Chord 2Qute dac aansluiten op Hegel H80....

Gestart door M:iNdO, januari 8, 2025, 14:55:29

« vorige - volgende »

M:iNdO

Hi,

Ik kom er zelf niet uit maar het moet toch mogelijk zijn om een Chord 2qute dac aan te sluiten op/gebruiken met een Hegel H80 versterker? Ik heb mijn Wiim Ultra optisch verbonden met de Chord 2qute dac en de 2qute op 1 van de unbalanced (rca) inputs an1 of an2 van de Hegel H80 aangesloten. Maar op beide aansluitingen krijg ik geen geluid. Op zowel de H80 en Wiim Ultra gespeeld met de volumeknop maar ik krijg er geen geluid uit.

Wat kan het zijn?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Citaat van: morca op januari  8, 2025, 15:21:24Ik zou de dac via usb aansluiten,
En dat aanzetten in de wiin setting,usb out
Dat werkt het beste.

Inmiddels de CHord dac er tussenuit gehaald en de ultra rechtstreeks optisch aangesloten op de Hegel en dat werkt gelukkig wel. De Chord dac via usb aansluiten kan ik proberen maar dan werkt mijn subwoofer niet. Is een usb out dingetje van de Wiim Ultra waar ze nog steeds mee bezig zijn (misschien dat het in 1 van de volgende updates opgelost wordt)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Spijkie

Moet je in wiim het uitgangssignaal ook op optisch zetten?
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

Citaat van: Spijkie op januari  8, 2025, 16:00:31Moet je in wiim het uitgangssignaal ook op optisch zetten?

Ja, maar wat ik ook deed, kreeg het niet aan de praat. Vervolgens zoals eerder aangegeven Wiim rechtstreeks op de Hegel via optisch aangesloten (om überhaupt geluid te krijgen) en toen had ik wel geluid. Daarna nog een tijdje aan het pielen geweest en op het laatst de Chord 2Qute nog maar eens uit en weer aangezet en toen voila!

Ik ben blij dat het gelukt is! Het is mijn eerste Hegel versterker, het is een oudje (ik weet het) maar toch.... (mijn eerste Hegel). Zonder de Chord 2Qute dac moet ik zeggen dat het wel goed klinkt maar niet heel bijzonder (in vergelijking met ik al had/gehoord hebt) of misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog. Mijn klasse D Audiophonics versterker (Hypex Ncore) klinkt niet minder maar eerder anders. De Hegel klinkt iets meer analoog? Ik ben  duidelijk geen expert/audiofiel haha

Met de Chord 2Qute klinkt het toch wel lekker hoor. Misschien dat ik in de toekomst ga kijken voor een lineaire voeding voor de dac en "betere" (voedings)kabels voor de Wiim Ultra en de Hegel.

Spijkie

Citaat van: M:iNdO op januari  8, 2025, 18:28:00Ja, maar wat ik ook deed, kreeg het niet aan de praat. Vervolgens zoals eerder aangegeven Wiim rechtstreeks op de Hegel via optisch aangesloten (om überhaupt geluid te krijgen) en toen had ik wel geluid. Daarna nog een tijdje aan het pielen geweest en op het laatst de Chord 2Qute nog maar eens uit en weer aangezet en toen voila!

Ik ben blij dat het gelukt is! Het is mijn eerste Hegel versterker, het is een oudje (ik weet het) maar toch.... (mijn eerste Hegel). Zonder de Chord 2Qute dac moet ik zeggen dat het wel goed klinkt maar niet heel bijzonder (in vergelijking met ik al had/gehoord hebt) of misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog. Mijn klasse D Audiophonics versterker (Hypex Ncore) klinkt niet minder maar eerder anders. De Hegel klinkt iets meer analoog? Ik ben  duidelijk geen expert/audiofiel haha

Met de Chord 2Qute klinkt het toch wel lekker hoor. Misschien dat ik in de toekomst ga kijken voor een lineaire voeding voor de dac en "betere" (voedings)kabels voor de Wiim Ultra en de Hegel.

Mooi dat t gelukt is en ik denk / weet bijna zeker dat de chord dac de interne dac van de hegel verslaat. Mooi spul toch dat chord , hegel ook hoor

Citaat van: Spijkie op januari  9, 2025, 09:24:09Mooi dat t gelukt is en ik denk / weet bijna zeker dat de chord dac de interne dac van de hegel verslaat. Mooi spul toch dat chord , hegel ook hoor

Thx. Ja ben blij dat het gelukt is. Moet wennen aan het geluid, is toch wel anders dan wat ik had. Ietsjes doffer in het hoog/midden?

Vraag me toch wel af welke (boekenplank)speakers heel goed matchen met de Hegel H80 en waarom.
Merk wel dat de Hegel mijn huidige speakers ietsjes temmen in het hoog. Niet dat ik ze te schel of helder vond klinken maar dat was wel iets wat me opviel.

Hebben jullie ervaring met boekenplankspeakers i.c.m. een Hegel (H80) versterker?

Spijkie

Citaat van: M:iNdO op januari  9, 2025, 15:00:32Vraag me toch wel af welke (boekenplank)speakers heel goed matchen met de Hegel H80 en waarom.
Merk wel dat de Hegel mijn huidige speakers ietsjes temmen in het hoog. Niet dat ik ze te schel of helder vond klinken maar dat was wel iets wat me opviel.

Hebben jullie ervaring met boekenplankspeakers i.c.m. een Hegel (H80) versterker?

Jazeker! En er zullen na mijn reactie veel mensen ontkennen maar wat heel mooi is: Dynaudio. Met name de special 40

Citaat van: Spijkie op januari  9, 2025, 20:39:59Jazeker! En er zullen na mijn reactie veel mensen ontkennen maar wat heel mooi is: Dynaudio. Met name de special 40

Thx voor jouw reactie. Voorlopig ben jij nog de enige die reageert (wat betreft matching speakers) haha

Spijkie

Citaat van: M:iNdO op januari 10, 2025, 09:47:23Thx voor jouw reactie. Voorlopig ben jij nog de enige die reageert (wat betreft matching speakers) haha

Heb ooit in een winkel wat meegedraaid en daar werd hegel veel gekozen met dynaudio ( door de klant dan, niet perse de werknemer)

Richi

Citaat van: Spijkie op januari 10, 2025, 13:06:16Heb ooit in een winkel wat meegedraaid en daar werd hegel veel gekozen met dynaudio ( door de klant dan, niet perse de werknemer)
Hier ook verderop in de straat bij een mede forumlid. :thumbs-up:
Woonkamer Naim Atom HE • Elac ARB-51 • Focal Elegia & Elear • Philips 55PUS8909
Classé attic (in voorbereiding) Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest Niagara 1200

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op januari  9, 2025, 20:39:59Jazeker! En er zullen na mijn reactie veel mensen ontkennen maar wat heel mooi is: Dynaudio. Met name de special 40

Niks mis met dynaudio, veel waar voor je geld
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub