Goede weergave hoeft niet meer via 2 of meer traditionele LS-boxen?

Gestart door vanzomereng, januari 19, 2025, 08:48:28

« vorige - volgende »

pameijer

Ik snap deze ontwikkelingen wel. De meeste tijd is muziek iets op de achtergrond, ook ik luister alleen 's avonds laat (vaak te laat...) naar muziek en de rest van de dag behangmuziek. Dan is een simpele HomePod al goed genoeg vind ik zelf. Het aantal mensen dat echt naar muziek luistert, én dat op hoog niveau wil doen, is gewoon klein. En ik denk altijd al klein geweest.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Dura

Deze B&O zou ik weleens willen horen.
Ik vermoed dat bij een traditionele statische luisterpositie met zitplaats in het midden een separate stereo set beter klinkt, maar stel, je heb geen vaste luisterplek, iedereen wil overal kunnen zitten in een grote onregelmatige kamer en wenst overal redelijk geluid en hij past in je interieur en bij je budget, dan kan ik me voorstellen dat dit weleens de beste keuze zou kunnen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Jenkins

Citaat van: Dura op februari  3, 2025, 20:12:49Deze B&O zou ik weleens willen horen.
Ik vermoed dat bij een traditionele statische luisterpositie met zitplaats in het midden een separate stereo set beter klinkt,

Bij die speaker heb je de keuze tussen aangepast aan meerdere luisterplaatsen, of klassiek "precies in het midden".