Zappiti Reference NETWERK probleem

Gestart door Marc, april 15, 2025, 18:36:28

Vorige topic - Volgende topic

Marc

Ik ben zeer tevreden over mijn Zappiti Reference die ik kocht net voor Zappiti verdween....maar:
In tegenstelling tot de PRO 4K HD Zappiti kan ik nu mijn Zappiti niet zien in mijn netwerk.
Dat is vervelend want ik wil vanop mijn pc wel eens iets op de schijven van de Zappiti zetten zonder ze eruit te moeten halen.
Ondertussen heb ik veel overlegd met mijn vriend ChatGPT en ondanks dat die ontzettend zijn best doet lukt het niet.
Op mijn pc staat alles juist ingesteld want ik zie alle andere apparaten in het netwerk.
De Zappiti kan gepingd worden, die hangt dus wel in het netwerk. Hij is ook zichtbaar via Advanced IP Scanner.
SMB staat aan op de Zappiti.
"Bestanden delen" of "guest"  toelaten oid kan ik niet vinden in de menu's van de Zappiti.
Vermoedelijk gaat het om een interne beveiliging van de Zappiti. Mogelijk staat poort 445 (SMB) dicht?
Ik heb de vraag ook neergelegd bij R_volution maar daar verwacht ik niet veel van.
Firmware is de laatste, maar wordt uiteraard niet meer ondersteund.
Degene die me kan helpen steek ik een grote pluim op zijn hoed!

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBP-4010UD - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Marc

Het is een lange bevalling geworden die meerdere uren in beslag heeft genomen...maar ChatGPT heeft me erdoor geholpen. Het probleem heeft te maken dat nieuwere pc's dit een onveilige verbinding vinden en dat blokkeren. Ik ben in het register moeten duiken om het te fixen:

PascalP

Op welke SMB versie draait de Zappiti? Heb ook al eens iets soortgelijks gehad met een oudere Synology NAS die via SMB1 niet meer benaderbaar was zonder de 'beveiliging' uit te schakelen hiervoor.
SMB2/3 zou out of the box nog moeten werken of heeft Windows dit ook dicht getimmerd?

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden in ieder geval!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Synology iig laten connecten met smb1 idd. Die staat std uit sinds aantal jaar.

Marc

De schijven zitten niet meer in de Synology maar in de Zappiti. Het zijn 2 joekels van 24Tb geworden, dan kunnen we ff vooruit. Ik weet niet welke SMB op de Zappiti draait, maar op de pc moest ik ook SMB1 activeren inderdaad. Maar dat was niet voldoende, je moest de pc expliciet laten weten dat het veilig was, tot in zijn register...