TCL 115 inch BIG BIGGER BIGGEST

Gestart door home@the movies, november 7, 2024, 09:55:32

« vorige - volgende »

Teejoo

Kjelt

Citaat van: Teejoo op november  8, 2024, 17:29:08Bijna 100KG!
Dat weegt een zijkantje van mijn zelfbouw frees ook.
Twee man geen probleem.

Rob_Dingen

Citaat van: riwi op november  8, 2024, 14:19:36Kon je in de normale menu's de piek helderheid terug schroeven of moest er meer gebeuren?
Het probleem was dat je de achtergrond led's niet per input kan afstellen.
Dus voor HDR was dat 100 en voor tv is dat bij mij 10 of 0.
Maar dat gaat dus niet alleen met de eco stand kan dat en onthoud hij de instelling.
Maar voor ik daar achter was :nopompom:

Rob

papaleo

Citaat van: buckler op november  8, 2024, 12:45:02En dat is wel een 21/9 ratio scherm Werner?

Meestal kan je dit systeem in elk gewenste formaat bouwen dit omdat het modulair is/word opgebouwd...
Ik weet natuurlijk niet dat dit ook met het systeem wat Werner gaat aanbieden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox

Dat is dus lastig en wsl het verschil met de duurdere Sony versie.

Naast de Sony 4K X1-Reality PRO™ video processing heeft die wsl net al bij mijn Sony Tv voor elke externe input en interne (scherm, Tv en Apps) bron 3 geheugen opties.
Algemeen (alles hetzelfde), Gebruiker per input/bron met nog een extra expert laag/verdieping als je dat wil of durft ;-) 

Citaat van: Rob_Dingen op november  8, 2024, 18:14:59Het probleem was dat je de achtergrond led's niet per input kan afstellen.
Dus voor HDR was dat 100 en voor tv is dat bij mij 10 of 0.
Maar dat gaat dus niet alleen met de eco stand kan dat en onthoud hij de instelling.
Maar voor ik daar achter was :nopompom:

Rob

home@the movies

Citaat van: papaleo op november  8, 2024, 20:14:07Meestal kan je dit systeem in elk gewenste formaat bouwen dit omdat het modulair is/word opgebouwd...
Ik weet natuurlijk niet dat dit ook met het systeem wat Werner gaat aanbieden.

Let op met deze stelling, modulair wil niet zeggen dat je zelf kan bepalen hoe groot je display gaat worden. (wel uiteraard of het 16/9 of 2:35 gaat worden)
Aangezien iedere pixel bij deze displays een led is, gaat de afmeting van het scherm wordt bepaald door de combinatie van resolutie en de pitch van de leds zelf.
je kan dus niet zomaar zeggen, ik wil zo een wall van 3 meter breed want afhankelijk van de pitch (en de afstand tussen de leds onderling)kan die maat dus anders zijn.
je hebt een pitch van bvb 0.7  0.9. 1.2 enz. hoe groter de pitch, hoe breder je display gaat worden voor exact dezelfde resolutie.

donaldk

Nominale resolutie is niet heilig. Fill factor is (vooral ook bij side emitting COB) een belangrijke factor, en vele andere kenmerken zijn ook belangrijk. Fysieke maat bepaald nominale resolutie, pitch. Kun je weer een Envy verkopen;-).

Full 4k gaat vaak niet passen, zeker als je ook nog Waveforming wilt, vooral qua hoogte.

Kijk, Full HD is commodity pricing inmiddels, op IBC vorig jaar kreeg ik al standaard aanbiedingen (advertentiepagina's van fabrikant in Chinees op telefoon verkoopdametje) voor onder de 10k$ Ex. Works China, FOB ook beschikbaar. Prijs was hetzelfde voor 110", 135", xxx"of ~189? inch diagonaal.

Ik ben benieuwd waar je mee komt.

rickw

Citaat van: riwi op november  7, 2024, 21:52:09Info pagina van TCL :
https://www.tcl.com/nl/nl/tvs/115x955

€23999 advies prijs  :unsure:

Zijn er al wel microled TV's op de markt dan? Ik ken de Samsung The Wall. En op de ISE hebben we de foldable C'Seed 140 inch gezien. Maar beide met prijzen die je niet wil horen (Samsung 150k, C'Seed vanaf 220k).
Of is er al iets dat meer gericht is op de consument?

TCL heeft een microled van 163".

rickw

Misschien een beetje lullig om te vragen. Aangezien je deze net nieuw hebt. Maar had je niet beter kunnen wachten? Dit model is van 2023. Misschien zelfs al ouder. In China heb je al de X11H/X965. Grote kans dat daar ook een 115 van komt.

donaldk

En die komt ongetwijfeld met eenzelfde vertraging in EU beschikbaar. Moet immers Cadmiumvrije Quantumdots in.

home@the movies

CitaatHeeft alleen even geduurd voordat ik het met gewoon TV voor elkaar had je moest gewoon een zonnebril op

Heb je het gelezen Martin, speciaal voor jou gemaakt ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

buckler

Citaat van: home@the movies op november 11, 2024, 23:38:41Heb je het gelezen Martin, speciaal voor jou gemaakt ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Jaja ik las het zeker...
Kijk het is voor mijzelf best simpel, ik ben er van overtuigd dat 'ik' van projecteren overstap naar een (tv)display.
De vraag is alleen ga ik voor bv zo'n TCL 115" , wacht ik op het nieuwe model , of geef ik het de tijd en wacht op zo'n modulair systeem en ga dan voor ratio 2.40:1 , offffff blijf ik nog net zo lang projecteren totdat mijn NZ9 aan vervanging toe is? Al is die nog in absolute nieuwstaat en een top unit en met nog maar a 500 uur op de teller...
Maargoed ik had je al een antwoord en uitleg geappt VORIGE WEEK toen je mij een berichtje stuurde want ben de komende tijd extreem druk en heb ff geen tijd om een demo te bezoeken bij jullie maar komt goed
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)