B&W Matrix 801 series 2

Gestart door JürgenW, juli 5, 2004, 12:55:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JürgenW

Ik heb de M801 niet vergeleken met de M802. Zou - als je gunstig aan die M801 kunt komen - daarvoor gaan. Is ook voor relatief kleine ruimtes geschikt; stelt wel 'n krachtige versterker op prijs. Dus: That's the one to have.

Van de Matrix 800-serie is de series 3 de laatste en beste.

Je schrijft over de 'series 80, 1, 2 of 3'. Het is mij niet duidelijk of je daarme de 800, series 1, 2 of 3 bedoelt of daadwerkelijk de 'series 80'.
De 'series 80' was een voor- voorloper van de Matrix 800-serie, want voor de Matrix 800-serie had je nog de Matrix 3/2 en soortgelijke (ik heb nog een Matrix 3/2 in gebruik ;)) en daarvoor dus de 'series 80'. Dat is een gesloten systeem. De series die daarna verschenen hebben een bass-reflex-opening aan de voorkant.

groet, Jürgen




Marcel_T.

De M801 in een kleine ruimte? Ai!! Jij durft.  ;D

Ik bedoelde idd de Series 80 maar wist niet dat de Matrix daar nog tussen zat. Heb je die ooit beluisterd?

Verder is de 801 voor mij in ieder geval te groot. Het op één na beste alternatief zou dan zijn de 802 series 3?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

JürgenW

#27
Citaat van: Marcel_T. op februari 21, 2007, 13:02:18
De M801 in een kleine ruimte? Ai!! Jij durft.  ;D

Is mijn ervaring en ik heb ooit 's ergens gelezen dat de matrix 801 beter in een relatief kleine ruimte tot haar recht komt dan een N801. Met relatief kleine ruimte o.g.v. mijn ervaringen bedoel ik: lengte: 7,50m x 4m x 3.60m en dan de luidsprekers in de breedte geplaatst. ;)

Citaat van: Marcel_T. op februari 21, 2007, 13:02:18
Ik bedoelde idd de Series 80 maar wist niet dat de Matrix daar nog tussen zat. Heb je die ooit beluisterd?

Toen ik nog geen M801, maar wel al jaren de Matrix 3/2 had, heb ik 's een keer uitgebreid een grote 80-er B&W aan een oude Denon-versterker beluisterd. Teleurstellend (voor mij een benauwde sound), dan toch liever mijn oude installatie: die 3/2 met Quad-versterker.

Citaat van: Marcel_T. op februari 21, 2007, 13:02:18
Verder is de 801 voor mij in ieder geval te groot. Het op één na beste alternatief zou dan zijn de 802 series 3?

Lijkt me zo. Trouwens je weet toch wel dat je informatie over de specificaties van oude B&W's op de site van B&W (back catalogue) kunt vinden.

groet, Jürgen

tbusquet

Ik realiseer me dat dit topic al heel erg oud is :D Maar toch ben ik heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik de APOC van bij B&W 801 S80 (lees 28 jaar oud) verwijder ?



JürgenW

Citaat van: tbusquet op november 30, 2007, 16:18:46
Ik realiseer me dat dit topic al heel erg oud is :D Maar toch ben ik heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik de APOC van bij B&W 801 S80 (lees 28 jaar oud) verwijder ?

Je bedoelt de beveiliging van de tweeters, neem ik aan.
Ik heb een beschrijving hoe je die voor de B&W801, Series 2 kunt verwijderen.
Als je denkt daar iets aan te (kunnen) hebben, kan ik je die via e-mail toezenden.

Groeten, Jürgen

tbusquet

Citaat van: JürgenW op november 30, 2007, 18:27:31
Je bedoelt de beveiliging van de tweeters, neem ik aan.
Ik heb een beschrijving hoe je die voor de B&W801, Series 2 kunt verwijderen.
Als je denkt daar iets aan te (kunnen) hebben, kan ik je die via e-mail toezenden.

Groeten, Jürgen

Heel graag :)

[email protected]


En bij mij wordt het hele signaal van de luidspreker losgekoppeld, zit ook een test knop op om het relais te activeren.

JürgenW

Citaat van: tbusquet op november 30, 2007, 18:40:52

En bij mij wordt het hele signaal van de luidspreker losgekoppeld, zit ook een test knop op om het relais te activeren.


Is er niet bij de 801 Series 2, 3.

Beschrijving is onderweg.

Jürgen

Hopper

Dat is sterk, ben heel lang niet op dit forum geweest en de eerste topic die ik open, zie ik mijn naam staan. Ik kan melden dat ik nog steeds de B&W802s3 heb staan met Classé CAP-151 geíntegreerde versterker. Wat goed is, behoeft geen verbetering.Nog steeds een simpele stereo opstelling met een ruimte-dieptebeeld waar ik niet 8.1 voor nodig heb  ;)
Ik heb dat bass-allignment filter hier ook, maar gebruik het praktisch nooit, dus kan weg voor 100 euries.Ik gebruikte het voornamelijk bij het kijken naar films, bij muziek vond ik het minder.

papa wes

Hallo, ik heb ook de B&W matrix 801 s3, en ik ben nu aan mijn 3de tweeter begonnen, ze zijn zeer gevoelig, want als ik zo een filter zou vinden om mijn tweeters te beschermen, dat koop ik onmiddelijk. Nogthans mijn eindtrappen zijn geen doetjes. De Sony's TA-N55ES. Deze leveren stroom, niet te doen. Voor deze prijs koop je niets beter denk ik. :-X
Mijn speakers gaan nu binnen om te laten upgraden, ze gaan andere componenten gebruiken. En mijn versterkers gaan ook binnen, zien wat ze daar aan kunnen doen. Mss nieuwe condensatoren ofzo.
Vriendelijke groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

superleo7

Hoi,

Je 3e tweeter al.
Hoe hard draai jij dan wel niet.
Ik stuur de 801 s3 met een passlabs X250 aan en ik kan daar niet vol uit mee spelen want dan kost het mijn oren.
Met een akai am75 ook geen probleem .
Alleen die wil met stevig werk wel iets te kort komen maar dat hoor je en dan gewoon iets terug zetten.
Vervorming is slecht voor je speakers.
Ik denk dat dat gebeurt met je sony.
Heb zelf ook de 55es gehad en ben toen overgestapt naar de 77es.
Deze heeft wat meer controle over de speaker.

gr leo

papa wes

#35
Blijkt dat er veel vervuiling is op mijn net, en we wonen zeer dicht tegen hoogspanningskabels. En ik denk dat dat er ook iets mee te maken heeft. Dus ik ga zoeken naar de goedkoopste oplossing kwa filtering. Ik ben ook al overgestapt naar gevlochten UTP, die zeer goed beschermt is tegen instraling. Hiervoor had ik monitor kabel van 10mm², en toen heb ik een grote tweet in mijn tweeter gehoord. En vanaf de UTP, niets meer.
Groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc