Home@TheMovies red Carpet Days

Gestart door home@the movies, oktober 25, 2024, 19:12:36

« vorige - volgende »

home@the movies

Dank voor je bezoek en het neerschrijven van je bevindingen.
De Epsons zijn inderdaad een waanzinnige stap voorwaarts in high luminace projectie. Daar waar je vroeger een fortuin moest uitgeven om dit voor elkaar te krijgen is er nu een zeer betaalbaar alternatief met bijzonder verassend resultaat.
Het toestel dat je zag was dan "nog maar" de QL3000 met 6000 Lumen, we hadden ook nog de grotere broer staan met 10000 Lumen.
Op ons 4 meter akoestisch Dreamscreen doek was de QL3000 al meer dan voldoende, en hij stond inderdaad niet op full power.
Combineer deze projector met een 0.9 ALR doek, en je haalt de wat mindere zwartwaarden in één klap een stuk omhoog.
Het ansi contrast van dit toestel is echt wel zeer goed te noemen, enkel On Off is dus lager dan de
JVC's en Sonys van deze wereld, maar zoals aangehaald is dit soort van projectoren vooral om aan de wensen van klanten die groot groter grootst willen projecteren een betaalbaar en zeer kwalitatieve oplossing te bieden.
Wij zijn bijzonder blij dat we deze twee toestellen kunnen aanbieden, we krijgen erg veel vragen naar grotere schermen, maar moesten steeds realistisch blijven en de klanten melden dat dit echt gen goed plan was met de huidige "normale" HT projectoren.
En zoals je ook al aanhaalde, ze zijn opvallend stil.

Tja, van 4 meter breed naar 2m40, het is even wennen hé  ;)
De JVC700 (en ook de 500) zijn de twee toestellen die echt wel potten gaan breken de komende periode.
In eerste instantie omdat ze gewoon erg goed zijn, maar ook omdat er gewoon niemand anders in deze prijscategorie iets neerzet wat in de buurt komt van de prestaties van deze twee units.
Er zijn inderdaad al pagina's vol geschreven over het CMD en de motion, ik denk dat wat je neerschrijft een juiste kijk geeft over hoe het er nu allemaal uitziet, daar kan ik verder weinig aan toe voegen.

Ik heb gisteren tijdens het kalibreren van de Sony Bravia 8 en 9, die nu zij aan zij in de demo ruimte staan wel iets opgemerkt wat ik toch nog even met de nodige argusogen ga herbekijken als ik nog de tijd kan vinden dit weekend.
Ik ga nog even wachten met uitspraken te doen omdat ik eerst 100% zekerheid wil hebben dat wat ik zag ook daadwerkelijk juist is.
Hou even het review topic van de Sonys in de gaten, als ik iets te melden heb dan vul ik het daar aan.

Jullie zijn nog steeds van harte welkom om morgen nog een kijkje te komen nemen en al dat moois te ontdekken.
Vanaf 10h00 tot 18h00 ontvangen we jullie in de vestiging in Bonheiden (Mechelen) en de mooie Red Carpet Days promotieprijzen zijn nog een extra reden om langs te komen.

Gr
Werner

Sisirider68

Ik ben vandaag ook naar Bonheiden geweest om eens de nieuwe generatie projectoren in aktie te zien. Na een vriendelijk ontvangst heb ik in beide ruimtes een demo gekregen van Werner met de nodige uitleg erbij. Qua bevindingen kan ik me helemaal vinden in het commentaar van Logix van gisteren, dus heeft het weinig zin om hetzelfde nogmaals te benoemen ;D
De ruimte waar de Epson en Sony's stonden was nog in aanbouw maar ben zeer benieuwd naar het eindresultaat i.c.m met waveforming door de al in het rack aanwezige Trinnov :headbanging:
In ieder geval bedank voor de moeite vandaag door jullie team en fijn om nog eens een andere opstelling te ervaren dan mijn eigen ht! :popcorn:

home@the movies

Citaat van: Sisirider68 op november 24, 2024, 18:29:16Ik ben vandaag ook naar Bonheiden geweest om eens de nieuwe generatie projectoren in aktie te zien. Na een vriendelijk ontvangst heb ik in beide ruimtes een demo gekregen van Werner met de nodige uitleg erbij. Qua bevindingen kan ik me helemaal vinden in het commentaar van Logix van gisteren, dus heeft het weinig zin om hetzelfde nogmaals te benoemen ;D
De ruimte waar de Epson en Sony's stonden was nog in aanbouw maar ben zeer benieuwd naar het eindresultaat i.c.m met waveforming door de al in het rack aanwezige Trinnov :headbanging:
In ieder geval bedank voor de moeite vandaag door jullie team en fijn om nog eens een andere opstelling te ervaren dan mijn eigen ht! :popcorn:

Dank voor je bezoek en om je ervaring even te delen.
We kunnen zelf haast niet wachten om de grote ruimte in Bonheiden zelf te horen (en te zien) 8 18 inch subwoofers met trinnov wave forming, het gaat hoplijk een bijzonder strakke ervaring worden. Dat in combinatie met het 4 meter brede scherm en de Epson QL3000 gaat een zeer fraaie combinatie worden.

Van zodra onze JVC's binnen zijn gaan we ook hiermee aan de slag om een "shoot out" te doen in dezelfde ruimtr tussen deze twee toppers en eventueel nog een paar andere erbij.
We houden jullie zeker op de hoogte

home@the movies

Twee foto's van het 4 meter brede scherm met de Epson QL3000, indrukwekkend.

Kjelt

Citaat van: home@the movies op november 23, 2024, 21:28:36Ik heb gisteren tijdens het kalibreren van de Sony Bravia 8 en 9, die nu zij aan zij in de demo ruimte staan wel iets opgemerkt wat ik toch nog even met de nodige argusogen ga herbekijken als ik nog de tijd kan vinden dit weekend.
Ik ga nog even wachten met uitspraken te doen omdat ik eerst 100% zekerheid wil hebben dat wat ik zag ook daadwerkelijk juist is.
Hou even het review topic van de Sonys in de gaten, als ik iets te melden heb dan vul ik het daar aan.
:popcorn:  :popcorn:  :popcorn:

home@the movies

Citaat van: Kjelt op november 27, 2024, 10:49:59:popcorn:  :popcorn:  :popcorn:

Ik heb mijn bevindingen doorgegeven aan Sony, en wacht nog even op hun reactie.

papaleo

Citaat van: home@the movies op november 27, 2024, 11:07:41Ik heb mijn bevindingen doorgegeven aan Sony, en wacht nog even op hun reactie.

Moet ik hier uit concluderen dat de nieuwe Bravia 8/9 (op dit moment) nog niet 'rozengeur en maneschijn' is?
En je (nog) niet kan vertellen wat je gezien hebt...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Citaat van: papaleo op november 27, 2024, 11:45:37Moet ik hier uit concluderen dat de nieuwe Bravia 8/9 (op dit moment) nog niet 'rozengeur en maneschijn' is?
En je (nog) niet kan vertellen wat je gezien hebt...?

Het is vermoedelijk een exemplarisch probleempje met de demo units die we hebben gekregen, het zijn verder zeer mooie units die voor mij redelijk veel vinkjes aantikken van wat ik wil zien. Maar ik wil gewoon iets verifiëren wat ik heb opgemerkt, het heeft weinig zin om er nu op in te gaan omdat er dan weer nodeloos dingen worden aangenomen (zoals nu al bijna het geval is) die vermoedelijk op een exemplarisch probleem duiden.

broodro0ster

Citaat van: home@the movies op november 24, 2024, 18:59:39Van zodra onze JVC's binnen zijn gaan we ook hiermee aan de slag om een "shoot out" te doen in dezelfde ruimtr tussen deze twee toppers en eventueel nog een paar andere erbij.
We houden jullie zeker op de hoogte

Dat zou top zijn want helaas ben ik niet in Antwerpen geraakt. Mijn HT zal deze winter niet klaar geraken, dus nog geen grote haast, maar deze zomer zou ik hem af willen maken en met een nieuwe projector aan de slag gaan. De HW55es uit de vorige woning ga ik niet meer ophangen  :tounge:
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV