Welke mediaspeler?

Gestart door Blockbuster, januari 9, 2025, 19:47:05

« vorige - volgende »

Blockbuster

Beste forumgenoten,

Momenteel ben ik bezig met mijn projector aan het inregelen. Momenteel speel ik schijfjes af op mijn sony ubp-x800m en een panasonic ub420. Dat ziet er helemaal top uit. Echter wil ik ook netflix etc kunnen kijken. Welke mediaspeler raden jullie aan?

Zelf heb ik de nvidia shield. Alleen ziet netflix content er gwn echt niet uit. Misschien hebben jullie tips?

Alvast bedankt!  :headbanging:

Logix

Blockbuster

Heeft die een veel betere weergave?

denoontje

Je hebt toch verschillende abbo's bij Netflix --> basic, standaard premium. Dus kies er een met hogere beeldkwaliteit 4k/atmos geluid.

Welke projector heb je en stuur je hoogste kwaliteit uit vanaf de shield naar je projector?

Blockbuster

Citaat van: denoontje op januari  9, 2025, 21:21:55Je hebt toch verschillende abbo's bij Netflix --> basic, standaard premium. Dus kies er een met hogere beeldkwaliteit 4k/atmos geluid.

Welke projector heb je en stuur je hoogste kwaliteit uit vanaf de shield naar je projector?

Heb de jvc x7500. Ik stuur met de shield 4k uit. Ook heb ik met Netflix het 4k abonnement. Als ik films via de nas kijk ziet het er wel gewoon goed uit. Dus het ligt echt aan de streamingsdiensten.

pameijer

Ik heb de Shield, de Apple TV, nog wat Kodi-players en een Chromecast. De Apple TV is duidelijk degene met de beste beeldkwaliteit, de Shield is echt matig. Nu nog even de Dolby Vision hack uitvoeren, de ATV op altijd DV instellen en je geniet van een topbeeld.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

Blockbuster

Citaat van: pameijer op januari  9, 2025, 22:47:19Ik heb de Shield, de Apple TV, nog wat Kodi-players en een Chromecast. De Apple TV is duidelijk degene met de beste beeldkwaliteit, de Shield is echt matig. Nu nog even de Dolby Vision hack uitvoeren, de ATV op altijd DV instellen en je geniet van een topbeeld.

Top thnx! Dan ga ik maar eens zoeken naar een Apple tv  ;D

angelo41

Hier ook een shield en een Apple tv.

Apple tv is toch de beste kwa beeldkwaliteit.

Malignant

Heb sinds een week een Minix U22X-J via Marktplaats weten te scoren en moet zeggen dat ik blij verrast ben er door.
CoreELEC erop geinstalleerd, PlexKodiConnect er op draaien. Media management via de Plex Server op de NAS en afspelen via CoreELEC

Speelt zo goed als alles af, en volledig Dolby Vision support, inclusief P7+FEL.

Moet nu enkel mijn HomeAssitant integratie nog op gaan zetten.
Maar ik ben er heel blij verrast door.

N.b. Alternatieve box voor bovenstaande zou ook een Ugoos AM6B+ kunnen zijn, nog goed te krijgen via Ali.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

pameijer

Citaat van: Malignant op januari 10, 2025, 12:08:56Heb sinds een week een Minix U22X-J via Marktplaats weten te scoren en moet zeggen dat ik blij verrast ben er door.
CoreELEC erop geinstalleerd, PlexKodiConnect er op draaien. Media management via de Plex Server op de NAS en afspelen via CoreELEC

Speelt zo goed als alles af, en volledig Dolby Vision support, inclusief P7+FEL.

Moet nu enkel mijn HomeAssitant integratie nog op gaan zetten.
Maar ik ben er heel blij verrast door.

N.b. Alternatieve box voor bovenstaande zou ook een Ugoos AM6B+ kunnen zijn, nog goed te krijgen via Ali.
Dit zijn echt Kodi players, en daar kun je geen Netflix, Disney e.d. mee streamen. Ik heb zelf idd de Ugoos AM6B+ en de Vero, en de Ugoos is fantastisch voor je lokale bestanden. Ondersteunt ook VS10 dus ik kan alles dynamisch met DV laten tonemappen (LLDV). Als je 1 apparaat wilt dat alles doet is nog steeds de Shield de enige die dat kan. Maar voor beeldkwaliteit kun je beter de ATV nemen voor streaming (en hij doet nog veel meer: gaming, hub voor Homekit, Airplay enz) en een Ugoos voor lokale playback.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

Blockbuster

Het gaat inderdaad alleen om een mediaspeler voor steamingsdiensten. Voor de rest maak ik gebruik van de Shield en uhd blu ray spelers

angelo41

Citaat van: Blockbuster op januari 10, 2025, 13:15:11Het gaat inderdaad alleen om een mediaspeler voor steamingsdiensten. Voor de rest maak ik gebruik van de Shield en uhd blu ray spelers

Dan is er geen twijfel mogelijk. Apple tv.