Nieuwe Marantz Model 10 stereoversterker - €14.500

Gestart door pameijer, september 1, 2024, 12:07:39

Vorige topic - Volgende topic

Kurt

Marketing en positionering is idd een ander verhaal...
Ik denk niet dat Purifi modules zoveel beter gaan spelen in gouden kooi als in een kartonnen doos, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat Marantz met dergelijke prijszetting zich terug een plaatsje probeert te kopen in het high-end segement. Ik heb er mijn bedenkingen over dat dit zal slagen.

Richi

Niet te veel op de bla bla letten, maar je krijgt wel mooi de Link 10, SACD 10 en model 10 versterker te zien:

https://youtu.be/Q8nO65n1s-Y?si=CJ-cNs3HdNrSMJb8
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Rowdy

'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Xander32

... al was het enkel om de 'binnen-verlichting' 🫣 ...

... z'n voorganger PM-10 had ik, die heb ik bij Marantz in Eindhoven mooi horen spelen, maar op de Kensingtons bij mij thuis kwam die niet goed uit de verf  :nowink:  Veel bas-druk, hetgeen lekker was 🎶, maar ook een aangezet (mid-)hoog, waardoor venijnige sss en fff klanken, zijnde een allergie voor mij. Destijds verwachte ik met de PM-10 een upgrade in huis te halen van de PM11s3, maar dat pakte niet goed uit.

De PM-10 draaide op Ncore, deze nieuwe volgens mij op Purify 🙄, mogelijk dat dit een positief effect gaat geven, maar ik zou m'n geld er niet aan uitgeven.

Citaat van: Rowdy op oktober 25, 2024, 07:53:50https://www.lowbeats.de/erster-test-vollverstaerker-marantz-model-10-das-beste-aus-allen-welten/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Wat een indrukwekkend ding zeg. Prachtig om te zien en - zo te lezen - heel verfijnd om te gebruiken. Maar die prijs. Pffff. Bedankt voor het delen van de link naar de test @Rowdy !
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Xander32

Nu ook een passende 12 mille streamer en een cdp a 11 mille beschikbaar.
Gezamenlijk met de versterker heb je dan een leuke Marantz config voor €37.000,-

https://www.i-fidelity.net/news/details/marantz-link-10n-streaming-in-perfektion.html

https://www.i-fidelity.net/news/details/marantz-sacd-10-premium-sacd-player.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Lowbeats.de heeft ook de SACD speler getest, de test zal binnenkort wel online komen.

Xander32

P_j_V

Citaat van: Rowdy op oktober 27, 2024, 20:48:00Lowbeats.de heeft ook de SACD speler getest, de test zal binnenkort wel online komen.
Zal daar dan een Oppo inzitten?  :coffee:
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Rowdy

Rowdy

Xander32

Richi

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2025, 21:20:02
Interessante video! Maar ja, wat moet je voor conclusie trekken als je beide versterkers in je assortiment hebt? Dus de 'beide zijn goed, afhankelijk van wat je er op draait en wat je smaak is' neem ik met een korreltje zout.

drees62

Deze maand getest (samen met SACD 10) in het Duitse blad "Audio/Stereoplay". In de "Bestenliste" schopt de Model 10 het tot de eennabeste versterker in deze ranglijst.
Uiteraard is € 14.500 heel veel geld maar schijnbaar is het ook een pareltje.

Als ik ooit de kans krijg ga ik zeker even luisteren 😉

pameijer

Als Marantz dit leest gaan ze de prijs verdubbelen  :turn:. Mooi apparaat hoor, zou hem wel willen hebben!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Mediator

Het is allemaal nogal betrekkelijk. Ik weet van vroeger dat Duitse bladen na verloop van tijd een apparaat ook minpunten gaf. Dan zak je vanzelf door de jaren heen zeg maar. Los daarvan zie ik passlabs in de lijst staan die ik eerlijk gezegd blind zou prefereren.

Huub-13

Citaat van: Mediator op februari 15, 2025, 08:56:31Het is allemaal nogal betrekkelijk. Ik weet van vroeger dat Duitse bladen na verloop van tijd een apparaat ook minpunten gaf. Dan zak je vanzelf door de jaren heen zeg maar. Los daarvan zie ik passlabs in de lijst staan die ik eerlijk gezegd blind zou prefereren.
Waarschijnlijk doel je hier op het blad STEREO. Die gaven vroeger (nu hanteren ze een ander waarderingssysteem) een apparaat een bepaald percentage t.o.v. een referentie-apparaat dat 100% scoorde.
Werd iets bijvoorbeeld op 90% gewaardeerd, dan vonden ze dat dit apparaat 90% van het 100% referentie-apparaat haalde.
Als er echter een apparaat werd getest dat beter was dan de referentie, dan kreeg die nieuwe een 100% score en werden alle eerder geteste apparaten afgewaardeerd in verhouding tot de nieuwe referentie.
Hifi Rose RS-150B | Lyngdorf TDAI-3400 | Harbeth SHL5plusXD | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Laan

Citaat van: drees62 op februari 13, 2025, 13:52:46Deze maand getest (samen met SACD 10) in het Duitse blad "Audio/Stereoplay". In de "Bestenliste" schopt de Model 10 het tot de eennabeste versterker in deze ranglijst.
Uiteraard is € 14.500 heel veel geld maar schijnbaar is het ook een pareltje.

Als ik ooit de kans krijg ga ik zeker even luisteren 😉

Echt heel mooi ding! Wel denk ik dat Massimo voor komend jaar veel advertentieruimte heeft gekocht bij dit blad. FWD heeft hem ook geweldig getest en vergeleken met de Soulution. Daar was de Soulution toch wel weer een stap verder dan de M10 hetgeen ook wel mag voor de prijs. Bij Stereo krijgt de Soulution maarliefst een hele punt extra.
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference |  Rega P3 - Exact - Neo psu - Trichord Dino mk3/Dino + | PlixiR Cube8
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SACD30n | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Gold Note PH 10 - PSU 10 | PlixiR elite BAC 3000
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300