Account verwijderen

Gestart door anon12345, juni 9, 2025, 11:56:19

Vorige topic - Volgende topic

anon12345

Hoi,

Door enkele vervelende (online) voorvallen, ben ik voornemens mijn digitale voetdruk te verkleinen. Dat doe ik onder andere door het aantal accounts die ik heb terug te brengen. Ik vond hier niet hoe ik het account van htforum kan verwijderen. Kan ik daar via dit bericht om verzoeken of moet ik iemand hiervoor benaderen?

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

J.A.F._Doorhof

Accounts kun je zelf heel makkelijk anoniem maken.
We vragen geen AVG gegevens, alles wat je invult kun je dus zelf veranderen en anoniem maken.
Posts verwijderen doen we niet (staat ook in de regels) ivm de leesbaarheid.
Zou je ergens een adres hebben staan kun je die specifieke post naar mij mailen en pas ik dat aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  9, 2025, 12:29:57Accounts kun je zelf heel makkelijk anoniem maken.
We vragen geen AVG gegevens, alles wat je invult kun je dus zelf veranderen en anoniem maken.
Posts verwijderen doen we niet (staat ook in de regels) ivm de leesbaarheid.
Zou je ergens een adres hebben staan kun je die specifieke post naar mij mailen en pas ik dat aan.
Zeg je nou dat een account niet verwijderd kan worden? Dat is toch duidelijk de vraag van de topicstarter en volgens mij ben je dat ook wettelijk verplicht als het gevraagd wordt.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Church of Noise

ik geloof dat @pameijer daar gelijk heeft, GDPR en zo.

Nu zijn er andere fora die - om de leesbaarheid te behouden - oude posts transfereren naar een 'anoniem' account bij verwijderen van een account.
Wil de poster zijn eigen berichten echter weghalen voor het verwijderen van het account, dan staat dat hem/haar vrij als ik het me goed herinner.
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (LCR) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  | Rythmik E15HP x2  |  Electrocompaniet AW180 x2  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michel Iso  |  customer platenspeler  |  Bluesound Vault 2

J.A.F._Doorhof

Zoals ik zeg. Het account kan anoniem gemaakt worden, eventuele persoonlijke gegevens kunnen ook aangepast worden in topics

Inhoudelijk kan je niet verwachten dat een forum alles wist. Dan is de integriteit van het forum waardeloos.

Ik heb hier onlangs navraag naar gedaan en het anoniem maken van een account is wat er normaliter gedaan word. Daarmee is iemand niet meer terug te vinden, persoonlijke gegevens zijn weg dus er is geen enkele reden om meer te willen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Nee, iemand is niet wettelijk verplicht om een openbaar account van een forum te verwijderen, tenzij je een specifiek recht hebt op gegevenswissing (ook wel "recht op vergetelheid" genoemd) of als het forum misbruik maakt van jouw persoonsgegevens.
Toelichting:

Recht op gegevenswissing:
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geeft je het recht om te vragen om persoonsgegevens van jou te verwijderen. Dit geldt echter alleen als er een wettelijke grondslag voor is, zoals het feit dat het forum de gegevens niet meer nodig heeft, of als de verwerking van de gegevens in strijd is met de AVG.

Openbare accounts:
Wanneer je een openbaar account op een forum hebt, geef je daarmee toestemming voor de publicatie van de gegevens die je in je berichten opneemt.

Forumbeheerder:
Als forumbeheerder ben je niet verplicht om een openbaar account te verwijderen, tenzij je dat in strijd met de AVG of de privacyregels van het forum doet.

Misbruik van gegevens:
Als het forum je persoonsgegevens op een manier gebruikt die in strijd is met de AVG, zoals het delen van je gegevens met derden zonder toestemming, dan heb je wel recht op verwijdering.

Toestemming:
Je kunt de forumbeheerder vragen om je account te verwijderen, maar ze zijn niet verplicht dit te doen als je geen recht hebt op gegevenswissing.

Voor de duidelijkheid
Nogmaals we voldoen aan alle eisen.
Custom installer

chansig

Ik denk dat het verwijderen van alle berichten van ts weinig impact gaat hebben. 😂

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

J.A.F._Doorhof

@chansig
Gaat het niet om
Of het om 10 posts gaat of 1000
We doen zelfs meer dan we verplicht zijn. Dus lukt het je niet je naam te veranderen en email dan doe ik dat voor je.

Topic gaat dicht
Regels staan er en daar voldoen we aan.
Custom installer