Betaalbare streamer: Bluesound Node Icon

Gestart door vanzomereng, januari 15, 2025, 22:20:17

« vorige - volgende »

mmuetst

Citaat van: CinéHome op januari 18, 2025, 02:52:31De gebruikte digitale kabel kan best wel het verschil verklaren.
Onzin, digitale kabel 75 Ohm zonder fratsen is prima. Maakt verder geen biet uit.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Ik denk dat jullie een mooie streamer gekocht hebben. De lage output van de XLR verbaast me een beetje, die moet toch gewoon aan de standaard 4 Vrms voldoen (hoewel mijn Eversolo juist weer meer geeft 6 Vrms).
De optie van Diac vind ik toch wel mooi t.o.v. de Eversolo. Dat het geluid met het gebruik van Diac lager is klopt omdat men rekening houdt met overhead van deze DSP instellingen (of wel, je wilt niet dat de boel gaat clippen).
Wens de nieuwe baasjes veel streaming en luister plezier.

Jackol

Dirac heeft me ook doen besluiten om voor de node icon te gaan en achteraf best tevreden ermee.
Gelukkig helemaal geen last van lage output van de xlr, daar hebben we toch een volumeknop voor.
Volume staat bij mij altijd rond de 30 en maximaal tot 60 ofzo bij luid luisteren, dus perfect.

Leek wel verschil te horen tussen 2 digitale kabels (zonder fratsen), maargoed laten we het daar maar niet over hebben.  ;)
Heb nu ook andere netwerkkabels erop aangesloten en zelfs dat lijkt toch aardig verschil te maken.
Snap het dat mensen skeptisch zijn, mijn verstand zegt ook dat het eigenlijk geen verschil hoort te geven, maar wil het dan toch zelf ervaren en het klinkt toch echt weer beter.
Binnenkort netwerkswitch nog vervangen als ik m'n bestelling van ali binnen heb, benieuwd of dat weer verbetering geeft. Ben nu al echt tevreden met het geluid nu.

mmuetst

Citaat van: Jackol op februari  1, 2025, 18:27:57Dirac heeft me ook doen besluiten om voor de node icon te gaan en achteraf best tevreden ermee.
Gelukkig helemaal geen last van lage output van de xlr, daar hebben we toch een volumeknop voor.
Volume staat bij mij altijd rond de 30 en maximaal tot 60 ofzo bij luid luisteren, dus perfect.

Leek wel verschil te horen tussen 2 digitale kabels (zonder fratsen), maargoed laten we het daar maar niet over hebben.  ;)
Heb nu ook andere netwerkkabels erop aangesloten en zelfs dat lijkt toch aardig verschil te maken.
Snap het dat mensen skeptisch zijn, mijn verstand zegt ook dat het eigenlijk geen verschil hoort te geven, maar wil het dan toch zelf ervaren en het klinkt toch echt weer beter.
Binnenkort netwerkswitch nog vervangen als ik m'n bestelling van ali binnen heb, benieuwd of dat weer verbetering geeft. Ben nu al echt tevreden met het geluid nu.
Ik ben te nuchter voor dit soort kabel verschillen. Maar wil dit topic niet vervuilen met een kabel discussie (daar is een ander topic voor). Doe gewoon lekker je ding.

dennis_g

Werkt de Dirac functionaliteit goed? Het lijkt me interessant om te zien wat voor grafiek er hier uit zou komen met de speakers niet optimaal geplaatst.

Jackol

Citaat van: dennis_g op februari  1, 2025, 19:10:01Werkt de Dirac functionaliteit goed? Het lijkt me interessant om te zien wat voor grafiek er hier uit zou komen met de speakers niet optimaal geplaatst.

Werkt bij mij goed en heb mijn speakers ook niet optimaal.
Heb op pagina 1 van dit topic screenshotje geplaatst van de meting.

vanzomereng

Heb zelf nog geen Dirac gebruikt, ik wil nog ff wachten
om nog wat audio-wensen in het vooruitzicht te houden.  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

chansig

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2025, 11:54:05Waarom lukt zoiets dan wel met de meest complexe applicaties in de zorg?
Je moet er ook niet aan denken dat een hartlongmachine of een operatierobot opeens anders reageert dan bedoeld omdat er een bug in zit ...

En dan heeft zo'n apparaat nog niet eens een aparte groep, met super zekering en powerkabel.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: chansig op februari  1, 2025, 21:29:09En dan heeft zo'n apparaat nog niet eens een aparte groep, met super zekering en powerkabel.

Gr. Hans
Ho ho, zeker wel. Dat soort apparatuur zit op een aparte groep met een no-brake en nood generator en meestal galvanisch gescheiden van het lichtnet met de nodige filters om elke vorm van storing te kunnen blokkeren.

chansig

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2025, 22:00:25Ho ho, zeker wel. Dat soort apparatuur zit op een aparte groep met een no-brake en nood generator en meestal galvanisch gescheiden van het lichtnet met de nodige filters om elke vorm van storing te kunnen blokkeren.

Ah oke. Allemaal om een betere kwaliteit te krijgen ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: chansig op februari  2, 2025, 07:41:58Ah oke. Allemaal om een betere kwaliteit te krijgen ?

Gr. Hans
Nee, om te zorgen dat de patiënt niet sterft  :D

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op februari  2, 2025, 10:43:15Nee, om te zorgen dat de patiënt niet sterft  :D

Dus als patiënt mag je blijven leven maar als luisteraar kan je doodvallen >:(

Ik wil dus ook een aparte groep met een no-brake en nood generator en meestal galvanisch gescheiden van het lichtnet met de nodige filters om elke vorm van storing te kunnen blokkeren.  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

vanzomereng

vanzomereng

Rowdy

Welke van de 3 testen vind jij het beste? Welke komt het dichtst bij jou oordeel?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Jackol

Eindelijk komen de reviews, zijn aardig positief zo te zien.
Heb hem eigenlijk beetje op de gok gekocht en ook vanwege dirac en bluos, achteraf erg tevreden mee.

Toch benieuwd hoe die het zal doen in vergelijking met streamer uit hogere prijsklasse en hoe groot het verschil zal zijn. Ook wel geintersseerd in de eversolo a10 of de nieuwe hifi rose rs151 of een lumin, auralic, aurender enz. maar voorlopig wel even prima zo en vergelijken komt nog wel binnenkort.

mmuetst

We hebben  de review op ASR nog niet gezien  ;) dus nog niet te snel juichen  :nowink:
Reviews, leuk maar je hebt er geen reet aan in de zin hoe het klinkt. Misschien een stukje uitleg over bedieningsgemak, maar ook daar verschillen mensen in.
Ik hoef niet overtuigd te worden dat jullie een mooi apparaat hebben gekocht. Dus bij deze krijgen jullie allemaal mijn audio zegen!  Zo die kun je in je zak steken  :D

vanzomereng

Citaat van: Rowdy op februari  5, 2025, 19:58:39Welke van de 3 testen vind jij het beste? Welke komt het dichtst bij jou oordeel

Lastig te zeggen, grotendeels zijn de testen meer een opsomming van de functionaliteiten, gebruikers-bediening en een globale mededeling, dat het allemaal prima tot zeer goed klinkt.
Kortom allemaal algemene opsommingen, waarmee het moeilijk is mee oneens te zijn.  Niet echte zeer diepgaande kritische reviews.

Verder gebruik ik de Icon nog niet met Dirac, niet als voorversterker en niet als pure koptelefoonversterker, dus hierop kan de reviews niet beoordelen.

In een review bij Absolute Sound (zie eerder dit topic) wordt een streamer/dac combinatie van 35.000€ maar subtiel beter bevonden dan de Icon.

Ik neem de testen niet al te serieus maar ik hoop over al die testen heen, een rode draad te herkennen maar zoveel wijzer ben ik hier nog niet van geworden.  Vaak bieden die reviews wel extra inzicht in de functies, bediening en mogelijkheden.

Wat je dat vaak dit soort reviews worden gelezen door mensen die 'm reeds hebben gekocht en een bevestiging zoeken, dat ze hiermee een goede aankoop hebben gedaan.  ;)

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op februari  5, 2025, 20:29:32Ik hoef niet overtuigd te worden dat jullie een mooi apparaat hebben gekocht. Dus bij deze krijgen jullie allemaal mijn audio zegen!  Zo die kun je in je zak steken  :D

Dank u wel, voor dit genereuze gebaar.  ;)

vanzomereng

Citaat van: Jackol op februari  5, 2025, 20:09:55Toch benieuwd hoe die het zal doen in vergelijking met streamer uit hogere prijsklasse en hoe groot het verschil zal zijn. Ook wel geintersseerd in de eversolo a10 of de nieuwe hifi rose rs151 of een lumin, auralic, aurender enz. maar voorlopig wel even prima zo en vergelijken komt nog wel binnenkort.

Verschillen die ik zelf vaak lastig te horen vind, of als subtiel ervaar, worden door vele reviewers sterk uitvergroot (of zouden ze echt gouden oortjes hebben  :o )

Ik lees vaak dat het bij velen een automatisme is, om meteen in een dure prijsklasse te shoppen naar een streamer/dac, omdat de rest van hun set, ook uit de hogere prijs regionen afkomstig is en er te weinig de kritische vraag wordt gesteld "zou ik een zeer betaalbare streamer/dac, net zo goed vinden klinken"
Wellicht matched het wel zeer goed.

Niks mis mee en zeer begrijpelijk, wellicht zou ik zelf ook zo handelen. 

mmuetst

Citaat van: vanzomereng op februari  5, 2025, 20:32:50Dank u wel, voor dit genereuze gebaar.  ;)
Ach deze audio guru was weer eens in een gulle bui, doe je voordeel er mee. En als die meting uiteindelijk op ASR tegenvalt gaan we die gewoon negeren  :angel:
Meten?....Tien pond scheten!  ;)

mmuetst

Misschien toch binnenkort wat afspreken @vanzomereng dan neem ik mijn éérste generatie BlueSound mee. Kunnen we leuk vergelijking maken. En dan kom ik ook mijn afspraak na om eens jou set te beluisteren.

Jackol

Haha bedankt hoor voor je audio-zegen. :pompom:
Maar het is toch niet belangrijk wat anderen er van vinden, ik ben degene die er naar moet luisteren.

Toch ben je evengoed wel nieuwsgierig naar de reviews als ze uitkomen en idd zoeken we dan misschien toch onbewust beetje bevestiging dat we iets goeds in huis hebben gehaald. ;D

En ben het er wel mee eens dat in de reviews de verschillen vaak wel uitvergroot worden en dat het in de praktijk soms wel mee valt. Maargoed daar kom ik vanzelf achter als ik een keer kan vergelijken met een streamer uit een duurdere prijsklasse en of het prijsverschil de moeite waard is.

En misschien komt het ook wel doordat de node icon tov mijn speakers en versterker stuk goedkoper is en soms lees je dat de bron het belangrijkst is (garbage in=garbage out) en dan weer wat twijfel e.d.
Maargoed dat komt later wel een keer, je moet wat te wensen overhouden ;-) ben evengoed (voorlopig) tevreden zo.

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op februari  5, 2025, 21:01:11Misschien toch binnenkort wat afspreken @vanzomereng dan neem ik mijn éérste generatie BlueSound mee. Kunnen we leuk vergelijking maken. En dan kom ik ook mijn afspraak na om eens jou set te beluisteren.

Lijkt me gezellig mmuetst en je bent van harte welkom maar als je het niet erg vind mag het vergelijk m.b.t. achterwege blijven.  Gewoon lekker muziek luisteren en wat bijkletsen.
De mogelijke verschillen zijn zo subtiel of zeer waarschijnlijk niet hoorbaar voor mij en voor mij teveel "gedoe".