Must see voor phil collins fans

Gestart door Shadowfox, december 18, 2024, 21:14:18

« vorige - volgende »

Shadowfox

dchris

Prachtige Docu over de Drummer Phil Collins.
Iets wat hij zelf meermaals aangeeft, Drummer eerst, zanger als tweede (noodgedwongen door het vertrek van Peter Gabriel)
Hij is inmiddels 71 in deze docu, en zijn lichaam is op, de geest wilt wel maar lichamelijk heeft het jarenlange (verkeerde hardware en houding) touren hem de das om gedaan.
Prachtig om te zien hij hij het (drum)stokje heeft overgegeven aan zijn zoon Nic, die zeker niet onderdoet voor zijn vader.
Het is een liefdevol gemaakte documentaire welke de invloed van Phil breed uitmeet, verschillende bekende drummers passeren de revue, en is het een lofzang, ja tuurlijk. En terecht!
Phil is een icoon. Mooi cadeau zo voor de kerst!

Mvg,

Dchris

haythijs

Mooie documentaire. Nu was ik geen echte fan ofzo van hem, maar als tiener in de 80s kon je niet om hem heen. Of het nu solo of als lid van Genesis was. Waarbij ik pas veel later de oude Genesis albums ben gaan luisteren.
Nu een breekbare oude man bij wie de sporen duidelijk zichtbaar zijn. En misschien is dat daarom ook wel datgene wat deze docu zo mooi en voor mij ook wel puur maakt.
Icoon was hij, en blijft hij!
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare