slimme camera deurbel

Gestart door denoontje, november 18, 2024, 01:02:28

« vorige - volgende »

denoontje

Ben nu op zoek naar deurbel die als extra 24/7 camera kan dienen en op de nvr (onvif  aangesloten kan worden.
Heb een dahua VTO2311R-WP getest gehad, maar zonder bijbehorende scherm kan er geen gong aan. Ook kreeg ik het niet voor elkaar dat als hij op de telefoon afging (soms met redelijke vertraging ook nog) hij bleef ringen op de andere telefoon als ik hem wegdrukte op de eerste telefoon. Die gaat dus nou terug.

Ben dus op zoek naar een niet te dure deurbel met extra gong en die op de nvr van Dahua kan worden aangesloten (en dus geen cloud abbo nodig heeft).Lieft op bestaande draadjes van de bel (dus wifi) Wie heeft tips.

bmateijsen

Een ring zonder cloud opname? Dan kan je niet terug kijken, maar het werkt wel goed.

SpeedyAndré

Ik heb een Imou Db61i op m'n Dadhua nvr, dat is in feite een consumenten Dahua maar wel een stuk beter.
Hij werkt goed op de plek van een belknop en hij kan een gewone elektrische gong of bel aansturen.
De DS21 gong heb ik er niet bij, da's een rare combinatie van wifi repeater en gong.
Notificaties komen niet altijd direct, blijft lastig voor ze kennelijk :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

denoontje

Citaat van: SpeedyAndré op november 18, 2024, 15:46:54Ik heb een Imou Db61i op m'n Dadhua nvr, dat is in feite een consumenten Dahua maar wel een stuk beter.
Hij werkt goed op de plek van een belknop en hij kan een gewone elektrische gong of bel aansturen.
De DS21 gong heb ik er niet bij, da's een rare combinatie van wifi repeater en gong.
Notificaties komen niet altijd direct, blijft lastig voor ze kennelijk :)

André  8)
die check ik ff

denoontje

en besteld was in de aanbieding bij bol

LAs dat hij het zou doen op 8v (die trafo heb ik nu) anders voor weinig ff trafo erbij zetten. En hij zou werken op de normale bel ook nog. En onvif!.
We gaan het zien.

Belangrijkste is dat hij evt ook een bel (licht) straks kan aansturen in de de bios. cq garage/tuin al dan niet via mobiel.

SpeedyAndré

Het hangt af van wat die 8V trafo nog meer moet doen, bij mij (en m'n buurman waar ik er een ophing) was hij te zwak (8V/0,5A).
Omdat hij ook met dc werkt heb ik een 12V adapter gebruikt die er nog lag.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

denoontje

Ik check ff een 12 v blokje is ook zo gehaald/besteld. Er zit nog een externe bel op nu. Een simpele.

denoontje

power blokkie gehaald (17 euro bij de karwei) en Imou bel aangesloten (testopstelling).

Bel wel voelt iets minder premium aan dan de Dahua bel (houders zijn plastic, geen regenkap), maar dat mag ook welvoor 52 euro vs 140.

Toen ik juiste wifi password invoerde en netwerk op 2,4 hrz zette direct werkend en vindbaar in de app :P
Ook aanmeldbaar en zichtbaar op de nvr en hij neemt op op de nvr :pompom:
Camera heeft mooi helder beeld.

Als je op bel drukt gaat hij op 2 telefoons af--> tik in de box
Helaas ook hier fenomeen dat als iemand opneemt via de telefoon de andere telefoon blijft doorbellen.
Bij drukken op de bel wel direct contact/melding op de telefoons, dat wat ik bij de dahua bel niet voor elkaar kreeg.

Als ik snel kijk moet de instellingen mbt de bel wel in de Imou app gedaan worden en kan niet direct via de nor --> de bel heeft blijkbaar geen webinterface.

Ook geen poe switch nodig --> dahua wel, deze gaat op de wifi.

Morgen even checken als ik de 5 hrz band weer aanzet op de router of dit goed gaat.

Wotnix

Hier mijn oplossing.

De bel drukker staat op een ingang van een Shelly module.
Er hangt een PTZ camera in het verlengde van het kamerraam, waardoor ik tegen de zijkant van een persoon aan kijk.
Wordt er gebeld, dan zoomt de camera wat in, maakt een foto en begint met een opname.
Deze foto stuur ik d.m.v. een script naar een Telegram account. Dit gaat meteen, vertraging is er bijna niet.
Gelijk met dit alles loopt er een ander script dat een bel geluid produceert op mijn telefoon, en op speakers die her en der in huis staan.
Groot voordeel is, dat ik een vol beeld van de voortuin heb waardoor ik kan zien wat mensen doen als ze moeten wachten (bv. pontificaal de woonkamer in lopen loeren, hun vreten dan wel peuken weg smijten in je plantenbak of kauwgom weg spugen op je bestrating of in de planten).

Ander voordeel is de resolutie.

Overigens hoef ik niet met volk te praten dat aan de deur staat. 
| Denon X2700H | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | LG 63' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

J.A.F._Doorhof

We hebben zelf Ring en dat bevalt perfect.
maar als je het gratis wil en verassend goed...

We hebben op Ali een buitencamera gekocht met 1 camera rechtvooruit en 1 die je kan draaien in 1 behuizing.
Was iets van 70,00 en kwaliteit is verassend goed, voordeel van deze camera is dat hij beide standpunten 24/7 opneemt tot de kaart vol is.

We hebben soms de politie aan de deur of camera's opnemen en tot nu toe hadden we dit niet maar zet je toch aan het denken, helemaal omdat alles hier eigenlijk voor de deur langs komt wie het industrieterrein op wil, er zijn maar 2 ingangen. Dus het is de perfecte hoek als er iets mis gaat.

In het verleden wel eens zo een camera op Ali gekocht en dat was troep, maar tegenwoordig zijn ze dus verassend veel beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Van het weekend de Imou geïnstalleerd bij de voordeur.
Wifi was wel ineens slecht, maar na de verhuizing heb ik de router/modem de wifi niet opnieuw laten optimaliseren. Gedaan en toen goede ontvangst/verbinding met de bel. Berichten als iemand de oprit oploopt signaleert hij ook netjes. Alles werkt ook op de dahua nvr, dus voor 52 euro me happy.
Wel ff groene ringverlichting uitgezet, die was wel heel erg zichtbaar vanaf de weg.

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 23, 2024, 16:48:02In het verleden wel eens zo een camera op Ali gekocht en dat was troep, maar tegenwoordig zijn ze dus verassend veel beter.
Ik heb daar al mijn originele Dahua camera's vandaan gehaald. Het is dus zeker niet alleen rommel. Erg goed beeld: https://www.dahuasecurity.com/products/All-Products/Network-Cameras/WizSense-Series/3-Series/IR/IPC-HDW3841EM-S-S2=S2

Maar goed, ik zoek idd ook nog een deurbel. Ik gebruik blue iris als camerasoftware. Even volgen dus.

denoontje

Citaat van: Teejoo op november 26, 2024, 22:34:17Ik heb daar al mijn originele Dahua camera's vandaan gehaald. Het is dus zeker niet alleen rommel. Erg goed beeld: https://www.dahuasecurity.com/products/All-Products/Network-Cameras/WizSense-Series/3-Series/IR/IPC-HDW3841EM-S-S2=S2

Maar goed, ik zoek idd ook nog een deurbel. Ik gebruik blue iris als camerasoftware. Even volgen dus.

in hoeverre voldoen de camera's dan aan de eu wetgevingen als je ze uit China zelf haalt mbt privacy etc?

J.A.F._Doorhof

Qua deurbel wil ik nog wel een keer reclame maken voor Ring :D

We hebben ze in beide panden en het werkt nagenoeg altijd vlekkeloos plus je kan er tegenwoordig een heel eco systeem van maken.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Citaat van: denoontje op november 26, 2024, 22:55:24in hoeverre voldoen de camera's dan aan de eu wetgevingen als je ze uit China zelf haalt mbt privacy etc?
Ik zet gewoon de internationale firmware erop. En verder kunnen ze niet naar buiten 'bellen' omdat ik dit geblokkeerd heb in de firewall. Maar met de juiste firmware en instellingen speelt dit eigenlijk niet omdat ze dan gelijk zijn aan de europese exemplaren. Het scheelt heel veel geld. Ik heb nu net nog een vierde erbij besteld voor €112.

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 27, 2024, 16:23:19Qua deurbel wil ik nog wel een keer reclame maken voor Ring :D

We hebben ze in beide panden en het werkt nagenoeg altijd vlekkeloos plus je kan er tegenwoordig een heel eco systeem van maken.
Werkt ring dan ook met het onvif protocol? Dan zou ik het aan blue-iris kunnen koppelen voor de opname. Ik wil juist geen gesloten systeem.

Edit: even gegoogeld en dat werkt niet.

J.A.F._Doorhof

Wij gebruiken ze zeker alleen als deurbel en bewegingssensor
Custom installer