Philips OLED verticale lijn midden op scherm

Gestart door Richi, september 4, 2024, 16:47:28

« vorige - volgende »

Richi

Vandaag ineens iets geks met onze Philips OLED (LG paneel). Een vervormd beeld bij TV kijken en een dikke verticale lijn midden op het scherm.

HDMI kabels eruit gehaald, beeld werd zwart maar de lijn bleef. Gek genoeg was de "geen signaal" melding die de tv gaf prima te lezen.

Toen de Apple TV over op SDR gezet maar dat maakt geen verschil, dus weer terug naar HDR.

Toen maar de stroom van de TV gehaald en weer aangesloten. Alles lijkt nu weer goed.

Iemand enig idee wat dit was? Het begin van het einde?

IMG_5600.jpeg
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

minplus

Het einde van je buis.
Heb het hier eerder gehad en dan is hij echt rijp voor de sloop.
Momenteel ook een dun zwart lijntje hier dus die is ook een beetje aan zijn end.
Voorlopig nog nauwelijks storend maar ik heb wel al naar vervangers gekeken en de mooiste gevonden.
Wel groter en veel beter dan wat we hebben in veel opzichten. Zou net zo ongeveer passen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

pameijer

Even afwachten hoe vaak dit terugkomt, maar dit is wel een flinke lijn. Inderdaad begin vh einde. Is helaas een groot nadeel van OLED, levensverwachting 5-7 jaar. Mijn LG C7 heeft ook onder een groene inbranding van het startscherm van mijn Apple TV. Mijn vorige CRT heeft het 25 jaar gedaan en was toen nog niet kapot, is ook weer balen  >:D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Richi

Bedankt voor jullie reacties. Geen goed nieuws dus. Balen, is een fijn scherm. Nou, afwachten dan maar hoe lang het nog goed gaat.

En ja, ingebrand is ie ook al. Stomme tv zender logo's ook! :embarassed:
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

minplus

Meer wat stomme Oled misschien? Voorlopig vermijd ik Oled nog
Vroeger deed je je ouwe zwart-wit TV weg na tig jaren. Niet omdat hij kaduuk was maar omdat je kleur wou.
En een ouwe kleuren CRT ging ook gigantisch lang mee. M'n laatste oeroude met het mooiste beeld op SD ooit sneuvelde bij een zware blikseminslag naast het huis.
Een Panasonic 3D plat scherm vertoonde na 4 jaren jouw probleem. Nooit meer een Pana TV voor mij, dus.

De mooiste die ik gevonden heb als vervanger voor m'n is een 55 inch QLed van Samsung. Was mijn dochter ook op uitgekomen na vergelijking in veel winkels.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

gerard1

Alle tv´s gaan stuk, tegenwoordig alleen wat eerder.
Levensduur van gemiddeld 5 jaar is wel kort vind ik als je een tv koopt van 3 a 4 duizend.
Of klopt die 5 jaar die je vaak hoort niet?

ajbeefde

Citaat van: Richi op september  4, 2024, 18:35:39Bedankt voor jullie reacties. Geen goed nieuws dus. Balen, is een fijn scherm. Nou, afwachten dan maar hoe lang het nog goed gaat.

En ja, ingebrand is ie ook al. Stomme tv zender logo's ook! :embarassed:

Is natuurlijk balen, aan de andere kant weer wat nieuws in huis is ook weer leuk ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss SE, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech SQ28 Classic, Siltech MXT Berlin power cables, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Richi

Ja, maar we hebben even de centen nodig voor andere zaken. Dus desnoods gaat de 42" Pioneer Plasma naar beneden. Maar (afkloppen!) tot nu toe doet de OLED het weer zonder verticale balken.