Kemp SNS QA-plug

Gestart door Rowdy, september 22, 2024, 17:37:27

Vorige topic - Volgende topic

Rowdy

Wie heeft er ervaring met de Kemp SNS QA-plug?
Wat doet het met het geluidsbeeld?
Waar plaats je hem, in de WCD van de audiogroep?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

chansig

Je zou denken dat Kemps daar zelf wel een idee over heeft.

Mogelijk dat je hun dus kan ook de vraag stellen en dan samen met de vraag die je gisteren hoe stelde.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Ralf67

Xander32

Ik heb er een Kemp SNS liggen. Die deed dienst in mijn voorgaande stekkerblok, echter heb ik die nooit kunnen betrappen op een positieve bijdrage aan het geluid 🫣 ...

... een negatieve evenmin  :nowink: , dus ik liet hem maar zitten.

Voordien heb ik het ding op verschillende plekken rondom de set in een wcd geprikt; geen hoorbaar effect  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Citaat van: Xander32 op september 22, 2024, 18:01:39Ik heb er een Kemp SNS liggen. Die deed dienst in mijn voorgaande stekkerblok, echter heb ik die nooit kunnen betrappen op een positieve bijdrage aan het geluid 🫣 ...

... een negatieve evenmin  :nowink: , dus ik liet hem maar zitten.

Voordien heb ik het ding op verschillende plekken rondom de set in een wcd geprikt; geen hoorbaar effect  :nowink:
Was dat de SNS QA-plug?

Xander32

Nee, volgens mij niet, die toevoeging komt mij niet bekend voor.
.
Het ding zou hier nog ergens rond moeten zwerven, evenals een AQ Jitterbug en een PF Lanisolator. Allen twekas die niets brachten dan wel een negatief effect hadden (PF).

Citaat van: Rowdy op september 22, 2024, 18:03:35Was dat de SNS QA-plug?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Ralf67

Je hebt mazzel, ze zijn in de aanbieding

Kemp Elektroniks
Combi pack
SNS, QA & SR PLUG
€ 885.00 € 562.50

Ralf67

Heb je betreffende SNS QA plug als getest ?

En wat zijn je bevindingen ?

ElpeeTwaalf

Citaat van: Ralf67 op september 22, 2024, 18:00:50Testje op hifi.nl  8)

https://hifi.nl/recensie/3918/Kemp-SNS-Plug.html
4x explosieven van Rifa erin  :devil:  Ik zou dat ding nooit van mijn leven 24/7 aan 230V laten hangen.

Rowdy

Kun je wat duidelijker zijn om het niet dag en nacht op spanning te zetten?

Heb hem nog niet aangeschaft.

mmuetst

De Rifa condensators zijn berucht dat die nog wel eens spontaan kunnen ontploffen. Google er maar op blown up Rifa capacitors dan vind je wel meer.
Je moet die stekker inderdaad in het zelfde blok duwen waar ook je audio in zit.
Ik heb van een nog veel duurdere concurrent zo'n systeem gehoord bij Wilbert Hifi in Utrecht, deed helemaal niks met het geluid.
Als ik dit lees op hun website:

Shunt device, no dynamic losses possible
Uses Quantum Resonance Theory (QRT)
Two circuits, (LF and HF) using separate power supplies
Adjustable intensity
WA-Quantum and Creaktiv Systems Chips internal
Potted in Akiko Audio Tuning mix (minirals) and a resin to prevent microphonic effects
Can be combined without any problems with any audio mains related products
Multiple QA PLUGS intensify the effect
Simple 'plug & play' installation

Dan denk ik, zonde van je geld. PS zitten die Rifa condensatoren volgens mij niet in dit kastje.

Wederom alleen een advies en ervaring.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

ElpeeTwaalf

Ja dat is het precies, de Rifa's zijn MP condensatoren (metalized paper) in een kunststof / hars behuizing. Over tijd komen er scheurtjes in en gaat de papier intern vocht opnemen. Omdat ze aan 230V hangen, slaan ze op een gegeven moment door en gaan ze of koken (met een hoop rook en stank!) of exploderen ze.
Genoeg van moeten vervangen en elke keer als ik ze ergens weer tegenkom, knip ik ze per direct uit. Misschien is de moderne productie beter maar mijn vertrouwen hebben ze niet.
Sterker nog, in juni had ik een versterker gekocht uit rondom 2000 die een minuut na aanzetten de rook op ging, ja hoor - Rifa cap ontploft...zat ondersteboven op de print gemonteerd dus niet meteen gezien.

Spijkie

Beetje hetzelfde als zoiets?

https://www.essentialaudiotools.com/noise-eater

Geen idee of daar rifa in zit hoor.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

mmuetst

Spijkie

Dan zou ik persoonlijk voor zoiets gaan als ik dat van kemp zo lees
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

mmuetst

Citaat van: Spijkie op november  1, 2024, 07:57:45Dan zou ik persoonlijk voor zoiets gaan als ik dat van kemp zo lees
Zijn allemaal mooie verhalen, maar geen één van die producten laat een meting zien van een audiosignaal en hoeveel ruis dat dan uiteindelijk scheelt. Sommige van die filters filteren inderdaad wat rommel uit je 230 volt wisselspanning aansluiting, ik luister graag naar muziek en niet naar 50 Hz toon. En voor muziek heb je een schone gelijkspanning nodig. Laat nu in de meeste gevallen de voeding in je audio apparaat daar voor zorgen. En zo niet, dan vooral dat audio apparaat niet kopen, want slecht ontworpen voeding.