Simon’s nieuwe luisterplek

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

« vorige - volgende »

dre73

Citaat van: chansig op oktober  1, 2024, 13:43:59Niet langskomen ? Geen enkel probleem voor Dre.

De Perraux is wel een mooie versterkert.

Gr. Hans

Zeker na de revisie en upgrade van de voeding. 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

simsalabim

Citaat van: chansig op oktober  1, 2024, 13:43:59Niet langskomen ? Geen enkel probleem voor Dre.

De Perraux is wel een mooie versterkert.

Gr. Hans
:D

Schrijven is ook een vak idd
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Ach zolang Dre maar begrijpt wat je bedoelt.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simsalabim

Citaat van: dre73 op oktober  1, 2024, 13:51:04Zeker na de revisie en upgrade van de voeding. 8)

Laten we een keer afspreken Dré, zou tof zijn!
Benieuwd wat jij er van vind en wat mijn speakers van jouw solid state geweldenaar vinden.

dre73

Goed idee!
Met 500W aan 4 ohm op 95db speakers....... :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

simsalabim

Citaat van: dre73 op oktober  1, 2024, 15:29:10Goed idee!
Met 500W aan 4 ohm op 95db speakers....... :angel:

Als dat de lage registers van mijn speakers niet aanspreken, nothing will haha

dre73

Ja,die kunnen wij vakkundig mollen. :D

simsalabim

Ik zal je een pm sturen zodat we de basregistersloopsessie kunnen inplannen, leuk  8)

brt

Citaat van: simsalabim op oktober  1, 2024, 15:37:01Als dat de lage registers van mijn speakers niet aanspreken, nothing will haha

Kan Ncore ook wel hoor. En die heb je al in huis ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Het aanspreken van specifiek de lage registers komt steevast wel goed met Ncore, het overige kan je beter zelf gaan ontdekken.

Citaat van: simsalabim op oktober  1, 2024, 15:37:01Als dat de lage registers van mijn speakers niet aanspreken, nothing will haha
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2024, 06:21:32Het aanspreken van specifiek de lage registers komt steevast wel goed met Ncore, het overige kan je beter zelf gaan ontdekken.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens afhankelijk van welke nCore.
De meeste nCore's klinken onder de 50Hz wat vet en tussen de 50Hz en 200Hz met weinig energie.

Rob

simsalabim

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  2, 2024, 14:44:20Daar ben ik het niet helemaal mee eens afhankelijk van welke nCore.
De meeste nCore's klinken onder de 50Hz wat vet en tussen de 50Hz en 200Hz met weinig energie.

Rob

Ik heb de aller lichtste nCore

Rob_Dingen

Ik vind dat alleen de 1200 dat niet heeft.

Rob

Xander32

Op de Kensington gaven beide NCore versterkers juist meer basdruk, kickbas en dat zit toch juist in de wat hogere bas-regionen 🙄

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  2, 2024, 14:44:20Daar ben ik het niet helemaal mee eens afhankelijk van welke nCore.

Rob

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Kick zit volgens mij rond de 50 a 60hz

Rob_Dingen

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2024, 16:02:58Op de Kensington gaven beide NCore versterkers juist meer basdruk, kickbas en dat zit toch juist in de wat hogere bas-regionen 🙄
Klopt dat zit hoger.
En t.o.v welke andere versterker?

Rob

simsalabim

Nu even de CD Excavation van The Haxan Cloack op staan, zo een beetje de Abyssus onder de basweergave.

Dat geeft echt wel basdruk en diepte in de laagste registers, heel gelaagd ook.

Ik weet alleen dat het nog dieper kan en wil dat graag eens onderzoeken met zeer potente solid state, zoals de Perraux van Dré.

Mijn nCore zijn wel leuk, en geven zeker meer controle, maar is qua sound niet echt wat ik zoek.

Over de sound nu:
Ten eerste heb ik op aanraden van Walt de speakers nu op 1.2 m van de achterwand af gezet.
Het valt me nog alles mee hoe het voelt qua dichterbij op de Mach's zitten.

Ten tweede, de match met de Pyon is zo veel beter, echt niet normaal meer.

Wat betekend dit:

De Mach's zijn zeer dynamische luidsprekers waar als de match niet goed is het gewoon te veel wordt, en het niet lekker luisteren is.

Ik krijg het steeds beter,
-akoestiek: 2 Akotherm panelen, 1 per zijde.
-plaatsing: het staat nu denk ik wel optimaal.
-match voorversterker eindversterker; die is zeer bijzonder goed te noemen momenteel.

Wat heeft dit gedaan:
Een dynamiek die ik nog nooit gehoord heb in welke set die ik ooit gehad heb, en misschien wel in de buurt komt van de beste sets die ik zelf gehoord heb.

Leuk, maar is dit het hele verhaal?
Nee er is natuurlijk meer dan dynamiek.
Er is ook realisme en definitie, helderheid/transparantie, afbeelding, etc

Wederom op alle punten is het nog nooit zo goed geweest als nu.
Je zou zeggen, je bent er.

Dat het nog nooit zo goed is geweest op alle individuele punten, wil nog niet zeggen als je al die punten bij elkaar op telt en tot het uiteindelijke resultaat komt dat je er dan bent.

Het is een best heftige beleving nog steeds met de Mach's, er mag dus nog wat meer aan de match tussen apparatuur en ls en ls en ruimte gedaan worden.

Ik wil nog demping toepassen op het plafond en op de wanden precies achter de ls.

Maw, ik ben er nog niet maar heb mega sprongen gemaakt tov een maand geleden dat ik de Mach's kocht.

Verder begin ik nu steeds beter te horen dat de Mach's al die tijd nog aan het inspelen zijn geweest (en waarschijnlijk nog steeds).
In Belhifi waar ik ze gekocht heb hebben ze slechts tientallen uren gespeeld.

Ik zal er nu een goede 50 uur aangehad hebben (denk ik).

Het begint steeds losser te worden, ook de basweergave.

Ik ben zeer tevreden over de speakers, ik begin ze nu ook echt te kennen.

Er zit dus geen filtering in behalve een condensator op het hoog.

Dit geeft volgens mij de enorme dynamiek die de drivers hebben.

Het is een hele gave weergave vind ik, al is het er wel een aan de wat heftigere kant, ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen is, maar ik ben er blij mee.

simsalabim

Happy marriage

IMG_1970.jpeg

Mach's staan met demping, tsja en een zware wollen jas erachter, waarom ook niet haha, je roeit met de riemen die je hebt, uiteraard gaat dat allemaal wat meer profi aangepakt worden later on...

IMG_1969.jpeg

simsalabim

En..

er is nog een bijzonderheidje te vermelden:

SPH heeft mijn custum platter voor de Lenco PTP opgestuurd en ik heb hem binnen :)

Ik had ook een SPH copper mat en SPH copper weight meebesteld en die zijn meegekomen.

Nu als de wiedeweerga mijn meubel maken zodat ik mijn platenspeler weer aan kan sluiten!

IMG_1971.jpeg
IMG_1976.jpeg
IMG_1975.jpeg
IMG_1974.jpeg     

simsalabim

IMG_1977.jpeg

En even voor het idee er op gezet;

sowieso wordt het weer alles opnieuw afstellen, maar dit doe ik pas als de speler zijn nieuwe plek op mijn nog te bouwen meubel inneemt, voor nu 'slechts' CD :nopompom:
Des te meer straks  :pompom:

IMG_1981.jpegIMG_1980.jpeg 

Xander32

Marantz PM11s3.

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  2, 2024, 16:27:32Klopt dat zit hoger.

Rob

brt

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  2, 2024, 16:27:32Klopt dat zit hoger.

Rob

Kickbass zit niet hoger, rond de 50 a 60hz zoals ik zei klopt gewoon, bij akoestische kick-bass in elk geval.
Hangt uiteraard af van de opname en mix en het soort muziek, tot hoever het reikt.

simsalabim

Bij mij is het een beetje een mixed bag wat er qua bas weergegeven wordt.
Het is niet optimaal, maar het is er wel, zou kunnen dat de 300b mono's net te weinig controle hebben, maar de rest doet het zo goed dat ik dat misschien wel voor lief neem.
We will see.

Sowieso snel (kabeltjes zijn er voor besteld) impedantie meting doen om een beeld te hebben van het impedantie verloop van de Mach's.

Dat zal ook al wat meer duidelijk maken over de zin of geen zin van het inzetten van zo een low powered single ended briljantje.
Al hebben de oren het laatste oordeel.

Xander32

Vanuit vroeger, o.a. de car-hifi, weet ik dat de kickbass/ punch duidelijk hoger zit dan 50 a 60 hz. Ergens tussen de 100 en 250 hz. En dat "akoestische" doet verder niet ter zake  :nowink:

Het maakt niet uit welk instrument of apparaat de kickbass geeft, kickbass = kickbass, een meter = een meter, een liter = een liter 🤓

Citaat van: brt op oktober  2, 2024, 22:41:22Kickbass zit niet hoger, rond de 50 a 60hz zoals ik zei klopt gewoon, bij akoestische kick-bass in elk geval.
Hangt uiteraard af van de opname en mix en het soort muziek, tot hoever het reikt.

Xander32

Je legt nu veel focus op de versterking vs de bass, maar welke invloed heeft de huidige opstelling van de ls en de akoestiek daarop? 🙂

Citaat van: simsalabim op oktober  2, 2024, 17:10:49Nu even de CD Excavation van The Haxan Cloack op staan, zo een beetje de Abyssus onder de basweergave.

Dat geeft echt wel basdruk en diepte in de laagste registers, heel gelaagd ook.

Ik weet alleen dat het nog dieper kan en wil dat graag eens onderzoeken met zeer potente solid state, zoals de Perraux van Dré.

Mijn nCore zijn wel leuk, en geven zeker meer controle, maar is qua sound niet echt wat ik zoek.

Over de sound nu:
Ten eerste heb ik op aanraden van Walt de speakers nu op 1.2 m van de achterwand af gezet.
Het valt me nog alles mee hoe het voelt qua dichterbij op de Mach's zitten.

Ten tweede, de match met de Pyon is zo veel beter, echt niet normaal meer.

Wat betekend dit:

De Mach's zijn zeer dynamische luidsprekers waar als de match niet goed is het gewoon te veel wordt, en het niet lekker luisteren is.

Ik krijg het steeds beter,
-akoestiek: 2 Akotherm panelen, 1 per zijde.
-plaatsing: het staat nu denk ik wel optimaal.
-match voorversterker eindversterker; die is zeer bijzonder goed te noemen momenteel.

Wat heeft dit gedaan:
Een dynamiek die ik nog nooit gehoord heb in welke set die ik ooit gehad heb, en misschien wel in de buurt komt van de beste sets die ik zelf gehoord heb.

Leuk, maar is dit het hele verhaal?
Nee er is natuurlijk meer dan dynamiek.
Er is ook realisme en definitie, helderheid/transparantie, afbeelding, etc

Wederom op alle punten is het nog nooit zo goed geweest als nu.
Je zou zeggen, je bent er.

Dat het nog nooit zo goed is geweest op alle individuele punten, wil nog niet zeggen als je al die punten bij elkaar op telt en tot het uiteindelijke resultaat komt dat je er dan bent.

Het is een best heftige beleving nog steeds met de Mach's, er mag dus nog wat meer aan de match tussen apparatuur en ls en ls en ruimte gedaan worden.

Ik wil nog demping toepassen op het plafond en op de wanden precies achter de ls.

Maw, ik ben er nog niet maar heb mega sprongen gemaakt tov een maand geleden dat ik de Mach's kocht.

Verder begin ik nu steeds beter te horen dat de Mach's al die tijd nog aan het inspelen zijn geweest (en waarschijnlijk nog steeds).
In Belhifi waar ik ze gekocht heb hebben ze slechts tientallen uren gespeeld.

Ik zal er nu een goede 50 uur aangehad hebben (denk ik).

Het begint steeds losser te worden, ook de basweergave.

Ik ben zeer tevreden over de speakers, ik begin ze nu ook echt te kennen.

Er zit dus geen filtering in behalve een condensator op het hoog.

Dit geeft volgens mij de enorme dynamiek die de drivers hebben.

Het is een hele gave weergave vind ik, al is het er wel een aan de wat heftigere kant, ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen is, maar ik ben er blij mee.