Camera voor recording dj set

Gestart door THX-UltraII, mei 7, 2025, 19:07:54

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Hi,

Ik ben op zoek naar een camera tussen de 500 en 1000 euro waarmee ik dj setjes kan opnemen thuis en die ik kan gebruiken voor dj setjes te streamen als ik ergens in een kleine club (donker dus!) aan hrt draaien ben.

Tips?

J.A.F._Doorhof

Gewoon je telefoon gebruiken.
Kwaliteit is tegenwoordig goed genoeg voor het meeste materiaal.

Sterker mijn iPhone maakt betere beelden in weinig licht dan een 2k oudere 4k prosumer camera ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Maar Frank wat ik wil doen is gaan streamen op Twitch. Hoe doe ik dat dan met mijn audio en video om dat sync te krijgen? Is het voor mij in dat geval niet veel makkelijker om een camera te gebruiken die op een of andere manier een input kan oppakken uit mijn mixer dat alles meteen synchroon is?

EDIT:
Ik lees eea over een app genaamd Blackhole voor Mac https://existential.audio/blackhole/
ben er nog niet helemaal achter hoe of wat maar volgens mij moet ik dit gaan gebruiken

J.A.F._Doorhof

Bij een aparte camera zal je weer een apparaat moeten hebben voor het streamen en internet op dat apparaat. WiFi in zalen is vaak zeer onbetrouwbaar en hotspots kunnen uitvallen met streaming wat je niet wil.

Met bv een iPhone kun je gewoon een audio signaal invoeren via usbc en dat rechtstreeks gebruiken in de Twitch app. Je hebt dan alles in 1 met minste risico.

Het lijkt leuk een hele kit maar uiteindelijk wil je geen stress of alles wel werkt en verbinding heeft.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"