Fosi Audio zeer betaalbare audio-gear en versterkers met "op-amp rolling"

Gestart door vanzomereng, februari 24, 2025, 09:07:29

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Lees net een "lovende"* test in Audio/Stereoplay van een DAC-VV en 2 bijhorende mono-blokjes met best zeer veel power in mini-format.
- Fosi ZD3 vanaf 190€ (DAC/VV)
- Fosi V3 mono, vanaf 290 p/paar (mono-amp)

*by the way, de meeste testen zijn lovend  :laugh:

Leuke is, dat je kunt upgraden met diverse powersupply,s en vooral door te kiezen voor andere op-amp's (vergelijkbaar met tube-rolling)

Er is voor dit merk ook een Nederlandse vertegenwoordiging/importeur aanwezig.

Wat ik zo lees op de website, zeer betaalbare en compacte hifi-devices en zeer geschikt voor muziek als 2e-set, kinderkamer, sta-caravan etc.

https://fosiaudio.com/?ref=NASTYA&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzvC9BhADEiwAEhtlNyX78gvZQNlplN4Um7OQKHmQZvg6d8ycbdpqXbKArkiDsXnHT1He3RoCHYcQAvD_BwE

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Leeuwarden

Ik zag dat Qualio tijdje terug tijdens de Hamburg audio show heeft gedemonstreerd met die Fosi dingen, ongetwijfeld met hun Virtual Hifi opamps erin. Dat vond ik best bijzonder om een "high end" speaker op een show met dergelijke versterkers te demonstreren. Ik heb overigens zo'n Virtual Hifi opamp (Hypersonic) in mijn voorversterker zitten en dat is best wel een blijvertje. Ding wordt overigens wel veel te heet. Moet er zelf nog even een extra koelprofieltje op fabrieken...

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Arcam PA240; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

ElpeeTwaalf

Citaat van: Leeuwarden op februari 24, 2025, 12:27:42Ik zag dat Qualio tijdje terug tijdens de Hamburg audio show heeft gedemonstreerd met die Fosi dingen, ongetwijfeld met hun Virtual Hifi opamps erin. Dat vond ik best bijzonder om een "high end" speaker op een show met dergelijke versterkers te demonstreren. Ik heb overigens zo'n Virtual Hifi opamp (Hypersonic) in mijn voorversterker zitten en dat is best wel een blijvertje. Ding wordt overigens wel veel te heet. Moet er zelf nog even een extra koelprofieltje op fabrieken...
Staat het ding niet enorm te oscilleren? Ik blijf van elke op-amp rolling af, vaak genoeg gezien dat het apparaat dan ultrasoon gaat lopen oscilleren.

Leeuwarden

Jenkins

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari 24, 2025, 16:12:56Staat het ding niet enorm te oscilleren? Ik blijf van elke op-amp rolling af, vaak genoeg gezien dat het apparaat dan ultrasoon gaat lopen oscilleren.

Kun je ons een paar voorbeelden noemen van al die apparaten die jij hebt zien oscilleren?

ElpeeTwaalf

Citaat van: Leeuwarden op februari 24, 2025, 18:46:10Zou dan toch hoorbaar moeten zijn?

Nee niet per se, omdat hij heel hoog kan oscilleren - kan in de honderden KHz / enkele MHz zijn, afhankelijk van het apparaat. Hij hoeft niet per se te 'motorboaten' zoals een buizenversterker.

@Jenkins,
Genoeg, aktieve crossovers die gemod waren en meerdere chinese kastjes. Gaat met name fout als je er snelle op-amps in propt met MHz bereik.
Zomaar op-amps wisselen vind ik daarom gekkenwerk als je achteraf niet kunt meten wat het apparaat exact doet.

vanzomereng

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari 24, 2025, 16:12:56Staat het ding niet enorm te oscilleren? Ik blijf van elke op-amp rolling af, vaak genoeg gezien dat het apparaat dan ultrasoon gaat lopen oscilleren.

Ik weet niet of je zo maar alle op-amp's kunt wisselen.
Er staan een aantal op-amp's op hun site, welke besteld kunnen worden.
By the way, niet veel anders dan bij tube-rolling, ga ik ervan uit, dat de gebruiker
enige verstand van zaken heeft.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Jenkins

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari 24, 2025, 20:52:48@Jenkins,
Genoeg, aktieve crossovers die gemod waren en meerdere chinese kastjes. Gaat met name fout als je er snelle op-amps in propt met MHz bereik.
Zomaar op-amps wisselen vind ik daarom gekkenwerk als je achteraf niet kunt meten wat het apparaat exact doet.

Nu weet ik nog niks. Want aan;

"actieve crossovers die gemod zijn"

en

"meerdere chines kastjes"

heb ik niks.

Kun je ons alsjeblieft merken, modellen noemen, en graag ook bedrijven of individuen die de modificaties hadden uitgevoerd?