kef blade two vs fyne audio 703 sp

Gestart door leon., januari 24, 2025, 08:32:11

Vorige topic - Volgende topic

leon.

Beste forumleden.
ja het kriebelt weer.
zoals de titel zegt wat zou het verschil tussen deze speakers zijn.
zelf heb ik nu de kef blade two black copper, zeer fijn  klinkende speakers.
maar ik heb welleens de fynes gehoord vond ze toen zeer ruimtelijk klinken met  een mooi midden  maar  wil toch de ervaringen van andere meenemen.
versterker is op het moment  een cayin soul 170 en atoll streamer dac.
mvgr  leon

Xander32

Beide lijken het mij zeer fraaie ls, waarbij de Fyne Audio mij het meeste aanspreekt. Beide bevinden zich in een prijsklasse waarvan je hier maar af en toe voorbeelden voorbij ziet komen, waarbij de SP uitvoering van de 703 ook nog eens vrij nieuw is. Ik ben dan ook benieuwd of er al ervaringen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Beste ervaring voor de TS is om ze allebei in huis te hebben en ze te beluisteren. 
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Spijkie

Citaat van: leon. op januari 24, 2025, 08:32:11Beste forumleden.
ja het kriebelt weer.
zoals de titel zegt wat zou het verschil tussen deze speakers zijn.
zelf heb ik nu de kef blade two black copper, zeer fijn  klinkende speakers.
maar ik heb welleens de fynes gehoord vond ze toen zeer ruimtelijk klinken met  een mooi midden  maar  wil toch de ervaringen van andere meenemen.
versterker is op het moment  een cayin soul 170 en atoll streamer dac.
mvgr  leon

Beide speakers ken ik niet maar je zegt de fynes eens gehoord te hebben en klonken ruimtelijker denk ik. Zou het aan het totaal plaatje liggen ? Zoals waarmee werden de fynes aangestuurd? Ik ken cayin totaal niet maar mooie versterker om te zien  :colgate: .

Stel dat het aan de atoll streamer ligt heb je voor minder geld denk ik een oplossing. Of een Audes halen natuurlijk  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

leon.

ja zeker de fynes geeft stemmen heel mooi weer.
streamer is voor mij perfect(tot nu  toe) hiervoor een aurender gehad maar deze heeft minder scherpere randjes in  het hoog
versterker is echt super voor de cayin een passlabs int 60 gehad maar vind de cayin analoger .
maar ja dat is zeer persoonlijk natuurlijk

roeleken

Ik heb de Fyne audio 502sp geluisterd bij de zoektocht naar nieuwe speakers, maar werd al snel luistermoe. Ok geen 703sp, maar wellicht zelfde signatuur
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Struis

Mja, ik heb die Kefs nog niet gehoord, de Blades, schijnen geweldig te zijn. Ik heb wel verschillende Fyne Audio speakers gehoord, en die vond ik altijd wat.

Laatste was Fyne Audio F701 met Devialet Pro versterker er aan bij Hanze Hifi met een Gerrard 401 draaitafel er aan met Hanze voeding en phono stage... Wow..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.