Welke universele afstandsbediening

Gestart door FOXXX, november 23, 2024, 13:46:20

Vorige topic - Volgende topic

FOXXX

Hallo, ik heb een vraag over welke universele afstandsbediening ik kan gebruiken, mijn setup ziet er zo uit, Denon 2800H receiver, KPN TV box, nvidia shield tv pro en een Samsung TV Neo QLED 4K 65QN95A. Nu is het zo als ik film wil kijken dan druk ik op de aan knop afstandsbediening van de Nvidia, en me Denon springt aan en me TV en ik krijg de Nvidia opgestart op tv, maar als ik tv wil kijken en ik druk op de KPN toets van de TV box, springt alleen het kastje van KPN aan, voor de rest niks, en blijven wij zitten met een ritsje afstandsbedieningen op tafel. Mijn vraag is, bestaat er een afstandsbediening die je zo kan programmeren dat met een druk op een knop KPN en je tv en receiver opstart.
Bedankt alvast voor het meedenken ;D

tonv

Daar was de Logitech Harmony ideaal voor, helaas wordt die niet meer gemaakt.
SofaBaton heeft de XS1 waar dit ook mee kan, wel pittig prijskaartje.

gerard1

De Logitech Harmony is nog wel ergens op de kop te tikken, nog steeds blij mee.

Rence

Misschien zal dit iets worden, ziet er veelbelovend uit, de Haptique RS 90

IMG_0021.png

https://www.kickstarter.com/projects/cantata/haptique-rs90-a-true-universal-remote-controller

Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
ATOLL ST 300,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
LG Oled EVO G4,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Teejoo

Ik heb de remote 2 en die kan zoiets en veel meer heel goed.

Ik gebruik hem alleen niet omdat ik R232 mis, en dat is waarvoor ik hem eigenlijk gekocht had. Daarom heb ik zelf nu de remote 3 besteld omdat deze wel RS232 integratie heeft. Tot dat moment gebruik ik my good old Philips Pronto. Maar voor regulier IR en IP control zoals de apple TV etc is hij gewoon volledig inzetbaar.

En hij ziet er ook wel erg strak uit moet ik zeggen.

HJ2

Ik heb net een assorti Harmony ab's gekocht om te zien welke het beste bevalt. Sofabaton las ik wat negatieve zaken over mbt stabiliteit, maar mogelijk is dat met firmware updates opgelost intussen.

Leuke alternatieven hierboven! Maar dan: Die qual der wahl...
If you always do what you always did, you always get what you always got...