Arendal 1528 in da house

Gestart door v-kevin, december 19, 2024, 06:39:00

« vorige - volgende »

v-kevin

Zijn er nog mensen die de arendal 1528 al aangekocht hebben?

Gisteren pas aangekomen dus moeten nog wat inspelen.
Na 3 uur was er al een duidelijke verbetering.

Mijn ht heeft momenteel een 7.1 met accuton speakers. Deze spelen heel gedetailleerd maar helaas niet hard genoeg.

Verder marantz met cm modificaties.
Oppo 203 cm

Daarom dus eens wat anders proberen.

Hierbij mijn eerste bevindingen en ook mijn eerste review om het zo te noemen.

Het enige + punt dat ik momenteel kan geven is: ze kunnen idd HARD.

Na alle lovende reviews waren mijn verwachtingen toren hoog.

Maar ze zijn precies wat te braaf. Het komt er niet volledig uit.

Na wat inspelen kwam het geluid er wat meer uit en staat de zanger wat meer in het midden.

Ik had ook de monitors en center besteld maar zaten nog niet bij de levering helaas

Hoe lang zouden ze moeten inspelen?

Gr.

Vik

Volgens Arendal hebben ze een inspeeltijd van 50 uur.

Het zijn niet de makkelijkste speakers om aan te sturen en ze lusten wel wat power. Mijn ervaringen met Arendal zijn positief, niks mis mee, zeker niet voor het geld.

Hoe heb je ze geconfigureerd?

Link naar Arendal 1528

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

v-kevin

Bedoel je deze instellingen?

v-kevin

Ondertussen all 5 opgesteld.

N1v3K

Richard70…

Dat zijn serieuze monitoren . Ziet er mooi uit.
Wat is de reden dat je voor wit heb gekozen ?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

v-kevin

Citaat van: Richard70... op december 19, 2024, 16:38:26Dat zijn serieuze monitoren . Ziet er mooi uit.
Wat is de reden dat je voor wit heb gekozen ?

Keuze van de vrouw... had liever zwart maar ben er niet ongelukkiger van  ;D

reza

Dat steekt mooi af in het donker :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mario D

Goede film om de lage tonen al wat te testen. :D

4.1| LG 55c34 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Vik

Ik zou je adviseren om alle speakers op Small te zetten in plaats van op Large. Welke back surround speakers gebruik je en maak je gebruik van een front wide? Welke subwoofers heb je in gebruik?

Citaat van: v-kevin op december 19, 2024, 14:49:18Bedoel je deze instellingen?

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Citaat van: Vik op december 23, 2024, 09:31:25Ik zou je adviseren om alle speakers op Small te zetten in plaats van op Large.

Helemaal mee eens.

Er zijn maar heel weinig speakers, veelal lomp duur, waarbij ze beter functioneren dan een goede sub voor de onderste lagen....
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720; Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Stgroom: Audiquest, Belden; TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: Audioquest, Belden, Furutech, Supra; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: Finite Pagode Signature (TE KOOP!!) en DHZ;

Vik

Een subwoofer (LFE) is een apart kanaal, maar los daarvan zijn er vrij weinig merken die je full range aan kunt sturen, tenzij het een Quadral Aurum Titan-serie betreft. Dit is ook beter voor de versterkers.

Citaat van: blue-eyes op december 23, 2024, 09:34:32Helemaal mee eens.

Er zijn maar heel weinig speakers, veelal lomp duur, waarbij ze beter functioneren dan een goede sub voor de onderste lagen....

blue-eyes

Ik doelde idd niet sec op de LFE, maar met name het deel onder de 60, 80, 100 of welke afkapping je neemt.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720; Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Stgroom: Audiquest, Belden; TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: Audioquest, Belden, Furutech, Supra; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: Finite Pagode Signature (TE KOOP!!) en DHZ;

v-kevin

Citaat van: Vik op december 23, 2024, 09:31:25Ik zou je adviseren om alle speakers op Small te zetten in plaats van op Large. Welke back surround speakers gebruik je en maak je gebruik van een front wide? Welke subwoofers heb je in gebruik?

De back surround speakers zijn de zelfde maar dan de bookshelf versie.
Heb geen front wide.
Subs zijn zelfbouw. 2 x 21 inche sb audience, pas deze week speel klaar gekregen.

palmspar

Mooie setup! welke versterkers gebruik je voor de subwoofers? :smile:

v-kevin

Versterker voor de sub is een crown 2002

Vik

Ik zou te zijner tijd ook kijken naar een degelijk rack om je apparatuur in te plaatsen. De apparatuur op de vloer (en zeker niet met tapijt) is niet aan te raden.

Het is sowieso geen goed idee om de Oppo op de versterker te plaatsen vanwege de warmte ontwikkeling. De main clock zit rechts onder op het mainboard, en het is niet wenselijk voor de prestaties van de Oppo.

Maar je hebt inmiddels een mooie set opgebouwd! Wat zijn die twee losse kastjes op de Oppo en de rechter Marantz versterker, zijn dat ook versterkers?

Citaat van: v-kevin op januari  9, 2025, 15:44:46De back surround speakers zijn de zelfde maar dan de bookshelf versie.
Heb geen front wide.
Subs zijn zelfbouw. 2 x 21 inche sb audience, pas deze week speel klaar gekregen.

v-kevin

De marantz waar de oppo opstaat speelt momenteel niet mee.
De zwarte kasjes zijn hypex nilai 500 mono versterkers. 3x voor de fronts en center.
Heb al vanalles geprobeerd ivm een hifi meubel. Maar heb te wijnig ruimte onder het scherm helaas.

Shadowfox

Citaat van: v-kevin op januari 10, 2025, 15:38:25De marantz waar de oppo opstaat speelt momenteel niet mee.
De zwarte kasjes zijn hypex nilai 500 mono versterkers. 3x voor de fronts en center.
Heb al vanalles geprobeerd ivm een hifi meubel. Maar heb te wijnig ruimte onder het scherm helaas.

Je kunt denk ook wel iets zelf creëren mocht je dat willen. Je maakt stuk of 4 blokken hout en daarop een mdf plank voor je apparatuur wat je weer achter je center speaker kunt leggen?

Ik ben het ermee eens dat je je apparatuur van de grond moet halen. Stof en vloerbedekking is a no go

Vik

Je kunt er ook voor kiezen om over te stappen naar een 21:9 projectiescherm; dan houd je meer ruimte over onder je scherm.

Wat is de maat van je huidige 16:9 scherm?

Misschien is dit scherm iets voor jou?

Citaat van: v-kevin op januari 10, 2025, 15:38:25De marantz waar de oppo opstaat speelt momenteel niet mee.

v-kevin

Citaat van: morca op januari 10, 2025, 19:49:42Is dat de 800 of 1100 watt versie driver.

Het zijn de 800watt nero drivers

v-kevin

Citaat van: Vik op januari 11, 2025, 09:03:58Je kunt er ook voor kiezen om over te stappen naar een 21:9 projectiescherm; dan houd je meer ruimte over onder je scherm.

Wat is de maat van je huidige 16:9 scherm?

Misschien is dit scherm iets voor jou?

Ik wil niet meer kleiner gaan 😁
Ik zou ook 16:9 willen houden. Wou dat alle films zo waren.
Ik speel zelfs met het idee om een acoustic transparent scherm te plaatsen. zo groot als mogelijk en dan alles er achter te plaatsen.

Vik

Akoestisch transparant brengt andere uitdagingen met zich mee en is voor de veeleisende stereoliefhebber een absolute 'no-go'

Choices......  :sigh:

Citaat van: v-kevin op januari 14, 2025, 12:43:37Ik wil niet meer kleiner gaan 😁
Ik zou ook 16:9 willen houden. Wou dat alle films zo waren.
Ik speel zelfs met het idee om een acoustic transparent scherm te plaatsen. zo groot als mogelijk en dan alles er achter te plaatsen.