Ze zijn er niet meer.

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 7, 2024, 17:36:42

« vorige - volgende »

Richard70…

Citaat van: Richi op augustus 10, 2024, 09:51:56Klopt, ik begreep dat dit topic ging over apparatuur die je ooit hebt gehad, niet meer hebt, maar met plezier aan terugdenkt.

Ik heb de ruimte er niet voor, maar als er een paartje op MP zou komen, dan weet ik niet of ik de verleiding zou kunnen weerstaan.  :hehe:
Staat een paartje in Polen  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

DofN

Citaat van: Richi op augustus 10, 2024, 09:51:56Klopt, ik begreep dat dit topic ging over apparatuur die je ooit hebt gehad, niet meer hebt, maar met plezier aan terugdenkt.

Ik heb de ruimte er niet voor, maar als er een paartje op MP zou komen, dan weet ik niet of ik de verleiding zou kunnen weerstaan.  :hehe:

Je hebt helemaal gelijk, ik lette niet op in welk draadje ik zat toen ik die mooie Pioneers zag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Citaat van: Richard70... op augustus 10, 2024, 09:55:56Staat een paartje in Polen  :D
'Mijn' paartje staat in Amsterdam, voor zover ik weet. :D
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

Mao

Midden jaren 70 een set Solosound 4 elements elektrostaten gekocht met centrale basskast (ik dacht met Keff B110 erin).

Al heel snel aktief 2 weg gemaakt met een Harman Cardon Citation eindversterker in het laag ( staat ergens op zolder) en een Quad 303 voor de elektrostaten. Heb zeker een jaar of 25 deze set zo gebruikt. Geweldig spatzuiver enz.
Moeten er toch heel wat van verkocht zijn. Kwamen uit Hilversum pracht Nederlands fabrikaat.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Richi

Citaat van: Mao op augustus 10, 2024, 10:46:07Midden jaren 70 een set Solosound 4 elements elektrostaten gekocht met centrale basskast (ik dacht met Keff B110 erin).

Al heel snel aktief 2 weg gemaakt met een Harman Cardon Citation eindversterker in het laag ( staat ergens op zolder) en een Quad 303 voor de elektrostaten. Heb zeker een jaar of 25 deze set zo gebruikt. Geweldig spatzuiver enz.
Moeten er toch heel wat van verkocht zijn. Kwamen uit Hilversum pracht Nederlands fabrikaat.
Leuk! Die kende ik nog niet. Ik vond dit via Google:

https://www.solostatic.com/wp-content/uploads/2012/01/beschrijving-4-elements-esls.pdf

en dit

https://www.solostatic.com/dutch-history/
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

Mao

Citaat van: Richi op augustus 10, 2024, 11:31:58Leuk! Die kende ik nog niet. Ik vond dit via Google:

https://www.solostatic.com/wp-content/uploads/2012/01/beschrijving-4-elements-esls.pdf

en dit

https://www.solostatic.com/dutch-history/

GEWElDIG dat je dit hebt gevonden. Zowel de rekening als de review over de meeting kwamen bij mij vandaan. Overigens die Studio Monitoren waren de JBL 4315 en inmiddels zijn dat al een jaar of 15 de JBL 4350.

Kan me nog heel goed heugen dat we die meeting hadden uitgevoerd. Dachten dat we iets niet goed gedaan hadden en hingen met Tecron (militaire divisie van Amcron/Crown) aan de telefoon om stap voor stap de meeting uit te voeren. Resultaat bleef hetzelfde. De TEF 12 zoals die analyser heette koste een halve ton guldens. Tegenwoordig is het een app op je laptop met een gecalibreerde meet microfoon.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Maximus_Aurelius

ALR Jordan Note 3 monitor luidsprekers.
Phoe wat waren dat prachtige monitor luidsprekers die vrij goede laagweergave hadden. Mooi passief membraan achter wat je kon stellen. Jaren mee gespeeld en hoe.
Wanneer ik eerlijk ben is de upgrade naar WB (ARC, later Trinity) een downgrade geweest.
Helaas is ALR Jordan er niet meer.

ALR Jordan ontwerper Karl Heinz Fink. Ook bekend van Naim Ovator en nu Fink team.

Heb ze ook in deze afwerking gehad  :wub:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

minplus

Kijken bij kringlopen en op internet. Soms kom je voor erg weinig erg mooi tegen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right