Hifi verzekering

Gestart door ravage, oktober 1, 2024, 08:47:26

« vorige - volgende »

ravage

Laatst bliksemschade gehad en nu kom ik er achter dat mijn beamer 16.5 procent afschrijft per jaar.
(alianz verzekering)

voor tv's boven de 250 euro is dit maar 12.5 procent per jaar.

Dat gaat wel heel snel.

Weet iemand of er verzekeraars zijn waarbij je, tegen een hogere premie , je hifi tegen nieuwwaarde kunt verzekeren?
of in ieder geval een minder snelle afschrijving.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony VPL VW290 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Faxe

Als ik in de voorwaarden van Allianz Direct kijk: https://www.allianzdirect.nl/dam/documents/wonen/voorwaarden_04.pdf

dan hebben ze het over een afschrijvingstabel die onderdeel is van de voorwaarden. In de voorwaarden zelf zie ik hem alleen niet staan. Als je tegen deze voorwaarden verzekerd bent zou je kunnen aangeven dat je niet kon weten dat de afschrijving van toepassing was en dat je het daarmee een product vindt dat niet voldoet aan de KNVB criteria die de AFM hanteert voor verzekeringsproducten en dat je graag de schade afgehandeld ziet op basis van nieuwwaarde.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

minplus

Ga er net als bij een auto vanuit dat een jaar of 5 all risk zinnig is en daarna niet meer.
Met mazzel krijg je daarna nog veel vergoed maar reken er niet op.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ravage

Zal die voorwaarden even goed doornemen ja.

Reparatie kost inclusief btw 2530 euro, dus de reparatie betalen ze niet.
waarom een afschrijving van 16.5 procent op een beamer en 12.5 procent op een tv?
volgens mij gaat een beamer langer mee.

3 jaar all risk is genoeg voor mij, stap elke 4 tot 5 jaar toch over op een nieuwe beamer.
kan geen verzekering vinden die het aanbied helaas.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony VPL VW290 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

John Wx

Citaat van: ravage op oktober  2, 2024, 09:57:12Zal die voorwaarden even goed doornemen ja.

Reparatie kost inclusief btw 2530 euro, dus de reparatie betalen ze niet.
waarom een afschrijving van 16.5 procent op een beamer en 12.5 procent op een tv?
volgens mij gaat een beamer langer mee.

3 jaar all risk is genoeg voor mij, stap elke 4 tot 5 jaar toch over op een nieuwe beamer.
kan geen verzekering vinden die het aanbied helaas.

Ze hebben geen kennis van zaken en de meeste klanten hebben een beamer van Amazon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Witalik

Citaat van: minplus op oktober  1, 2024, 19:13:32Ga er net als bij een auto vanuit dat een jaar of 5 all risk zinnig is en daarna niet meer.
Met mazzel krijg je daarna nog veel vergoed maar reken er niet op.

Dit snap ik niet, ik heb laatst helaas een schade gehad, auto is 13 jaar oud. 9000 euro. Die had ik toch liever niet zelf gelijk op moeten hoesten zeg maar...
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

minplus

Welke auto en hoe duur nieuw en hoeveel meer heb je die laatste jaren extra betaald aan de all-risk?
En hoeveel was alles geweest met casco+ incl. de vergoeding?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

denoontje

Citaat van: minplus op oktober  5, 2024, 15:23:35Welke auto en hoe duur nieuw en hoeveel meer heb je die laatste jaren extra betaald aan de all-risk?
En hoeveel was alles geweest met casco+ incl. de vergoeding?

Hier ook all risk op een 10 jaar oude auto. Verschil all risk en beperkt casco met mijn jaren vond ik verwaarloosbaar. Dus ff rekenen gewoon. Toch al een keer profijt gehad toen ik kleine aanrijding had die ik had veroorzaakt...koplamp van min auto kostte toch al gauw 1200 euro ;-) en dat is nog zonder de blikschade/spuitwerk.