Nieuwe JVC projectoren NZ700 en NZ500

Gestart door Christof_G, september 3, 2024, 18:34:57

« vorige - volgende »

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Ziet er indrukwekkend uit!
Alleen geen CMD standje hoog meer..
Dat is voor mij wel een dealbreaker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Citaat van: reza op september 30, 2024, 22:06:44Ziet er indrukwekkend uit!
Alleen geen CMD standje hoog meer..
Dat is voor mij wel een dealbreaker.
Eerst kijken dan afwijzen  ;)

reza

Het beeld zal er best mooi uit zien Wicher. Maar als er geen standje hoog opzit is het product niet voor mij..

Mcbeans

Citaat van: reza op oktober  1, 2024, 09:08:10Het beeld zal er best mooi uit zien Wicher. Maar als er geen standje hoog opzit is het product niet voor mij..

Dit is de vierde keer dat je dit in de laatste twee pagina's herhaalt. Het is luid en duidelijk doorgekomen. Herhaling is verder niet nodig  :)

buckler

Citaat van: reza op oktober  1, 2024, 09:08:10Het beeld zal er best mooi uit zien Wicher. Maar als er geen standje hoog opzit is het product niet voor mij..

Misschien loopt het wel vloeiender door die 60hz dan 'standje hoog'
Kan he...
Als ik de review lees dan moet het wel een kanjer van een projector zijn en als ik jou was zou ik hem niet gelijk afschrijven hoor.
Het enige nadeel is dat je nu een bak licht gewend bent en dan is het moeilijk terug gaan volgens mij
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Dat klopt, dat zei Viktor ook al ;)

riwi

Citaat van: buckler op september 30, 2024, 20:09:16Enorm goede review van de NZ700 al zeg ik het zelf:

https://simplehomecinema.com/2024/09/30/jvc-nz700-review-jvcs-compact-native-4k-powerhouse-projector/

Interessant ook de metingen en vergelijking met andere en oudere projectoren.
Dat ANSI contrast ga je direct zien in positieve zin, 520:1 is niet mis voor een projector. En dan is ANSI het slechtste geval waarbij het een 50% checkerboard is met witte en zwarte vlakjes. Als je de ADL (average display luminance?) metingen ziet met 5%, 10% en 20% window op een zwart scherm, dan stijgt het contrast cijfer nog veel verder.
De snelle HDMI sync is ook goed nieuws denk ik. Over het algemeen zeer positief.

reza

Voorlopig blijf ik bij de Sony. Maar in de toekomst misschien toch weer een JVC. ^^

pameijer

Citaat van: reza op oktober  1, 2024, 15:36:21Voorlopig blijf ik bij de Sony. Maar in de toekomst misschien toch weer een JVC. ^^
Ik wou net zeggen. Je doet alsof je in de markt bent voor een nieuwe pj, maar ik zou nog even genieten van je nieuwe Sony!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Ik ben altijd in de markt voor een nieuwe projector  :D

buckler

Als ik dit zo lees dan zou ik me niet druk maken dat de nz700 niet goed genoeg is of dat de Motion niet goed is...

https://www.avsforum.com/threads/jvc-dla-nz500-vs-nz700-first-look-review.3307949/page-8

Page 7 and 8

simsalabim

Deze motion en dan volgende generatie er ook nog CMD op zetten, dat zou helemaal optimaal zijn..
Mooie tijden voor projectorliefhebbers..

Ik mis mijn 2.4m breed scherm zeker wel..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Het is hetzelfde als CMD in low. Dat willen wij toch niet Buckler  :D

buckler

Nou nee want ik ben tevreden en heb nu een golden unit nz9 maar bij mij gaat het niet om low of high maar ik kan nu eenmaal niet tegen dat gestotter.
Als hij super vloeiend speelt dan is voor mij persoonlijk 'low' of 'high' geen issue.

Maar goed het schijnt toch echt een pracht projector te zijn...

buckler

Wel te weinig licht voor mij  :popcorn:

reza

Vik

Nee, dat is niet wat er staat. Het is 'anders' omdat hij van oorsprong (native 24 frames) soepeler loopt, wat juist een pluspunt is ten opzichte van frame-interpolatie.  :bigsmile:

Citaat van: reza op oktober  3, 2024, 20:52:17Het is hetzelfde als CMD in low. Dat willen wij toch niet Buckler  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Je hebt gelijk Viktor. Sowieso moeten we even wachten op de eerste exemplaren voor een eigen vergelijk..

papaleo

"TrueCut Motion" van Pixelworks...dit zou de 'next-level' evolutie zijn op het gebied van picture-motion.

Dit is ook (nog) niet van de grond gekomen ik had hier wel mijn hoge verwachtingen van want deze motion-techniek klonk goed...of misschien wel to good to be true want je hoort en ziet er niets meer van  :nopompom:

Ik had er zelfs hier een draadje van gestart,

https://www.htforum.nl/index.php?msg=3534874
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

On the motion interpolation front at some point, PIXELWORKS is going to commercialize its TRUECUT MOTION AI engine. I know a few display manufactures have shown an interest the only problem is the horsepower needed would melt any GPU today. Having seeing what is coming 2026/2027 chips will start to come through with the power to run it in realtime. Watch this on TRUECUT TrueCut Motion – Pixelworks we work closely with them and they are good and they do it in a very elegant way.

link AVS

Citaat van: papaleo op oktober  5, 2024, 12:19:00"TrueCut Motion" van Pixelworks...dit zou de 'next-level' evolutie zijn op het gebied van picture-motion.

Dit is ook (nog) niet van de grond gekomen ik had hier wel mijn hoge verwachtingen van want deze motion-techniek klonk goed...of misschien wel to good to be true want je hoort en ziet er niets meer van  :nopompom:

Ik had er zelfs hier een draadje van gestart,

https://www.htforum.nl/index.php?msg=3534874

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Citaat van: Vik op oktober  6, 2024, 09:12:09On the motion interpolation front at some point, PIXELWORKS is going to commercialize its TRUECUT MOTION AI engine. I know a few display manufactures have shown an interest the only problem is the horsepower needed would melt any GPU today. Having seeing what is coming 2026/2027 chips will start to come through with the power to run it in realtime. Watch this on TRUECUT TrueCut Motion – Pixelworks we work closely with them and they are good and they do it in a very elegant way.

link AVS

Citaat van: Vik op oktober  6, 2024, 09:12:09On the motion interpolation front at some point, PIXELWORKS is going to commercialize its TRUECUT MOTION AI engine. I know a few display manufactures have shown an interest the only problem is the horsepower needed would melt any GPU today. Having seeing what is coming 2026/2027 chips will start to come through with the power to run it in realtime. Watch this on TRUECUT TrueCut Motion – Pixelworks we work closely with them and they are good and they do it in a very elegant way.

link AVS

Het zou 'fantastisch' zijn als de nieuwe Lumagen Artisan 8K-videoprocessor dit zou kunnen implementeren  :inlove:  maar ik ben bang dat de cpu in de Artisan op dit moment hiervoor te kort zal schieten...en dat is iets waar Jim zich in het verleden (jammer genoeg) tegen heeft uitgesproken.
Of weet jij meer Vik?  ::)
Zouden bv de NG van de JVC projectoren hiermee uitgerust (kunnen) worden?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

Geen idee Leo.  :)

De techniek gaat zo snel, we moeten het gewoon afwachten. Voor nu is het allemaal nog gebakken lucht.

Citaat van: papaleo op oktober  6, 2024, 10:31:25Het zou 'fantastisch' zijn als de nieuwe Lumagen Artisan 8K-videoprocessor dit zou kunnen implementeren  :inlove:  maar ik ben bang dat de cpu in de Artisan op dit moment hiervoor te kort zal schieten...en dat is iets waar Jim zich in het verleden (jammer genoeg) tegen heeft uitgesproken.
Of weet jij meer Vik?  ::)
Zouden bv de NG van de JVC projectoren hiermee uitgerust (kunnen) worden?

buckler