- met heel beperkte handmatig ingestelde PEQ filters bereik ik zelf betere resultaten
- als ik twee keer op dezelfde manier meet, krijg ik toch verschillende resultaten (met name bij FIR)
- PEQ bereik is -15db tot +15db waar mijn Classé -20db tot +3db aankan (meer dempen, maar minder boosten)

Mijn conclusie:
= het is heel leuk om mee te spelen, het kost niets en je kan meerdere instellingen gemakkelijk vergelijken
= als je een goed FIR filter hebt aangemaakt, afblijven, want een 2e keer meten kan een minder resultaat geven

EDIT: ik gebruik zelf weer de EQ van de Classé voorversterker, omdat ik die iets organischer vindt klinken, maar dat kan ook verbeelding zijn want de verschillen zijn klein.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Leeuwarden

Thanks! Ik was wel benieuwd omdat de review op Computer Audiophile niet heel erg positief was. Het is maar waar je de lat legt denk ik. Verstand van zaken is vrij omvangrijk qua materie dus die is bij mij heel beperkt. De T10 krijgt Evotune Pro, ben benieuwd wat dat dan gaat brengen en of het een potentiële kandidaat gaat worden ter vervanging van mij Aries G1.

Richi

Laat ik het anders zeggen: de resultaten van het FIR filter via EvoTune waren hier vergelijkbaar met het FIR filter dat ik hadmatig heb aangemaakt met behulp van REW een beschrijving op YouTube. Dat kost mij een half uur na een paar keer oefenen, terwijl de Eversolo het in 30 seconden volautomatisch doet. Met vergelijkbaar resultaat dus.

Dat is echt indrukwekkend als je het mij vraagt. Echter, die FIR filters zijn in theorie perfect, maar in de praktijk klinkt het voor mij te 'processed'. Maar het kan prima klinken in een andere setting of bij iemand die minder kritisch luistert dan ik.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Citaat van: Leeuwarden op juni 12, 2026, 11:03:32Thanks! Ik was wel benieuwd omdat de review op Computer Audiophile niet heel erg positief was. Het is maar waar je de lat legt denk ik. Verstand van zaken is vrij omvangrijk qua materie dus die is bij mij heel beperkt. De T10 krijgt Evotune Pro, ben benieuwd wat dat dan gaat brengen en of het een potentiële kandidaat gaat worden ter vervanging van mij Aries G1.

De T10 heb ik in bestelling staan en krijg deze met voorrang. Maar als je deze eens wil bekijken, Martin van Listening essence krijgt de T10 ook en hij zit in Leeuwarden. Hoe makkelijk! :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Leeuwarden

Citaat van: AudioLaan op juni 12, 2026, 20:01:06De T10 heb ik in bestelling staan en krijg deze met voorrang. Maar als je deze eens wil bekijken, Martin van Listening essence krijgt de T10 ook en hij zit in Leeuwarden. Hoe makkelijk! :)

Is mij even ontgaan dat we in Leeuwarden nog meer smaken hebben dan alleen Eringa... Enig idee wat de planning van verkrijgbaarheid is?

Spijkie

Citaat van: Leeuwarden op juni 12, 2026, 20:55:18Is mij even ontgaan dat we in Leeuwarden nog meer smaken hebben dan alleen Eringa... Enig idee wat de planning van verkrijgbaarheid is?

Oh dat kan toch niet  :tounge2: , het is audio essence ipv listening essence alhoewel dat ook een heel mooie naam is  :colgate:

https://audio-essence.nl/
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: Richi op juni 12, 2026, 11:18:30Laat ik het anders zeggen: de resultaten van het FIR filter via EvoTune waren hier vergelijkbaar met het FIR filter dat ik hadmatig heb aangemaakt met behulp van REW een beschrijving op YouTube. Dat kost mij een half uur na een paar keer oefenen, terwijl de Eversolo het in 30 seconden volautomatisch doet. Met vergelijkbaar resultaat dus.

Dat is echt indrukwekkend als je het mij vraagt. Echter, die FIR filters zijn in theorie perfect, maar in de praktijk klinkt het voor mij te 'processed'. Maar het kan prima klinken in een andere setting of bij iemand die minder kritisch luistert dan ik.

Mijn dac heeft een combinatie FIR / Bezier stand en die bevalt erg goed.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AudioLaan

Citaat van: Leeuwarden op juni 12, 2026, 20:55:18Is mij even ontgaan dat we in Leeuwarden nog meer smaken hebben dan alleen Eringa... Enig idee wat de planning van verkrijgbaarheid is?

Geen idee. Het enige wat helpt is een bepaalde orderomvang en vooraf betalen. Dan gaan ze die als eerste verwerken en iemand die enkele stuks besteld mag dan gewoon wachten.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

WDitters

Eerste stuks T10 komen naar verwachting deze week, volgende week op z'n laatst Nederland binnensijpelen. Rest van de wereld wordt de T10 al volop uitgeleverd ... Dus nog heel even geduld.
Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

Richi

Ik ben heel benieuwd of de T10 klankmatig nog iets toevoegt aan de T8 zonder gebruik van een externe klok.

WDitters

Citaat van: Richi op juni 29, 2026, 15:50:30Ik ben heel benieuwd of de T10 klankmatig nog iets toevoegt aan de T8 zonder gebruik van een externe klok.

De eerste indrukken lijken positief, hoorbaar beter dan de T8 ... Maar tot zover geen vergelijking gezien met een gepimpte T8 (+ Clock / + LPS)

AudioLaan

Citaat van: WDitters op juni 29, 2026, 14:18:39Eerste stuks T10 komen naar verwachting deze week, volgende week op z'n laatst Nederland binnensijpelen. Rest van de wereld wordt de T10 al volop uitgeleverd ... Dus nog heel even geduld.

Dat heb ik ook begrepen van erct. Ook dat er slechts een vijfde van de bestelde hoeveelheid deze week komt. Ben benieuwd!

Leeuwarden

Ben benieuwd. De eerste summiere reviews die ik heb gelezen zijn meer enthousiaste kopers dan zinnige vergelijkingen.

WDitters

Citaat van: AudioLaan op juni 29, 2026, 16:46:14Dat heb ik ook begrepen van erct. Ook dat er slechts een vijfde van de bestelde hoeveelheid deze week komt. Ben benieuwd!

Hmm Dat zou impliceren dat er tot nu in totaal 25 stuks zijn besteld. Dat aantal had ik dan wel weer hoger verwacht

ElpeeTwaalf

Zit er nu een nieuwe SOC in? Dat is best interessant, in ieder geval heeft de T10 2x zo veel RAM als de voorgangers dus en wie weet zijn de M.2 slots nu ook een heel stuk sneller?!

Leeuwarden

Steve Huff vindt de T10 "Stunning".  8)

brt

Citaat van: Leeuwarden op juni 30, 2026, 08:00:23Steve Huff vindt de T10 "Stunning".  8)

Goh, wat niet...  :coffee:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Leeuwarden

Citaat van: brt op juni 30, 2026, 12:29:49Goh, wat niet...  :coffee:

Met al die spullen die hij test zou ik door de bomen het bos niet meer zien ...

holco

Citaat van: Leeuwarden op juni 30, 2026, 12:36:50Met al die spullen die hij test zou ik door de bomen het bos niet meer zien ...
Volgens mij zit hij midden in een bos.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.