New Lumagen entry model

Gestart door jeroen s, augustus 29, 2024, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Ik heb dit filmpje (welke ik van Vik kreeg) zitten kijken en volgens Jim zijn de pijlen meer op 4k/120hz 4:4:4 gericht en dat 8k/60hz een mooie toevoeging is...en inderdaad op de gamers gericht.

https://www.youtube.com/live/Buve7VsqEBY?si=owXBGWyx4S8JxdA_
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

Ik heb je vragen doorgestuurd. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het je gelijk weten.  8)

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je ten opzichte van de RP 4444, die je al hebt, weinig voordeel zult behalen, misschien alleen op audiogebied. Maar tot nu toe is de Artisan gebakken lucht; voor zover ik heb begrepen komt die pas ergens volgend jaar op de markt.

De NZ8 blijft een native 4K-projector en de kwaliteit van de 8K-upscaling hangt af van het aangeboden signaal. Dat is met de RP 4444 al uitstekend, zelfs bij 1080i/p-materiaal.

De LLDV-firmware-update is wellicht leuk om mee te experimenteren, en die is gratis. Ik kreeg een appje van Lars (banned member), en hij is er zeer tevreden over. Hier een linkje naar AVS daar wordt een het ander gedeeld:

Lumagen LLDV

Wordt vervolgd.  8)

Citaat van: papaleo op september  4, 2024, 11:49:08Hoe moet ik dit lezen...? "The processor also addresses scaling quality for 8K projectors and televisions"
Schaald de Lumagen processor het 1080/4k videosignaal op naar 8k...,en moet je daar een native 8k weergever voor hebben om dit weer te geven?

Een NZ8 accepteert 8k deze heeft een 8K60p/4K120p ingang...waar ik naar benieuwd ben is wat stuurt die dan uit,zonder dat je 8K/e-shiftX aanzet, ik neem aan 4k met een door Lumagen geschaalde 8k signaal?
Of zou het beeld, als de NZ8 voed met het 8k scaling video signaal van de Lumagen, en je schakelt de 8K/e-shiftX in, dat het 8k beeld er 'nog' beter uit zal gaan zien dan wanneer je dit met 4k signaal zou doen?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

papaleo

Hoi Vik
Thx  ;)

Toevallig gisteren heb ik de nieuwe beta firmwware met de (Low-Latency Doby Vision) LLDV op mijn RP gezet...
Heb eigenlijk (nog) geen idee wat je daar mee kan en moet?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hoi Leo met LLDV heb je de mogelijkheid om dolby vision bestanden aan te bieden aan je Lumagen die normaal dit niet accepteert.
Je krijgt dan bij bv. de streamingdiensten de optie om het dolby vision file te selecteren .
LLDV is in samenspraak van Sony en Dolby geboren om in het verleden dolby vision aan te bieden op de Sony Bravia top modellen die toen niet genoeg rekenkracht hadden om dit te tonemapping .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

papaleo

Hi Wil

Ahaa...'n beetje vergelijkbaar wat we destijds met de HDFury gingen doen?

williams

Ja het is exact hetzelfde HDMI EDID setting als in de hdfury met alleen die verstaande dat er in de hoger modellen van de HDfury je iets meer settings kunt instellen ,waar zo uit mijn hoofd de Lumagen 3 settings heeft (1000 ,4000 en 10.000 nits ) .
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Vik

De Lumagen werkt anders. Het is geen EDID-hack; de Lumagen doet enkel een passthrough via de pipeline en biedt een theoretisch voordeel met een true 12-bit 4:2:2 videosignaal. De bron (bijvoorbeeld een Oppo) verzorgt de Dolby Vision (DV) processing en stuurt het verwerkte signaal vervolgens door naar de Lumagen. De Lumagen stuurt dit signaal vervolgens door naar het display.

Citaat van: papaleo op september  8, 2024, 13:29:27Hi Wil

Ahaa...'n beetje vergelijkbaar wat we destijds met de HDFury gingen doen?

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Voorzover ik het begrijp ondersteunt de MadVR Envy geen native 8K input, alleen native 4K. Je kunt echter wel upscalen naar een 8K-resolutie of 8K-content naar een lagere resolutie scalen.

De ArtisaN is de enige video processor die zowel volledige native 8K in- als output biedt in true 4:4:4 12-bit. Voor film liefhebbers niet belangrijk, maar wel voor de die hard gamers die alles eruit willen halen.

Citaat van: buckler op september  4, 2024, 21:04:43Mooi hoor.
Al doet de envy met hdmi 2.1 dit ook al lang hoor.

De jvc is 17.9
Het zal niet 1:1 pixel zijn.
Er staat duidelijk 8k 'in' en 8k 'out'
7680 vs 8192
Beter zal het niet zijn op je jvc Leo.
Maar voor een echte native 8k projector kan het wel gaf zijn maargoed zelfs dure projectors als Christie hebben pixel shifters dus hoe belangrijk is het???
Als het waar is wat ik hoor dat bv de nieuwste Epson 6000/10000 lumen projectors zo enorm scherp zijn en dat zijn ook pixel shifters... wanneer komen er dan betaalbare native 8k projectoren op de markt?
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten Leo.
Voor gamers wel heel gaaf blijkbaar.
Maar pracht product en super dat Lumagen hier mee komt.
En als ik het goed begrijp zit hier die anti clock jitter voor beter audio resultaten ook in toch?
Gaaf hoor

Ben jij een gamer Leo? 🤔😁👍

buckler

Citaat van: Vik op september  8, 2024, 18:20:30De Lumagen werkt anders. Het is geen EDID-hack; de Lumagen doet enkel een passthrough via de pipeline en biedt een theoretisch voordeel met een true 12-bit 4:2:2 videosignaal. De bron (bijvoorbeeld een Oppo) verzorgt de Dolby Vision (DV) processing en stuurt het verwerkte signaal vervolgens door naar de Lumagen. De Lumagen stuurt dit signaal vervolgens door naar het display.

Dus de lumagen doet dan geen tone mapping meer?
Volgens mij gaat de lumagen via de EDID.
Weet je dit zeker of heb ik het mis?
Bij envy weet ik het ook niet... de ene keer lees ik dat de envy nog de tone mapping doet bij LLDV en de andere keer lees ik weer van niet.
Werkelijk geen idee wat nu klopt.
Je zou denken van niet want Mathias zegt dat er heel veel verschil zit in welke bron je gebruikt want de ene doet DV meer dan goed maar de meeste maken er een potje van.

JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

reza

https://youtu.be/gcJsUoysy7o?si=i1HJbzEijimPBluR

Vanaf 33min kijken dan horen jullie het antwoord.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op september  8, 2024, 21:23:28https://youtu.be/gcJsUoysy7o?si=i1HJbzEijimPBluR

Vanaf 33min kijken dan horen jullie het antwoord.

Of de Envy DTM doet weet ik niet.
Wat ik uit het youtube filmpje haal is dat Lumagen dit wel doet.

reza

De lumagen doet gewoon de tonemapping! De kwaliteit van het algehele beeld wordt beter omdat de bron beter is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

williams

Het ligt er aan welke setting je in de Lumagen of hdfury instel.
Neem als voorbeeld The Meg of een andere HDR film die erg hoog gemasterd is op 4000 nits of hoger en je stelt LLDV in op 1000 nits dan zal de bron met dus de LLDV het eerste stuk gaan tonemappen van 4000 nits naar 1000 nits en het laatste stuk van 1000 nits naar wat je weergeven aankunt zal dan door de Lumagen gedaan worden .
Op deze manier heb je dus op 2 plaatsen een tonemapping aan de gang .Het hangt dus sterk af van welke setting er ingesteld wordt en in hoeveel nits de film is gemasterd .
Je ziet dus dat er meerdere variabelen zijn met verschillende uitkomsten .Welke de beste  is dat zal dus getest moeten worden en kan per bron verschillend zijn .

williams

Nog even een aanvulling van hierboven .
Mijn gevoel zegt dat LLDV instellen op 10.000 nits of 4000 nits het beste resultaat geeft daar de Lumagen of eventueel Envy dan zijn beste kunstje kunt doen .

Vik

De Duitse importeur Ralf Lulay neemt een kijkje in de keuken van Lumagen.

buckler

Citaat van: Vik op september 28, 2024, 10:17:26De Duitse importeur Ralf Lulay neemt een kijkje in de keuken van Lumagen.

Vond ik erg gaaf om te zien... mooi spul.

Robbo

Leuk om te zien Vik. Nog steeds erg blij met mijn Lumagen.

papaleo

Inderdaad een leuk en informatief video'tje als Jim gaat praten hang ik aan zijn lippen...
Heb zelf gisteren de laatste software geïnstalleerd waarin nu ook LLDV zit met zijn eigen submenu dus weer wat voer en materiaal om mee te gaan stoeien.

papaleo

De donkere dagen zijn weer in aantocht dus weer tijd voor de hobby...

Ik heb het draadje https://www.avsforum.com/threads/new-lumagen-radiance-pro-series.2172017/page-1406 op AVS doorgespit...

Hoe LLDV op de LRP is geïmplementeerd is het voor mij nu niet echt een must om het te gaan gebruiken er zitten op dit moment nog zoveel haken en ogen aan om dit 'stabiel' aan de praat te krijgen.
Ik ben er al wel mee aan het spelen geweest icm met de ATV en mijn Zappitie Reference en zover ik het begrijp kunnen deze 2 spelers nog niet LLDV/FEL Profiel7 weergeven maar alleen de MEL laag van DV en je dus (waarschijnlijk) niet ten volle van het DV signaal kan genieten.
En op dit moment is LLDV zeker geen P&P met de LRP je moet veel spelen/uitproberen om er een 'mooi' beeld uit te kunnen krijgen.
Ik heb een Oppo 205 dit zou op dit moment een van de betere weergevers moeten zijn...ik krijg hier alleen nog geen LLDV uit ik zal nog wel een instelling verkeerd hebben staan, Ik zal hier later nog mee gaan spelen.
Evt de juiste instelingen (die ik waarschijnlijk over het hoofd zie) zijn van harte welkom.  ;)

Wat ik lees (als ik het goed lees) zou de Dune HD Homatics Box R 4K Plus wel geschikt zijn om de FEL/P7 weer te geven en dus op dit moment een van de beste mediaplayers moeten zijn om dit kunstje uit te halen.

Zijn er hier nog meer die hier mee bezig zijn?

Ik heb dit bericht ook in dit draadje geplaatst,dit lijkt mij meer op zijn plaats..
https://www.htforum.nl/index.php?msg=3755083

Robbo

Citaat van: Vik op september 28, 2024, 10:17:26De Duitse importeur Ralf Lulay neemt een kijkje in de keuken van Lumagen.

Op hetzelfde kanaal staat een bezoek aan Stewart Filmscreen.
Zeer interessant om te zien hoe het doek gemaakt worden. Veel handwerk ook.  Dan snap je meteen de prijs beter  ;D   

Vik