The Conjuring 1 en 2

Gestart door Spijkie, augustus 9, 2024, 10:58:15

« vorige - volgende »

Spijkie

Voor mij behoren deze tot de top van thriller / horror films als het om schrik en spanningsopbouw gaat.

Wie heeft The conjuring ook gezien?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

J.A.F._Doorhof

De hele serie met alle aanverwante.
Maar goed ben altijd geïnteresseerd in de Warrens :D

Begon voor mij met Amityville.

Leuke anekdote
We zijn dus bij dat huis geweest op ocean drive.
Alleen het nummer is anders.
Ze hebben om "bezoekers/touristen" tegen te houden de nummers van het originele huis veranderd.
Echter straat en naam van de stad niet (Amerikaanse domheid zullen we maar zeggen).

Als je die straat binnen rijdt zie je eigenlijk niets vreemds, het is gewoon een grote straat met flinke huizen, en ondanks dat we het nummer wisten herken je het huis wel direct :D
Het lijkt niet meer op wat je ziet in de films en documentaires maar het is direct te herkennen.
Overal staan hekjes en borden "no trespassing" "nothing to see" etc.
Ik gok als ze dat niet gedaan zouden hebben je het huis zo voorbij rijdt :D

We zijn later naar de achterkant gereden (aan de overkant van een grote sloot) en daar zie je nog wel het bekende Amityville "gezicht"

Day 1   25  February 08, 2016-2.jpg
Day 1   14  February 08, 2016.jpg
Day 1   39  February 08, 2016.jpg
Day 1   35  February 08, 2016-2.jpg   
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Goeie tip! Staat op Prime, dus ga deze maar eens kijken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

@pameijer
Er is een hele serie films met de Warrens.
https://screenrant.com/horror-movies-ed-lorraine-warren-explained/

The Haunting in Connecticut kan ik je ook echt van harte aanbevelen, echt een waanzinnig spannende en super creepy film.
Maar eigenlijk kun je het hele lijstje wel kijken, ze hebben allemaal wel wat :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

Hele gave franchise..., als hier nu eens een 4K collectie box van zou komen incl de Nun films  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Spijkie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  9, 2024, 14:16:34@pameijer
Er is een hele serie films met de Warrens.
https://screenrant.com/horror-movies-ed-lorraine-warren-explained/

The Haunting in Connecticut kan ik je ook echt van harte aanbevelen, echt een waanzinnig spannende en super creepy film.
Maar eigenlijk kun je het hele lijstje wel kijken, ze hebben allemaal wel wat :D

Super bedankt! Die kende ik nog niet.

Spijkie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  9, 2024, 11:58:16De hele serie met alle aanverwante.
Maar goed ben altijd geïnteresseerd in de Warrens :D

Begon voor mij met Amityville.

Leuke anekdote
We zijn dus bij dat huis geweest op ocean drive.
Alleen het nummer is anders.
Ze hebben om "bezoekers/touristen" tegen te houden de nummers van het originele huis veranderd.
Echter straat en naam van de stad niet (Amerikaanse domheid zullen we maar zeggen).

Als je die straat binnen rijdt zie je eigenlijk niets vreemds, het is gewoon een grote straat met flinke huizen, en ondanks dat we het nummer wisten herken je het huis wel direct :D
Het lijkt niet meer op wat je ziet in de films en documentaires maar het is direct te herkennen.
Overal staan hekjes en borden "no trespassing" "nothing to see" etc.
Ik gok als ze dat niet gedaan zouden hebben je het huis zo voorbij rijdt :D

We zijn later naar de achterkant gereden (aan de overkant van een grote sloot) en daar zie je nog wel het bekende Amityville "gezicht"

Day 1   25  February 08, 2016-2.jpg
Day 1   14  February 08, 2016.jpg
Day 1   39  February 08, 2016.jpg
Day 1   35  February 08, 2016-2.jpg   

Wat cool dat je er bent geweest

J.A.F._Doorhof

Kon het niet laten :D
We hebben veel vrienden in Amerika en staat nog steeds een uitnodiging uit voor de set van CSI :D
Een van onze vrienden is daar al jaren de staff fotograaf.

Heb ook foto's gemaakt in bv de winkel in RedRock van Kevin Smith en verschillende keren de "comic book men" ontmoet, ten opzichte van Pawn Stars, staan die echt in de winkel dingen te verkopen :D
Day 4 NY   - 10 - February 11, 2016.jpg
Day 4 NY   - 19 - February 11, 2016.jpg 
Custom installer

J.A.F._Doorhof

En via dat soort mensen kom je dan weer in situaties terecht die lijken op Indiana Jones voor comic book liefhebbers. dit is dus een plek waar je normaal absoluut nooit komt :D

NY August 30 2019 - 92.jpg
New York  - June 04, 2018 - 351.jpg
New York  - June 04, 2018 - 349.jpg

Voor je beeldvorming, 1 zo een box KAN enkele tienduizenden euro's waard zijn.
De echt dure dingen heb ik ook gezien maar stonden apart :D

Maar goed dit is erg offtopic :D
Sorry

Custom installer

reza

Heeft hij nu een poppetje in zijn handen van jou Frank?  :thumbs-up:

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

@reza
Die staat niet in de kast nu
Dat is een action figure van Kevin Smith ;)

Het leuke van hun is dat ze een flinke lading gesigneerd spul hadden liggen. En natuurlijk vraag je dan wel even wat een gesigneerde kost en zet je je alvast schrap......

Zelfde prijs. Normaal iets korting omdat hij onder gekalkt is maar touristen betalen de normale prijs. Oid kwam eruit ;)

We zijn toen ook bij pawn stars in de shop geweest en dat is gewoon commerciële rotzooi. Ze staan er niet zelf, maar je kan voor flink wat geld op de foto met een cutout...tja nee dus

Dit was exact zoals in de tv serie met dezelfde mensen achter de balie. En geen kapsones of opgeblazen prijzen. Hele gave ervaring. En een jaar later kende ze me nog ;)
Custom installer

Spijkie

Dat zijn veeeeeel dozen , t tweede wat bij me op kwam is dat t er wat houtje touwtje uit ziet met stroomkabels ivm brandgevaar. Maar dat lijkt misschien zo.

J.A.F._Doorhof

Amerika ;)
En normaal komt daar alleen personeel
Het is geen normale winkel
Zij worden vaak ingezet als "i have to call a friend of mine" ;)

Custom installer