De nieuwe Epsons zijn aangekondigd

Gestart door home@the movies, augustus 20, 2024, 16:22:44

« vorige - volgende »

buckler

Citaat van: Richard70... op augustus 24, 2024, 16:58:44Ja Martin , koop nou eens fatsoenlijk spul :D   :D

Hahaha ja he... gevalletje van snel willen reageren zonder ff verder te kijken 🧐

Ps, weet zeker als ik een Sony had gehad dan Frankie het wel had geweten  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

home@the movies

Citaat van: buckler op augustus 24, 2024, 12:19:59Komt concurrent sony ook met meer high lumen projectors uit?
Zal wel wat zijn zeg:

https://min.news/en/digital/92bc56497488827d753ace3d6bbf17c2.html

Volgende week Dinsdag krijgen we de mensen van Sony op bezoek,  ;)  ;)  ;)

donaldk

Citaat van: buckler op augustus 20, 2024, 17:12:18Hmmmm daar had ik toch wat meer van verwacht toen ik het gerucht hoorde...
Geen native 4k dus? Correct?

Maar zeker kudo's voor de lumens

Dat is een stille dood gestorven met die R...

donaldk

Citaat van: maximus79 op augustus 20, 2024, 18:45:56Dat meen je niet.....Epson was zo een beetje de laatste hoop voor "normale" prijzen..... ???

Vivitek?

Dit zijn entry- to mid-level commercial grade projectoren die wat zijn opgepimpt en daartoe een premie bovenop de commerciele prijs krijgen.

donaldk

Citaat van: reza op augustus 20, 2024, 19:09:08En wij maar denken dat JVC duur is  :D
Deze Epsons moeten daarvoor wel een heeeel mooi plaatje geven, anders zakken ze wel behoorlijk door het ijs.

Die JVC was ook $30K+

donaldk

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 20, 2024, 22:19:48Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dit in een woning wil, da's meer iets voor het publieke domein.
Ben wel benieuwd bij welk formaat scherm je alsnog de pixels gaat zien en wat zo'n monster verbruikt :)

André 8)

Ach Miami kennis van me heeft net een Kleine cinemascope LED Wallscreen laten installeren in zijn apartement. Vast open voor demo's voor serieus geinteresseerden.

donaldk

Losse lensen tonen de roots van dergelijke machines. Van grotere machines proberen de leveranciers de lenzen gelijk te houden aan eerdere series, vanwege legacy base en lock-in. Staat dan ook in elke Barco enzo aankondiging werkt met bestaande lenzenreeks. Epson is de laatste6 jar een geduchte concurrent geworden voor Panasonic en dan heb ik het niet over het portable en plafondbeugeltjes segment.

donaldk

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 20, 2024, 22:40:13De Epson link bevat wat fouten denk ik, om te beginnen de tabel met de naamgeving per model klopt niet.
Het lijkt me apart dat de 2 topmodellen identieke behuizingen en gewicht hebben, maar wellicht klopt dat als de verwisselbare lenzen op beiden passen.
Nu is er eindelijk iets voor onze DonaldK dat genoeg licht geeft  ;D

André 8)

Is er al heel lang! Je moet wel 60-400K meebrengen, oh nee begint iets lager, want er zijn al lang een-chippers die 25K Lumens doen, misschien weliswaar ISO lumens, dus maar 23K ANSI, maar toch. Zelfs Vivitek heeft al jaren 20K+, zonder DPI erbij te hoeven betrekken.

Sony heft al jaren de 380, op papier 10K lumens SXRD projector waar Werner naar verwees in zijn prjsvergelijking.

Probleem bij minst dure segment is zwart waardes en on-off contrast bereik, daarom zijn er twee bedrijven, in Florida en Noord-Duitsland, die lensmodificaties leveren voor Christie projectoren, die licht halveren en contrast boven de 10K:1 brengen, speciaal voor de HT markt. EN dan is er nog de Eclipse. Hiervan komt er nu een nieuwe compactere generatie, met ingebouwde RGB LASERs. Naar ik lees vergelijkbaar met de drop in DCi RGB LASER replacements welke Christie een jaar of 5/6 toonde, qua formaat.

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 21, 2024, 10:31:06https://www.htforum.nl/index.php?topic=187086.0

Eerste review denk ik :D
En eerste foto's buiten Epson om.

Uiterlijk volgt de styling van de commerciele line-up, zoals te verwachten viel. Je hebt ongetwijfeld indicatieve metingen gedaan, dus je hebt een indruk, maar wacht serie-productie af voor definitieve meting en melding.

Vraagje speciaal voor André, zijn stacking frames/racks eigenlijk overdraagbaar vanuit de commerciele lijn, LOL.

Die eerste commerciele LASER-Phosphor 25K (senior moment was het 20K?) lumens machine destijds, met zijn nafiltering op rood was ook een mooie Machine. Paar hogere modellen bijgekomen door de jaren maar vooral kleinere, hiermee werd Epson een grote fabrikant die ook een serieus breed assortiment had. Niet enkel Class-room, road-warrior en klein kantoor spul.

marco73

Weet iemand of de nieuwe Epson eh-qb1000, een echte verbetering is ten opzichte van mij huidige Epson LS11000?
En heeft iemand eventueel interesse in mijn Huidige Epson LS11000?
3000 uur op de teller van de minimaal 20000 uur, en nog 4 jaar of 12000uur garantie erop.
Bij interesse stuur maar een pb.
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer / Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

J.A.F._Doorhof

Ja dat is een flinke stap voorwaarts.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marco73

Volgens de Duitse Reviews, haal ik eruit dat er maar 2 verschillen zijn met de LS12000.
Dat is meer licht, maar daardoor slechter in het zwarte weergave.
En de dynamic tone mapping.
Voor de rest geen verschil in scherpte en dergelijken.
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer / Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

J.A.F._Doorhof

@marco73
Daar ben ik het niet mee eens.
Het beeld is een stuk scherper en de tone mapping alleen al maakt het het verschil waard ;)

Zwart level moet ik meten maar is op het eerste oog gelijk of lager dan de ls12000
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SpeedyAndré

Citaat van: donaldk op augustus 24, 2024, 18:26:10Vraagje speciaal voor André, zijn stacking frames/racks eigenlijk overdraagbaar vanuit de commerciele lijn, LOL.

Dat is toch jouw specialiteit, als er vraag naar is zal het antwoord ja zijn ;)
Ik heb met m'n Sony crt's wel eens gespeeld met een blend setup om zo 21:9 te krijgen met een groot formaat.
Volgens mij had ik daar een pc voor met 2 videokaarten en software om de blend te tunen.
Althans ik neem aan dat je 2 hoogtezonnen tegelijk op 1 scherm bedoelt met die stack  :P

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2024, 00:13:17@marco73
Het beeld is een stuk scherper en de tone mapping alleen al maakt het het verschil waard ;)

Zwart level moet ik meten maar is op het eerste oog gelijk of lager dan de ls12000

https://www.youtube.com/watch?v=pz2ipuEtvFo

Heb je ze ook op deze manier naast elkaar bekeken?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Ik heb de dag erna 2 ls12000s gecalibreerd en dus een goed vergelijk denk ik ;)

Tonemapping is een enorme vooruitgang.
Ook scherpte.
Als je naar de ls12000 en ls11000 kijkt zit er altijd een hele lichte flare om de letters. Dit zie je op bijna alle projectoren en is geen echt issue. Op de qb1000 zie je dit veel minder.

Hoe dit in de film ervaring doorspeelt is een vraag. Maar als ik een review maak kijk ik ook naar de dingen die je misschien niet direct in een film opvallen. maar al die dingen samen maken wel een flinke verbetering.

We kunnen altijd een demo dag houden met beide voor mensen die het zelf willen zien. Maar op HDR is het niet subtiel. In tegendeel. En sdr ziet er ook een stuk smoother uit.

Zodra de final versions er zijn gaan we meten.
Custom installer

marco73

Maar volgens Ekki, wie toch een begrip is.
Komt het er op neer dat de panelen en lens exact hetzelfde zijn.
Hij en ook anderen, zien geen toename in scherpte.
Wat of wie moet ik dan geloven?

J.A.F._Doorhof

Geen idee of ze een finale versie hebben gezien of een beta.
Ik ga sowieso een uitgebreide review aanpassing doen als ik de finale versies heb, er kan daar altijd verschil in zitten.

Ik heb in totaal een paar uurtjes met de projector gespeeld en heb ook in de review aangegeven dat dit mijn eerste korte ervaringen waren, en mij viel de scherpte inderdaad op als verbetering.

Maar zoals gezegd, wacht even tot ze op de markt komen, we hebben ze als het goed is direct als ze er zijn en gaan dan een demo dag organiseren.
Custom installer

Mcbeans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2024, 00:13:17@marco73

Betekent een lagere zwartwaarde een verbetering of een verslechtering?

Niels Z

Ik kijk in een woonkamersituatie, dus is de extra lichtopbrengst al winst bij HDR
Als de tonemapping goed werkt ( en die maakt volgens Frank en Ekki echt wel verschil) lijkt het in mijn situatie een mooie upgrade.
Ik ben heel benieuwd naar de uitgebreide review van Frank.
Pioneer sc-2024 / Marantz pm8005 / Marantz na8005 / Dual 1226 / Dali Rubicon 2 / Anti-Mode dual core 2 / JBL Control one / VU+ Solo2 / Panasonic bdp 500 / Zidoo Z1000 pro / Apple tv 4k / HdFury Vertex 2 / Anti-Mode 8033SII / Rel T7i / Sony KDL-40WE660 / Epson eh ls12000b

J.A.F._Doorhof

Custom installer

ravage

Dus als er meer lichtopbrengst is, (QB1000B) dan kun je beter een Alr scherm nemen om het zwart nog dieper te krijgen toch? of zie ik dit verkeerd :mellow:

huiskamer opstelling , dus niet volledig verduisterd.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony VPL VW290 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Refie

Citaat van: marco73 op september  2, 2024, 18:17:23Volgens de Duitse Reviews, haal ik eruit dat er maar 2 verschillen zijn met de LS12000.
Dat is meer licht, maar daardoor slechter in het zwarte weergave.
En de dynamic tone mapping.
Voor de rest geen verschil in scherpte en dergelijken.

Wat met een voorzetlens weer te verbeteren is. (youtube Avitech)
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla