Dirac werkt niet met Arcam avr390

Gestart door Berry76, maart 31, 2025, 19:58:24

Vorige topic - Volgende topic

Berry76

Ik kan de Arcam niet meer bereiken via de dirac live software.

Setup
Arcam avr390
MacBook met de laatste updates en de nieuwste versie van Dirac live.

Op de KPN modem staat de wifi uit, kan niet in de bridge. De asus rt-be92u staat daar achter als acces point.

Home assistent kan het ip adres bereiken en de Arcam bedienen.
De Arcam app is hopeloos slecht. Maar ik kan Dirac nu ook niet meer benaderen.

Heeft een van jullie een idee , hoe dit op te lossen?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en dubble subwoofer. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

bmateijsen

Staat er rs232 of ip sturing aan in de avr390?

N1v3K

Nieuwste versie van Dirac Live gaat waarschijnlijk niet lekker werken.
Heb je versie 2.5.3 al geprobeerd?

Berry76

Citaat van: bmateijsen op maart 31, 2025, 20:27:02Staat er rs232 of ip sturing aan in de avr390?

Ip aansturing aan
Stand-by modus ip&hdmi aan
CEC-bediening uit
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en dubble subwoofer. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Citaat van: N1v3K op maart 31, 2025, 20:30:19Nieuwste versie van Dirac Live gaat waarschijnlijk niet lekker werken.
Heb je versie 2.5.3 al geprobeerd?

Ga ik proberen

Berry76

Citaat van: Berry76 op maart 31, 2025, 20:32:11Ip aansturing aan
CEC-bediening uit

Geïnstalleerd, zoeken op ip adres

Dan krijg ik de melding  error connecting to device, with message " failed to register proxy "

Berry76

Ik zie dat het Mac adres op de Arcam 30:58:90:74:32:c4 is en in de asus  30:58:90:74:32:C5 is. Kan dat het probleem zijn?

jaco

Fysieke ethernet adapter zou eigenlijk geen twee mac adressen moeten hebben.
Kan zijn dat je mac een arp entry gecached heeft die niet klopt. Je zou de arp cache moeten  kunnen clearen.

Arp -a
Sudo arp -d x.y.z.a
X.y.z.a is ip adres..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: Berry76 op maart 31, 2025, 20:32:11Ip aansturing aan
CEC-bediening uit

Ip sturing moet uit...

bmateijsen

En doe anders een factory reset, meestal helpt dat.

Berry76

Citaat van: bmateijsen op april  1, 2025, 20:25:58En doe anders een factory reset, meestal helpt dat.

Dank je wel, dit was de oplossing. Ik kan de Arcam weer bereiken

Berry76

Nu het volgende probleem, Arcam gevonden in Dirac live
Nu een failed to register proxy melding

Berry76

Ook in de laatste Dirac live versie vindt ie de Arcam. Maar verbinden lukt niet.
Terwijl ik de Arcam wel kan pingen op het vaste ip adres.

Ook de laptop met een lan kabel aan te sluiten op de switch waar de Arcam op zit is ook geen oplossing.

NielsLu

Ik heb de AVR390 ook gehad. Ook ik heb netwerkproblemen gehad (zie topic: https://www.htforum.nl/index.php?topic=181478.msg3538783#msg3538783), ging overigens over een ander probleem). Maar wellicht is een vast ip-adres instellen een oplossing, of langdurig stroom eraf.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

bmateijsen

Citaat van: Berry76 op april  2, 2025, 21:10:26Dank je wel, dit was de oplossing. Ik kan de Arcam weer bereiken
Citaat van: Berry76 op april  2, 2025, 22:05:55Ook in de laatste Dirac live versie vindt ie de Arcam. Maar verbinden lukt niet.
Terwijl ik de Arcam wel kan pingen op het vaste ip adres.

Ook de laptop met een lan kabel aan te sluiten op de switch waar de Arcam op zit is ook geen oplossing.

Lijkt meer op een verkeerde instelling in je router? Heb je vaker dat apparaten niet te bereiken zijn?
Heb je misschien 2 routers?

Berry76

Citaat van: bmateijsen op april  4, 2025, 19:36:56Lijkt meer op een verkeerde instelling in je router? Heb je vaker dat apparaten niet te bereiken zijn?
Heb je misschien 2 routers?
ik heb een KPN box 12 (wifi uitgeschakeld) en een ASUs RT-BE92U als Acces-point. De Arcam is via een switch aangesloten op het netwerk.

De Arcam heeft een vast ip adres, en ik krijg pings terug.

jaco

Je kunt die switch resetten, dan wordt zijn arp table gecleared.

Maar als ping werkt heb je communicatie van een systeem naar ander systeem. Dan kan het niet meer iets fysieks in je netwerk zijn.
Laag 2 communicatie hebben alle protocollen erboven nodig, en dat test je eigenlijk met icmp ping.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm