Review Sony XW6100 ES (BRAVIA8)

Gestart door home@the movies, september 5, 2024, 14:57:19

« vorige - volgende »

williams

Als Sony een model had uitgebracht rond de 6000 euro met tonemapping dan hadden ze me zomaar over de streep kunnen trekken maar zoals Werner zegt is het prijsverschil gewoon te groot t.o.v. de JVC 500 .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Citaat van: home@the movies op september  9, 2024, 00:06:36Maar JVC had wel al de NP5 en de NZ7 in de reeks voor ze de 8 en 900 introduceerden, Sony heeft dat gat ook bij de vorige reeks gehad, tussen de XW5000 en de XW7000.

Alleen in de EU, in de US was er nog de XW6000.
Grappige is dat ze hier voor de XW7000 de prijs van de US XW6000 vroegen en in de US de XW7000 $10000 duurder was dan hier.
Dus Sony marketing bullshit en dat kun je ook wel wat betreft het prijs verschil tussen de bravia8 en 9 zeggen  ;)

Ook de nieuwe typenummer voor de B8 de XW6100ES vind ik merkwaardig. Als deze de XW7000 gaat vervangen waarom dan niet de XW7100ES of komt die wellicht ook nog  ;)

buckler

Inderdaad die was in Amerika 10.000 dollar duurder en dat is dan nog zonder btw hè...
Heel erg raar.

Ennnnn het blijkt nu toch dat ze zelfde lens gebruiken dus ik zou dan eerder een 7000 pakken voor de lagere prijzen waar ze nu voor weg gaan en dan inc een envy of een lumagen.
Maargoed dat ben ik
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

home@the movies

De Bravia 9 kost in de US 31900 Dollar, excl tax, dat is dus ook 6000 Dollar duurder dan in de EU, ik begrijp dit soort van prijsstellingen heelmaal niet?

Kjelt

Citaat van: home@the movies op september  9, 2024, 10:02:01De Bravia 9 kost in de US 31900 Dollar, excl tax, dat is dus ook 6000 Dollar duurder dan in de EU, ik begrijp dit soort van prijsstellingen heelmaal niet?
Dit wordt door lokale marketing bepaald vaak waarbij enkele parameters het netto besteedbaar inkomen en historische verkoop cijfers van de doelgroep zijn.

home@the movies

Ondertussen is ons eigen Bravia8 demo toestel binnengekomen, ik heb hem vandaag al even aan de tand gevoeld en mijn bevindingen die ik al had na het zien van de demo samples zijn alleen maar bevestigd.

Dit toestel tikt echt heel erg veel vinkjes aan, ze hebben er lang over gedaan om ook dynamische Tone mapping te implementeren maar nu is het echt zover.
Dat samen met de nieuwe processor en nog wat andere zaken maken deze Bravia 8 tot een zeer fraaie machine.
Voor wie nog zou twijfelen aan hoe dynamische Tone mapping wel degelijk een grote verbetering is tov de statische, bij deze twee foto's met en zonder Tone mapping.

De iPhone doet niet helemaal recht aan het verhaal, maar het verschil is wel duidelijk te zien.
De mogelijkheden zijn minder uitgebreid als bij de JVC, zoals ik in mijn review al aanhaalde zijn er drie standen die op verschillende niveaus hun werk doen.