Tijdelijk geen Sony projectors meer naar de EU

Gestart door Christof_G, maart 18, 2025, 15:46:34

Vorige topic - Volgende topic

jazzy

Citaat van: riwi op maart 25, 2025, 20:02:24Het is niet zo zeer een onderdeel van de projector. De fabriek waar de projectoren gebouwd worden maakt ook lenzen voor drones die naar Rusland verscheept worden (dit las ik op AVS, bron niet geverifieerd). Daarom staat de gehele Chinese fabriek op de sanctie/boycot lijst.
Als die fabriek nu op de EU boycot lijst staat is ie er niet snel weer vanaf. Zo snel gaan zaken in de EU niet.
Ben wel benieuwd welk bedrijf het precies is. In dit document staat de lijst: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=OJ:L_202500395

Items die er in februarie aan toegevoegd zijn beginnen bij nummer 706. Tel er zo snel elf die in China gevestigd zijn:
Hong Kong Qisu Electronic Technology Co. Ltd.
Chipgoo Electronics Limited
Furuida Heilongjiang Supply Chain Management Co., Ltd.
Eastech Electronics Limited A.k.a: Shenzhen East Technology Limited
Shenzhen Bailiansheng Electronic Technology Co., Ltd
Yantai Iray Technology Co., Ltd
Wuhan Global Sensor Technology Co., Ltd
Shanghai ManYa Industrial and Trade Co., Ltd
HK (Hong Kong) LINK ASIA ELECTRONICS LIMITED
Align Trading Company Limited

Wie zoekt het even uit? :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

J.A.F._Doorhof

@riwi
Kan helemaal kloppen, bij mij kwam het over alsof het een onderdeel was en er gezocht werd naar onderdelen, maar het kan net zo goed assemblage zijn. feit was inderdaad dat er onderdelen ook naar de wapenindustrie (konden) gaan.

Feit is dat dit een enorm probleem is :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Robert 
De Epson is zeker een mooi alternatief net als JVC.
De XW5000 was gewoon een enorm mooie projector voor de nieuwe prijs.
Je mag me altijd even mailen we hebben goede contacten met Epson en kunnen misschien wel wat voor je doen
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@jazzy
Het gevaar met een volledig gefuseerde handels en productie keten is dat we problemen kunnen gaan verwachten in veel meer producten. Sony zal niet de enige zijn vrees ik.

Helemaal met Trump en de handelsoorlogen die aangewakkerd worden, politieke druk vanuit Amerika op de EU etc. kun je steeds meer redenen gaan bedenken waarom er sancties moeten komen of enorme heffingen op alles wat uit China komt.

ik ben hier dus absoluut niet gerust op, heb dat al een tijd geleden geventileerd en werd toen voor "gek/doemdenker" uitgemaakt maar dit is dus exact waar ik bang voor was en we zelf voor maanden voorraad hebben genomen van onze merken (die er nu nog buiten lijken te vallen).
Custom installer

pameijer

O, hellup! Nu hebben wij ook "last" van de oorlogen en de bijbehorende terechte sancties in de wereld  :omg:. Verschrikkelijk, we kunnen geen dure projector kopen, echte 3e wereldproblematiek  :alien:

Komop, als die fabriek onze regels overtreedt dan is het terecht dat dit aangepakt wordt. Dus, niet huilen allemaal en laat Sony maar hun productieketen aanpassen om straks weer legaal te kunnen leveren.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

jazzy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 26, 2025, 09:32:44@jazzy
Het gevaar met een volledig gefuseerde handels en productie keten is dat we problemen kunnen gaan verwachten in veel meer producten. Sony zal niet de enige zijn vrees ik.

Helemaal met Trump en de handelsoorlogen die aangewakkerd worden, politieke druk vanuit Amerika op de EU etc. kun je steeds meer redenen gaan bedenken waarom er sancties moeten komen of enorme heffingen op alles wat uit China komt.

ik ben hier dus absoluut niet gerust op, heb dat al een tijd geleden geventileerd en werd toen voor "gek/doemdenker" uitgemaakt maar dit is dus exact waar ik bang voor was en we zelf voor maanden voorraad hebben genomen van onze merken (die er nu nog buiten lijken te vallen).
Zou je geen doemdenker willen noemen maar zie wel dat je de neiging hebt om allerlei zaken aan elkaar te knopen die in werkelijkheid los van elkaar staan. Sancties zijn van alle tijden en er gelden op dit moment allerlei beperkingen vanuit de EU, China, US en andere landen. Pas nu bij de 16e (!) update van dit specifieke pakket aan sancties toevallig een voor ons relevante fabrikant geraakt wordt zou dit zijn wat jij al maanden voorspeld hebt? Ja, dat lijkt me wat vergezocht.

De handelsoorlog die Trump gestart is staat hier los van en zodra de regering aldaar weer bij zinnen komt worden die zowel aan de Amerikaanse kant als bij de landen die daar op gereageerd hebben teruggedraaid. De wereld heeft nu eenmaal belang bij open en vrije handel.

En dan lijkt het alsof we de supply chain issues na Covid alweer vergeten zijn, die volgens mij nog veel meer impact op ons hadden.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

Kjelt

Kunnen we hier aub bij de feiten en nieuwe berichten blijven, puur gefocussed op wel of niet kunnen leveren van de Sony projectoren?
Alle rest zaken en oorzaken daar zijn al veel andere topics over, wordt het een beetje beu en denk velen met mij dat ieder topic aan andere worden gelinked.

J.A.F._Doorhof

@jazzy
Heel veel dingen hangen aan elkaar. Dat zie je nu met Sony. De wereld is qua economieën gewoon teveel met elkaar verweven.

Sony zal hier een oplossing voor moeten vinden maar zoals gezegd ik denk dat het zo maar kan zijn dat er meer bedrijven of producten gaan wegvallen

@pameijer
Vreemde opmerking. Het is iets wat miljoenen kost en waar ook andere merken en producten last van kunnen krijgen. Zowel dealers als klanten.

En zoals verzocht houden we het dan hier op Sony waar je meteen merkt dat er een enorm deel wegvalt.
Custom installer

buckler

En als gevolg van heel die boycot ,of hoe je het ook mag noemen, gaat Sony zijn prijzen in de rest van de wereld verhogen wat betreft de betreffende projectoren... De 6100 gaat bv naar 19.000 Dollar ex btw in Amerika.
Auw
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

Kjelt

Ik zou zeggen verlagen de prijs zodat je er elders meer kunt verkopen. Nu prijzen ze zich uit de markt.

scoc

Citaat van: buckler op maart 27, 2025, 20:34:24En als gevolg van heel die boycot ,of hoe je het ook mag noemen, gaat Sony zijn prijzen in de rest van de wereld verhogen wat betreft de betreffende projectoren... De 6100 gaat bv naar 19.000 Dollar ex btw in Amerika.
Auw

Is geen Sony boycot maar wel het volgen van bepaalde internationale regels die voor iedere fabrikant die aan Europa levert geld.
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050