optisch dood vilt/velours

Gestart door barcokoen, september 29, 2024, 16:56:25

« vorige - volgende »

barcokoen

Beste allen,

Ik heb het plan opgevat om m'n beamax 16/9 scherm een beetje te herverbouwen.
Het frame van het scherm is bekleed met optisch dood materiaal, en ik zou graag met het zelfde (of iets soortgelijks) twee aan elkaar gekoppelde rollo's inbouwen, om met 21/9 films van de hinderlijke belichte balken onder en boven af te komen.  Weet er iemand een geschikt materiaal om dit mee uit te voeren, want als ik 'optisch dood vilt' intik op google kreeg ik wel het telefoonnummer van de zelfmoordlijn, maar niet echt iets bruikbaars...
Met dank!
En als er mensen zijn hier die zoiets al gemaakt hebben, alle tips welkom!

Dit alles nav de aanstaande vervanging van mijn Barco 1209S door een Benq x12000h, tja, ik moet zeggen dat het Belgisch bootje van 25 jaar oud eigenlijk niet moet onderdoen voor de Benq...
Let wel, de kleuren spatten van het scherm, het geluid (of de afwezigheid ervan) is beter, dus er zijn ook pluspunten, maar het zwart, tja, het is een DLP natuurlijk, maar eigenlijk is het toch wat triest dat een projector van 25 jaar oud nog altijd meekan...
let wel, de kleuren, het geluid (of de afwezigheid ervan) en het licht zijn beter, maar het zwart hmmm eigenlijk is het w

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

Peerless Monster

Ik heb hier geen vilt liggen, maar echt arabisch velours. Zwarter dan zwart. Op rol. Dus doek. Interesse pm me maar. Geen idee hoe groot, maar behoorlijk wat. Wat heb je nodig?

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

jeroen s

HT Build in Basement (Work in progress). Denon AVC-X6800, Buckey Purifi 3 Channel (LCR), B&W Main speaker, Atmos 9.2.4 (in progress). JVC NP5 (Soon), Hollywood (Cinemike) Cradle Referenz BS65K

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

barcokoen

@ peerless monster: Het is een 120" scherm, dus met twee stroken van 280x40 cm ben ik al geholpen...
Het idee is (min of meer, moet het nog wat uitwerken) om het bestaande scherm op een nieuw frame te bevestigen, met daarvoor de 'beweegbare' maskeerstroken, en om het originele frame als een soort voorzetframe ervoor te plaatsen.
Of ik het al dan niet electrisch ga bedienen of gewoon met de hand, daar ben ik nog niet uit.

Is een dergelijk scherm eigenlijk ook gewoon te koop? (binnen een normaal budget)

Peerless Monster

Citaat van: barcokoen op oktober  1, 2024, 17:33:42@ peerless monster: Het is een 120" scherm, dus met twee stroken van 280x40 cm ben ik al geholpen...
Het idee is (min of meer, moet het nog wat uitwerken) om het bestaande scherm op een nieuw frame te bevestigen, met daarvoor de 'beweegbare' maskeerstroken, en om het originele frame als een soort voorzetframe ervoor te plaatsen.
Of ik het al dan niet electrisch ga bedienen of gewoon met de hand, daar ben ik nog niet uit.

Is een dergelijk scherm eigenlijk ook gewoon te koop? (binnen een normaal budget)

Het is 1,5 meter breed. Effectief 1.45 met aan beide een stevigheids band. 2.80 heb ik ook nog wel. Er zijn meer kapers op de kust.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

denoontje

Wat is je budget... mogelijk komt snel mijn scherm te koop met handmatige masking (16/9 scherm naar 1/2.35) traploos.
ws spaluto https://shop.wsspalluto.de/de/ws_gr_multiformatframe_16_9_266x149cm_vert_mask_21_-17567.html