Qobuz streamen vanuit native qobuz app.

Gestart door toetertje, augustus 9, 2024, 14:45:28

Vorige topic - Volgende topic

toetertje

Ik ben al een tijdje op zoek naar een streamer die dit kan.
Qobuz schijnt nog steeds geen connect te hebben, dus het is behelpen.

via chromecast casten kan wel, maar ik las dat je via chromecast alleen 16 bit 44khz kan streamen.

Ik hoorde dat b.v. een Ca cxn2 het wel kan vanuit de app van Qobuz, maar hoe doet deze dat dan, ook via chromecast?

Via Bubble kan ook, maar die heeft weer een ander nadeel.

Leeuwarden

Qobuz heeft wel aangekondigd met een filmpje dat connect aanstaande is. Blijft vaag natuurlijk.
Ik heb er verder niet zoveel kennis van maar volgens mij kan ik onze CXN2 aansturen via airplay.

toetertje

Citaat van: Leeuwarden op augustus 10, 2024, 06:21:34Qobuz heeft wel aangekondigd met een filmpje dat connect aanstaande is. Blijft vaag natuurlijk.
Ik heb er verder niet zoveel kennis van maar volgens mij kan ik onze CXN2 aansturen via airplay.

Ze kondigen het al jaren aan, net als spotify met hifi.   ;D

Graphtuner

ik heb de auralic aries mini.
Ofwel stream ik via de app van auralic, ofwel rechtstreeks in de app van qobuz op de ipad en maak daar verbinding via apple airplay met de streamer... en eigenlijk werkt dat beter dan via de app van auralic.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Richi

Ik weet van tenminste één audio fabrikant dat op dit moment de Qobuz Connect update voor de firmware in een beta test stadium verkeert. Tot zover lijkt het goed te werken in de laatste beta.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

G73

Qobuz connect (geen beta meer en ook voor Android) per september 2025 beschikbaar en voor mij de reden weer van Tidal (connect) over te stappen naar Qobuz. Geweldig. Gratis met Soundiz al je muziek over te zetten.

the_scary_door

Dura

Citaat van: the_scary_door op september 23, 2025, 15:47:49Qobuz connect is nu ook beschikbaar voor Bluesound apparaten:

https://content-bluesound-com.s3.amazonaws.com/uploads/BluOS_Release_Notes_4.12.4.pdf

En werkt naar wens, gisteren geïnstalleerd en draait vandaag de hele dag. Geen problemen en eenvoudige, heldere bediening.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

the_scary_door

Peerless Monster

Hifirose ook geen issue.
Vanuit de app de rose selecteren en gaan
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Huub-13

Citaat van: Peerless Monster op september 23, 2025, 18:15:58Hifirose ook geen issue.
Vanuit de app de rose selecteren en gaan
Zie jij voordelen in het gebruik van Qobuz Connect in vergelijking met Qobuz rechtstreeks vanuit de Qobuz app in de RS130 zelf? Ik vind direct vanuit de Hifi Rose (zonder "connect" dus) prettiger (app layout) en minstens zo goed klinken.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker