ATOLL ST300

Gestart door Rence, februari 3, 2025, 11:02:09

« vorige - volgende »

Rence

Ik heb een ATOLL ST300 streamer en daar heb ik een probleempje mee.

Ik gebruik deze streamer voornamelijk als radio en ik zou willen als ik hem aanzet dat een favoriete radio zender start, nu start ie willekeurig op.

Op de afstandsbediening zit een numeriek toetsenbord maar weet niet waarom dat er op zit want deze heeft geen enkele functie.

Verder gebruik ik een Logitech Harmony afstandsbediening, daar kan ik veel mee maar helaas kan ik hier ook niet mee om mijn favoriete zender mee starten.

Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem, doe het voornamelijk voor mijn vrouw, die is helaas gehandicapt.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
ATOLL ST 300,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
LG Oled EVO G4,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

vanzomereng

Citaat van: Rence op februari  3, 2025, 11:02:09Ik heb een ATOLL ST300 streamer en daar heb ik een probleempje mee.

Ik gebruik deze streamer voornamelijk als radio en ik zou willen als ik hem aanzet dat een favoriete radio zender start, nu start ie willekeurig op.

Op de afstandsbediening zit een numeriek toetsenbord maar weet niet waarom dat er op zit want deze heeft geen enkele functie.

Verder gebruik ik een Logitech Harmony afstandsbediening, daar kan ik veel mee maar helaas kan ik hier ook niet mee om mijn favoriete zender mee starten.

Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem, doe het voornamelijk voor mijn vrouw, die is helaas gehandicapt.

Het toetsenbord is meen ik om account-  & inloggegevens in te voeren, als de Atoll via Wifi wordt aangesloten en voor toegang tot betaalde streamingsdiensten.
Zou me ook niks verbazen, dat het toetsenbord ook bedoeld is voor het zoeken naar muziek en/of radiozenders op naam.
Grotendeels v/d gebruiker, zal dit via een app op mobiel of tablet doen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rence

Ik heb besloten dat ik hem ga verkopen, wel met pijn in mijn hart want het is een voortreffelijk apparaat.

Ik ga zoeken naar een andere audio streamer, maar ik denk dat het moeilijk wordt, de meeste streamers laten zich bedienen met een app.

Vroeger waren ze er wel, daar zat bv een DAB module in, maar ik zou niet weten welke dat nog heeft😔
B&W 802D2

Richi

Ik zie dat je ook wat Naim spulletjes hebt staan. De Naim streamers van de laatste generatie hebben een afstandsbediening waarmee je gemakkelijk door voorkeuzes kan bladeren. Ik heb zelf een Atom HE en die geeft op het scherm duidelijk aan wat er speelt en welke voorkeuzes er zijn.

Eén voorkeuze kan een internet radio zender zijn of een afspeellijst of een album, de laatste twee dan van een streamingdienst. Is dat iets om te overwegen? En de klank is ook nog eens subliem.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Rence

Sorry, mijn handtekening was niet helemaal up to date, de Naim set heb ik niet meer(waarvan spijt)

Ik heb ook de nieuwe Naim streamer gehad,de NDX2, prachtig ding maar helaas de afstandsbediening is Bluetooth en die kan niet geïntegreerd worden in de Logitech Harmony.

Zal even uitleggen hoe het nu/zal moeten zijn,de apparaten moeten bedienbaar zijn met infrarood zodat de Logitech dat over kan nemen, de Logitech kan ik weer includen in mijn hub, een Homey Pro, daar kan ik weer een spraakassitent aan toevoegen, een Google Nest hub zodat mijn vrouw, die dus invalide is kan praten tegen de Nest hub dat bv de radio aan moet.

Ik hoop dat dit het één en ander duidelijk maakt
B&W 802D2

Richi

Aha, dat verduidelijkt de zaak. De Naim werkt inderdaad met Zigbee, heel handig als je vanuit de keuken de Atom HE in de woonkamer wil bedienen, maar niet als je op IR gebaseerde automatisering wil doen. Dan weet ik zo even geen oplossing.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Rence

Citaat van: Richi op februari  9, 2025, 11:52:43Aha, dat verduidelijkt de zaak. De Naim werkt inderdaad met Zigbee, heel handig als je vanuit de keuken de Atom HE in de woonkamer wil bedienen, maar niet als je op IR gebaseerde automatisering wil doen. Dan weet ik zo even geen oplossing.

Inderdaad met Zigbee☺️was ik vergeten.

Maar op zich zou dat niet erg zijn maar Naïm heeft er een Zigbee module ingedaan met Amerikaanse normen, die hebben een andere frequentie dan Europese anders en dat zou heel mooi geweest zijn,had ik hem met Homey kunnen bedienen.
B&W 802D2

morca

Mijn schoonmaakster maakt bij een blinde schoon
Die heeft iets wat ik vergeten ben.
Ik app haar en post het straks hier.
Dat werkt met stem bediening