Bang en Olufsen Beolab 90

Gestart door Mediator, januari 6, 2025, 17:57:31

« vorige - volgende »

Mediator

Bang en Olufsen wordt nogal eens neergezet als een louter lifestyle product. Dat dit niet terecht is wist ik eigenlijk al door de kennismaking in de jaren tachtig met bijvoorbeeld hun 7000 serie en een beolab penta. Maar de laatste jaren heb ik wederom een aantal producten van hem aangeschaft waar ik zeer over te spreken ben. Dat begon met een A1 portable Bluetooth speaker, daarna een Beosound Level wifi speaker en Beoplay EX in ears. Deze reviewer van het filmpje is toch iemand die zijn oren niet in zijn zak heeft en die zeer positief is over de Beolab 90. Het kost natuurlijk teveel geld voor de meesten maar laat denk ik wel zien dat dit merk echt wel de kunst verstaat om endgame materiaal te maken voor de geoefende luisteraar.

Littletycoon

Helaas onbereikbaar voor de meesten. In de beginjaren was een demo paar wel te scoren voor rond de 25k, maar dat is inmiddels > 10 jaar geleden.

Spijkie

Ik vind die B&O staanders er heel mooi uitzien en heel eerlijk gezegd ben ik er wel nieuwschierig naar hoe het klinkt. Ik heb nog nooit speakers van ze gehoord.
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

palmspar

Gebruik dezelfde scanspeak drivers als in de beolab 90 voor mn Diy sealed subs ze klinken erg goed. :colgate:
De front driver is een 13''scanspeak revelator en de paar kleinere aan de zijkanten van de beolab zijn 10''scanspeak discoverys.
Heb 3 Diy subs met 1x13 en 4x12 inch scan speak subwoofers.