Arcam AVR31 en HDMI : drama

Gestart door Dutch2, september 21, 2024, 19:56:31

« vorige - volgende »

Dutch2

Goedendag,

Na alle ellende die ik met mijn (uiteindelijk defecte) onkyo heb gehad, een NAD gekocht wat dramatisch was, eens goed geld uitgegeven en een ARCAM AVR 31 gekocht, nu ca een jaar geleden.

Om een lang verhaal kort te maken; HDMI gaat steeds slechter.

Ik heb de TV, een LG Oled, aangesloten met ARC op de arcam, en op diverse inputs wat apparatuur.

Het valt mij op dat ik regelmatig geen geluid heb via de arcam vanaf de tv. Als ik de tv uit en aan zet, heb ik 50% kans dat het geluid werkt. Arcam uit en aanzetten wil ook vaak helpen. Soms is een ander kanaal (bijvoorbeeld een PVR) selecteren en dan de tv van gids naar tv kanaal schakelen, voldoende. Dit was al vervelend genoeg zeg maar.
Heeft er iemand een idee trouwens hoe ik de arcam op "display" kan schakelen, wat normaal gesproken automatisch zou moeten kunnen? (ARC).

Nu heb ik een Minisforum pc'tje met Kodi er op, en 9 van de 10x heb ik geen beeld en geluid. Hij schakelt ook gewoon niet naar dat kanaal, en als ik hem selecteer, heb ik zwart beeld. Pc'tje herstarten helpt soms.
Zelfs de chromecast die er in hangt wil niet altijd gedetecteerd worden.

Iemand een idee wat hier fout gaat, want ik vind het een apparaat van deze prijsklasse zwaar onwaardig.
Wellicht doe ik zelf iets verkeerd, en dat hoop ik stiekem, maar ik krijg sterk de indruk dat het aan de arcam ligt, mede omdat ik het met diverse bronnen heb.

Iemand?

Cloudie

Ik had het idee dat het aan de TV zou liggen, maar ik heb hetzelfde probleem met de AV41 :')
Het kan bij mij namelijk per app wel eens verschillen (van de TV).

Ben benieuwd of iemand hier een goede oplossing voor heeft (zonder verlies van functies uiteraard).

Richi

Wat een gedoe altijd met Arcam en HDMI. Vanaf de eerste Arcam receiver met HDMI lijken ze het maar niet onder controle te krijgen. Ik hoop echt dat je een oplossing vindt, want dit is erg frustrerend. Vooral als je zulke mooie (en dure) apparatuur hebt aangeschaft.
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear • Philips 55PUS8909
Zolder HT Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR • Philips 55POS9002