Eversolo DMP A10 new flagship.

Gestart door Fr@nk, oktober 27, 2024, 08:22:06

« vorige - volgende »

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Tidal - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V3 Stealth  - Sennheiser HD800s - HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - Amiron Copper Wireless.

ElpeeTwaalf

Nu al van 4k naar 3780 gezakt, nog steeds koekoek qua prijs.
De bang for buck is Eversolo kwijt. A8 is ruim 2x zo duur als de A6 maar is ook een fors stuk uitgebreider, dit is meer een A8+ in een mooiere kast maar wederom 2x de prijs van de voorloper.

Sowieso zijn ze raar bezig met de A10, je krijgt nu een duur apparaat dat in de hi end klasse zit qua streamers maar dat in principe nergens in uitblinkt, als je de opbouw bekijkt.
Ook geen AES/EBU en geen i2S (vooral de tweede) is een groot gemis.
Ik las ergens dat de DSP nog steeds beperkt is tot 48KHz.
Een hoop mensen op diverse fora hebben om een streamer-only variant gevraagd maar daar wilt Eversolo blijkbaar niks van weten.

Dura

Die koelvinnen, waar zijn die goed voor? Dit is een streamer/dac/pre! Voor het oog om een idee te creëren van extra waarde?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

ElpeeTwaalf

Klopt, enkel extra gewicht. Lijkt erop dat ze met een hybride streamer+amp willen komen en alvast de behuizingen klaar hadden.
Wat ik ook een slechte zaak vind, is dat hij op veel sites gewoon foutief geadverteerd wordt. In de specs zie je veelal de AKM4499 (zoals de A8) staan maar uiteindelijk bleek er een Sabre 9039 in te zitten.

Marco66

Woonkamer: Classé Cap-2100, Moon 380D DSD, Sonus Faber Cremona Auditor M
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Barry32

Gewoon slimme (zaken)jongens bij Eversolo.

Eerst marktaandeel opbouwen met instap straemers/DAC's (wel goed product denk ik). Vervolgens telkens weer de bovenkant van je klanten met liefhebberij in de audio hobby laten upgraden naar een master edition, dan naar een duurdere versie (A8) en even later naar een zeer dure versie (A10). Dit houdt ook de 2e hands markt levendig (zie het A6 en A6ME aanbod op marktplaats).

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Piega Ace 50

ElpeeTwaalf

Dat verklaart de onnozele kast bij de A10 dus.

Kurt

Citaat van: Barry32 op november  4, 2024, 14:41:20Gewoon slimme (zaken)jongens bij Eversolo.

Eerst marktaandeel opbouwen met instap straemers/DAC's (wel goed product denk ik). Vervolgens telkens weer de bovenkant van je klanten met liefhebberij in de audio hobby laten upgraden naar een master edition, dan naar een duurdere versie (A8) en even later naar een zeer dure versie (A10). Dit houdt ook de 2e hands markt levendig (zie het A6 en A6ME aanbod op marktplaats)

De meeste "duurdere" merken doen dat op die manier: B&W, McIntosh om er maar enkele te noemen. Echter, dit is ook al decennia lang het verkoopsmodel van Ferrari, Bentley en Rolls Royce (en nog anderen).