Kwaliteit fake kabels (ervaringen)

Gestart door NielsLu, juni 20, 2025, 08:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Hoe belangrijk is uiterlijk of merk voor jou

Ik koop wat ik goed vind hoe het er ook uitziet
32 (49.2%)
Uiterlijk van de kabel is voor mij belangrijk en betaal daar graag meer voor merk maakt niet uit
4 (6.2%)
Ik koop namaak of merkloos als ze op hele dure kabels lijken
3 (4.6%)
Ik wil puur en alleen iets van een echt merk
26 (40%)

Totaal aantal stemmen: 65

ElpeeTwaalf

Het zou dan wel een heel érg zware kabel moeten zijn geweest. :) Een IEC aansluiting bij veel apparatuur ook vastgeschroefd aan de achterkant en is gemaakt van harde kunststof, daarbij zit er meestal ook een draad naar de print of schakelaar toe, geen directe soldering op de PCB (deze kom je meestal bij de kleine C7 aansluiting tegen).
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat je, gezien de diepte van een IEC socket, het voor elkaar krijgt om de aansluiting op de print te slopen, dan zou de behuizing van de aansluiting volledig gebarsten moeten zijn.

Desalniettemin zijn die 3kg zware boa constrictors natuurlijk dikke onzin 2.5 of 4mm2 koper met 10mm2 gevlochten plastic, koolstof, nylon of andere flauwekul eromheen. Want dan zijn ze pas audiofiel.

Maar hey, prima idee om gelijk een steun/standaard te verkopen voor zo'n wurgslang.

mmuetst

De Schiit DAC die ik laatst gerepareerd heb, heeft zijn C14 aansluiting wel direct op de print gesoldeerd. De plug zit ook met een paar schroefjes ook vast aan de behuizing, maar ik denk dat het geen goed idee is om daar zware kabels aan te hangen.
Ik denk dat de gemiddelde audio liefhebber niet zomaar zijn apparaat gaat openmaken (al hoewel de zekering vervangers dat natuurlijk wel doen) niet weten wat voor stres ze gaan uitoefenen op een aansluiting. Vraag me dan af of bij de originele kabels dan ook een duidelijk advies zit om de kabel te ondersteunen door steuntjes. Maar ik bezit dit soort kabels niet, maar misschien kunnen eigenaren dit misschien beamen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

J.A.F._Doorhof

Voor de run van de meterkast gebruiken we grondkabel.

Heb ook tussen apparatuur 2 dure high end stroom kabels met ingebouwde filters etc. En 2 kabels zelf gemaakt met grond kabel en goede connectoren.

Hoor geen enkel verschil. Maar ze zijn wel goed afgeschermd ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Refie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2025, 07:10:49Voor de run van de meterkast gebruiken we grondkabel.

Heb ook tussen apparatuur 2 dure high end stroom kabels met ingebouwde filters etc. En 2 kabels zelf gemaakt met grond kabel en goede connectoren.

Hoor geen enkel verschil. Maar ze zijn wel goed afgeschermd ;)

Eigenlijk niet zo goed afgeschermd... Bij grondkabel is het scherm van gegalvaniseerd staal, de litze is van koper. De dichtheid van het scherm is laag. (is deze bij grondkabel in basis ook niet voor bedoeld). Of je verschil hoort is een andere vraag..
Marantz AV10 + Dirac ART, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. 2x Dayton MX15-22, Dynacord L1800FD, ButtKicker Pro + BKA1000,  ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Mao

Verbaas mij er over dat iemand honderden euro's uitgeeft aan 1 meter netkabel. De andere tientallen meters door je huis cq van je huis tot distributiestation doen dus niet ter zake. Dan de smoes ik heb er Eén powerconditioner tussen staan, die powerconditioner kan ik nog begrijpen net vervuiling ect.

Het klinkt mij altijd in de oren jij en je vrouw zijn beiden gesteriliseerd je vrouw is aan de pil en heeft een spiraaltje en jij gebruikt nog een condoom. Wat kan er dan nog misgaan om niet zwanger te raken.

Zo ook die laatste meter stroomkabel naar je versterker oid. De keten is net zo sterk als de zwakste schakel.

Klinkt dat het door dat laatste stukje meter nu echt beter of denk je dat het beter klinkt want er zijn allerlei meetingen theorieen verkoop verhalen die dit onderschrijven of is het om je gemoedsrust te bewaren.

Het gaat niet om helemaal niets doen aan je stroomverzorging want ik gebruik ook goede afgeschermde stroomkabel en fatsoenlijke stekkerdelen maar geen stukje stroomkabel van duizend euro.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

J.A.F._Doorhof

Bij ons was het grootste probleem de troep in de stroom
We zitten op een industrie terrein en hadden vooral toen we er net woonde erg vaak storingen in de front speakers, en regelmatig dat de stroom te hoog was wat een aantal keer tot schade heeft geleidt.

We hebben toen voor het HT een eigen groep laten aansluiten wat het probleem niet echt oploste, pas toen we de line conditioners geplaatst hadden was het rustig. Tegelijkertijd hebben we alle standaard stroom kabels vervangen door grondkabel en Eichmann power cables. Het set was nog nooit zo stil :D

Vooral de eerste paar jaar zagen we regelmatig de Line conditioners schakelen naar over en onder. Nooit meer defecte apparatuur gehad :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mao

Die eichman stroomkabels zijn nog wel te doen kwa prijs.
Maar 2 meter voor 4000 euro is toch wel wat overdreven voor een stroomkabel van een exoot in een eikenhoutendoosje.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

J.A.F._Doorhof

100% mee eens.
We waren toen de importeur dus wilde ze zelf ook proberen.
Custom installer

CinéHome

Citaat van: Mao op augustus  6, 2025, 11:07:03... 2 meter voor 4000 euro is toch wel wat overdreven voor een stroomkabel van een exoot in een eikenhoutendoosje.
Cederhout is toch wel het minimum.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Church of Noise

Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Philips CD604  |  Bluesound Vault 2

Marcel.B

Ik heb nog 2 stroomkabels aangeschaft via alie express van Furutech, dit keer werd er geadverteerd dat het originele Furutech kabel is.

1 van 5 mtr en 1 van 1 mtr.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

Contour

En hoe weet je nou zeker dat het echte zijn? Originele doos en certificaat erbij ofzo?

Marcel.B

Weet ik niet zeker maar ze adverteren eigenlijk nooit dat iets origineel is en nu wel.

Zien er fatsoenlijk uit en de kabel zelf is niet stug.

Alleen de kabel zelf zou origineel zijn over de connectoren stond niks.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Marcel.B

via pm

Ik heb er zelf nog even 3 bij besteld.

Peerless Monster

Thanks Marcel. Ook eens uitproberen
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

joostb

Vhond

Ik ben ook wel geïnteresseerd in het linkje.

ElpeeTwaalf

Zucht, tzt weer een bulk Aliexpress-specials op Marktplaats te vinden.
Kun je de connector eens openmaken? Weten we zo of ze origineel zijn.

J.A.F._Doorhof

Met stroom dingen zou ik toch voorzichtig zijn met ali express.

Een interlink kan weinig kwaad.
Stroom is toch het wat anders.
Custom installer

Richi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2025, 09:44:25Met stroom dingen zou ik toch voorzichtig zijn met ali express.

Een interlink kan weinig kwaad.
Stroom is toch het wat anders.
Waarom denk je dat Frank? Zowat elke netsnoer die je bij een apparaat meegeleverd krijgt, komt uit China. Waarom zou het aanbod bij AliExpres dan niet aan de normen voldoen?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Marcel.B

De kabels kosten ongeveer 20 euro de meter en dat vind ik persoonlijk nog steeds een stevige prijs, ik betaalde voor 1 van 5 meter 94 euro.

De originele kabel kost ongeveer 90 euro de meter zag ik op het net.

Ik vind het mooi spul en vooral fijn dat deze kabel niet zo stug is.

J.A.F._Doorhof

@Richi
Geen idee.
De massa kabels komen daar allemaal weg inderdaad. Maar als je met extra dingen gaat werken dan vertrouw ik het niet.

We doen veel met USB kabels en heb opnames gezien waarin de kabels letterlijk in de fik vliegen gedurende gebruik.

En met namaak stroomkabels van bekende merken zou ik misschien onterecht extra voorzichtig zijn.
Custom installer

pameijer

Citaat van: Contour op september  1, 2025, 17:08:46En hoe weet je nou zeker dat het echte zijn? Originele doos en certificaat erbij ofzo?
Als het goed is zou je meer lucht tussen de instrumenten moeten horen, is de plaatsing véél breder en dieper en de dynamiek tot ongekende hoogten gestegen  :P
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Spijkie

Dan denk ik weer: waarom zoveel moeite doen via Ali waarbij je niet weet wat je koopt als je voor een fatsoenlijk bedrag een Supra netkabel kunt kopen of iets vergelijkbaars?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.