Nieuwe JVC projectoren NZ700 en NZ500

Gestart door Christof_G, september 3, 2024, 18:34:57

« vorige - volgende »

riwi

Citaat van: williams op september  4, 2024, 16:52:21Zo te lezen op het AVS is na 3D ook de Clear Motion Drive ter ziele gegaan bij de 500 en 700 modellen 😕

Hoezo? Want in de speclijst/folder hierboven staat :
CitaatClear Motion Drive supporting 4K60P (4:4:4) signal improves moving images more than ever

williams

Hoi Rich bovenstaande geld alleen voor de NZ800 en NZ900 modellen op de NZ500 en NZ600 zit alleen Black Frame Insertion .
Ik snap niet echt wat hier de logica achter is van JVC maar ik ga er even vanuit dat de lagere modellen iets uitgekleed worden anders kannibaliseren ze de hogere modellen .
Hieronder zie je het overzicht tussen de modellen.

https://jasc.jvc.com/files/prod/4293/11/D_ILA2024_Lineup_cat.pdf?_ga=2.75266002.1516729020.1725471142-1559688190.1725471142
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Dat zou echt heel suf zijn zeg! CMD hoeft toch niet "de wereld te kosten"? Dat zal vast een foutje zijn Will, kan toch niet anders :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Citaat van: home@the movies op september  4, 2024, 18:30:40Morgen mag je van mij een uitgebreid verslag verwachten, samen met de eerste metingen  ;)  ;D

Als we het dan uiterlijk volgende week maandag hebben Werner, dan ben je toch nog redelijk snel :pompom:

williams

Citaat. Dat zou echt heel suf zijn zeg! CMD hoeft toch niet "de wereld te kosten"? Dat zal vast een foutje zijn Will, kan toch niet anders :blink: 

Ja dat zou je wel zeggen daar het al jaren op de JVC modellen aanwezig is maar als je op de link drukt en kijk in het overzicht staat het er toch echt .

Zodra de grote jongens er hier 1 gaan reviewen weten we meer 😊
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Citaat van: home@the movies op september  4, 2024, 18:32:33Wij gaan dat organiseren, dus welkom om langs te komen binnenkort ;)

Gaan we zeker doen Werner!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

Nee zit geen CMD op.
Wel een groter lens... een 80mm
Dat zal toch minder distortion moeten geven.
Maar is dit een volledig glazen lens of?

Ik weet het niet.
Zal dan de NZ7 niet gewoon de betere koop zijn misschien?

Ik zelf vind het toch nog wel best aardig flink geprijst hoor
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Ik vond de prijs eigenijk wil meevallen maar daar waar nu juist de meeste winst te halen valt, gaan ze schrappen  :nopompom:
Dat vind ik wel een gemiste kans van JVC.
Dan toch maar een Sony kopen, ooh wacht die heb ik al :D

home@the movies

Citaat van: reza op september  4, 2024, 20:34:12Als we het dan uiterlijk volgende week maandag hebben Werner, dan ben je toch nog redelijk snel :pompom:

Ik kan je garanderen dat het morgen direct online staat vanaf het uur dat we het mogen vrijgeven, ik heb nl het hele verhaal al netjes geschreven en afgerond. ja heel af en toe ben ik gewoon snel ;D  ;D  ;D

reza

buckler

Citaat van: home@the movies op september  4, 2024, 21:39:07ja heel af en toe ben ik gewoon snel ;D  ;D  ;D

Het is nog niet zover... we juichen nog niet te vroeg  :tounge:

Hahaha
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

marco73

Citaat van: buckler op september  4, 2024, 21:10:58Nee zit geen CMD op.
Wel een groter lens... een 80mm
Dat zal toch minder distortion moeten geven.
Maar is dit een volledig glazen lens of?

Ik weet het niet.
Zal dan de NZ7 niet gewoon de betere koop zijn misschien?

Ik zelf vind het toch nog wel best aardig flink geprijst hoor

Volgens de site van JVC, is het een volledig glazen lens.
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer / Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

home@the movies

Citaat van: buckler op september  4, 2024, 21:57:23Het is nog niet zover... we juichen nog niet te vroeg  :tounge:

Hahaha

Pff, zo weinig vertrouwen in mij  ;)  ;D  ;D

riwi

Citaat van: williams op september  4, 2024, 19:44:54Hoi Rich bovenstaande geld alleen voor de NZ800 en NZ900 modellen op de NZ500 en NZ600 zit alleen Black Frame Insertion

Maar hier : https://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-NZ500BE/
staat toch echt dat er wel CMD op zit. En dat is officieel JVC

riwi

d'r staat in die tabel namelijk ook dat CMD op de NZ800/NZ900 alleen werkt met 8kp60 video
Wat een onzin dit doc is geschreven door een zakjapanner die z'n teleac cursus engels nooit heeft afgemaakt.

Als er werkelijk geen CMD op zit valt deze af en wordt de volgende zeker geen JVC voor mij

Vik

Citaat van: riwi op september  4, 2024, 23:17:13d'r staat in die tabel namelijk ook dat CMD op de NZ800/NZ900 alleen werkt met 8kp60 video
Wat een onzin dit doc is geschreven door een zakjapanner die z'n teleac cursus engels nooit heeft afgemaakt.

Als er werkelijk geen CMD op zit valt deze af en wordt de volgende zeker geen JVC voor mij
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Dus... zit er nu wel CMD op maar met black frames inserted om het allemaal wat beter te krijgen op de 700/500 of zit er geen CMD op maar werkt het simpelweg anders doormiddel van die inserted black frames?

Akosoft

Er zit gewoon cmd op de 500 en 700. Deze modellen gebruiken cmd met black frame insertion terwijl de duurdere modellen de nauwkeurigheid anders hebben weten te verbeteren. Cmd werkt niet als je 4k120hz op de 8k modellen doet, maar dan heb je ook geen cmd nodig want dat is soepel van zichzelf lijkt mij....

riwi

Zo lees ik het ook. En de black frame insertion zal (net zoals het nu is) wel optioneel zijn.

simsalabim

Is CMD in het verleden dan altijd al black frame insertion geweest?

Jammer dat SVP er toendertijd mee gestopt is, dat gaf op JVC altijd heel goede resultaten op de wat lagere standen vond ik.

De motion op de vroegere modellen was namelijk niet best met JVC, met de nieuwere is het wel beter maar helemaal smooth is het zeker niet.

Benieuwd dan wat ze op de duurdere modellen hebben geimplementeerd qua CMD, of dat ook softwarematig is zoals met SVP.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

CitaatIs CMD in het verleden dan altijd al black frame insertion geweest? 

Nee zeker niet , black frame insertion is een kunsje uit een ver verleden vanuit de bioscoop om het ook wat smoother te laten lopen .
Ee werd dan met een vlinder een zwart beeld tussen de 24 plaatje geprojecteerd .
Zoals ik het nu leest ( maar hoop dat het anders is ) is dit de enige setting in clear motion drive.

Het is gewoon even wachten tot Frank , Werner of Matheu een exemplaar op de testbank hebben liggen 😊

simsalabim

Citaat van: williams op september  5, 2024, 11:15:42Nee zeker niet , black frame insertion is een kunsje uit een ver verleden vanuit de bioscoop om het ook wat smoother te laten lopen .
Ee werd dan met een vlinder een zwart beeld tussen de 24 plaatje geprojecteerd .
Zoals ik het nu leest ( maar hoop dat het anders is ) is dit de enige setting in clear motion drive.

Het is gewoon even wachten tot Frank , Werner of Matheu een exemplaar op de testbank hebben liggen 😊

Hmm, dat zou niet best zijn als JVC daar naartoe gaat.
Dan zit je dus weer naar motion onscherpte te kijken, kan toch niet de bedoeling zijn..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

Volgens mij kan je CMD doen (in de huidige modellen) op Low, High, en evt met black frame insertion. Volgens mij blijft dat gewoon zoals het is. We wachten Werner af :) nog 2 minuten ? 12:00

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2