madVR Envy Core Game changer in HDR Tone mapping.

Gestart door home@the movies, juli 31, 2024, 16:32:06

« vorige - volgende »

reza

Citaat van: home@the movies op augustus  1, 2024, 17:54:40Dit is een pre order prijs, de effectieve prijs gaat een stuk hoger liggen na eind dit jaar.

Vind ik echt belachelijk om heel eerlijk te zijn..
Nog steeds TE hoog kwa prijs in de markt gezet.
Iedereen ziet wat er nu hier gebeurt, allen worden we enthousiast van de prijs die we in eerste instantie dachten 5K.
Als ze de Envy in de markt zouden zetten en ze gaan onder de prijs van Lumagen zitten en worden die apparaten echt als broodjes verkocht. Ik wilde me al bij je inschrijven voor een pre-order voor die 5K maar 7K en volgend jaar nog meer, dat kan ik gewoon niet verkopen aan mezelf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

buckler

Citaat van: reza op augustus  1, 2024, 19:03:08Vind ik echt belachelijk om heel eerlijk te zijn..
Iedereen ziet wat er nu hier gebeurt, allen worden we enthousiast van de prijs die we in eerste instantie dachten 5K.
Als ze de Envy in de markt zouden zetten dan gaan ze onder de prijs van Lumagen zitten en worden die apparaten echt als broodjes verkocht. Ik wilde me al bij je inschrijven voor een pre-order voor die 5K maar 7K en volgend jaar nog meer, dat kan ik gewoon niet verkopen aan mezelf.

Ik gooi het balletje dan nogmaals ff op voor jullie omdat niemand ermee aan de haal gaat richting Werner:

En wat is er voor de mannen mogelijk als ze bv met een 'groepsbuy' komen a afname 10 Envy Core's?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

blue-eyes

Even de rationele l u l hier uithangen.

Misschien is deze dan gewoon niet in je bereik....
K u t, maar zo is het leven....

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720; Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Stgroom: Audiquest, Belden; TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: Audioquest, Belden, Furutech, Supra; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: Finite Pagode Signature (TE KOOP!!) en DHZ;

maximus79

Citaat van: williams op augustus  1, 2024, 16:58:06Hoi Maximus ik weet dat het bij jouw ook probleemloos werkt met je Apple TV maar heb jij al is een Dolby Vision bestand door de Envy heen gehaald ?

Net getest. Heeft het nog voordelen om Dolby Vision te gebruiken ipv hdr icm madvr?

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Citaat van: reza op augustus  1, 2024, 19:03:08Vind ik echt belachelijk om heel eerlijk te zijn..
Als ze de Envy in de markt zouden zetten dan gaan ze onder de prijs van Lumagen zitten en worden die apparaten echt als broodjes verkocht. Ik wilde me al bij je inschrijven voor een pre-order voor die 5K maar 7K en volgend jaar nog meer, dat kan ik gewoon niet verkopen aan mezelf.

Met alle respect, maar wij hebben nooit een prijs van 5K aangegeven, ik heb vanaf de eerste post het volgende geschreven

CitaatVoor alle duidelijkheid, en voor er weer misverstanden ontstaan over verschil in prijzen tussen de US en Europa.
In de US worden prijzen steeds vermeld ZONDER sales tax (onze BTW) dit omdat de tarieven daar verschillen per staat/regio. Aan de kassa betaal je, net zoals hier in Europa, uiteraard wel degelijk te sales tax, dus de prijs van 4999 Dollar is niet wat je betaald daar komt dus, net zoals bij ons, de nodige tax bij.
Ik geef het maar even mee voor we in een prijsdiscussie belanden

Wij zijn ook maar de boodschapper, de prijssetting is in handen van madVR, en we gaan met deze core van een prijs van een Envy Pro, die 12000 kost, naar een prijs van 6999 voor de core.
Dat dit nog steeds geen peanuts zijn, dat besef ik maar al te goed, maar de dingen kosten nu eenmaal wat ze kosten.
Laten we niet weer in een prijsdiscussie belanden, iedereen moet voor zich uitmaken of dit al dan niet te rechtvaardigen is en een meerwaarde heeft, en dat is voor iedereen verschillend.

Als er gegadigden zijn om een soort van power buy te organiseren kunnen we altijd zien wat er nog kan, maar het gaat geen 5K worden  ;)

pameijer

Net dit draadje doorgelezen, maar ik mis volgens mij nog de belangrijkste info. Deze Core is een stuk goedkoper, maar waar lever je op in? Wat kan deze niet wat de andere wel kunnen? Als ie alleen maar goedkoper is dan zijn de Pro en de Extreme redelijk obsolete geworden lijkt me. En als alleen de hardware wat langzamer is, maar de software kan nog steeds alles doen wat je vraagt....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

maximus79

Citaat van: pameijer op augustus  1, 2024, 23:04:50Net dit draadje doorgelezen, maar ik mis volgens mij nog de belangrijkste info. Deze Core is een stuk goedkoper, maar waar lever je op in? Wat kan deze niet wat de andere wel kunnen? Als ie alleen maar goedkoper is dan zijn de Pro en de Extreme redelijk obsolete geworden lijkt me. En als alleen de hardware wat langzamer is, maar de software kan nog steeds alles doen wat je vraagt....
[/quote
Citaat van: pameijer op augustus  1, 2024, 23:04:50Net dit draadje doorgelezen, maar ik mis volgens mij nog de belangrijkste info. Deze Core is een stuk goedkoper, maar waar lever je op in? Wat kan deze niet wat de andere wel kunnen? Als ie alleen maar goedkoper is dan zijn de Pro en de Extreme redelijk obsolete geworden lijkt me. En als alleen de hardware wat langzamer is, maar de software kan nog steeds alles doen wat je vraagt....

Hele draadje? ;D  ;)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

pameijer

Citaat van: maximus79 op augustus  1, 2024, 23:06:18Hele draadje? ;D  ;)
Nou ja, als de sponsoren elkaar weer gaan dissen ga ik er wat sneller doorheen.... Maar heb ik iets gemist? Ja, de ellenlange specsheet van de Core, maar die ga ik niet zelf naast de grote broers zetten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15HP-SE subs en héél veel muziek!

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

reza

Hoi Werner,

Was helemaal niets richting jou hoor!!

Wat mij stoort is het feit dat we denken dat het opeens heel betaalbaar wordt maar toch eigenijk helemaal niet is. En eigenijk nog steeds "TE" duur is.

riwi

Citaat van: reza op augustus  2, 2024, 00:16:42Wat mij stoort is het feit dat we denken dat het opeens heel betaalbaar wordt maar toch eigenijk helemaal niet is. En eigenijk nog steeds "TE" duur is.

Ik heb in Barcelona op de ISE met de commerciele man achter MadVR gebabbeld. Wij gaven toen aan met de gratis hobby versie te werken en dat we de officiele Envy te duur vonden. Hij vroeg toen wat we wel een schappelijke prijs zouden vinden. Ik weet niet meer precies wat ik toen gezegd heb, ik dacht 3000, en dat ging hem echt niet worden zei hij toen. Ze willen een compleet product inc nazorg leveren om hun goede naam hoog te houden. En dat kan niet met een veel lagere verkoopprijs.

Littletycoon

Niet vergeten, dit is allemaal zeer niche. Opmerkingen als zoete broodjes over de plank moeten met een korreltje zout worden genomen. Dus als ze van lage aantallen moeten leven dan kan dat alleen met hoge prijzen.

Richard70…

Ik denk dat die 7000€ een redelijke prijs is.
Natuurlijk was 5000€ leuker geweest en voor meer mensen interessant  :D
Het is gewoon een uniek product wat ze hebben.
Vooral het gebruiksgemak tov een lumage is een groot pluspunt.
En laten we eerlijk wezen, die geven ze ook niet gratis weg en dan mag je alles zelf uitvogelen.
Deze wordt denk ik als de pro gewoon bij je thuis geïnstalleerd en gecalibreerd voor jou projector.
Daar zat de laatste keer bij mij thuis toch ook wel ruim een halve dag werk in.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

buckler

Citaat van: Richard70... op augustus  2, 2024, 10:28:29Ik denk dat die 7000€ een redelijke prijs is.
Natuurlijk was 5000€ leuker geweest en voor meer mensen interessant  :D
Het is gewoon een uniek product wat ze hebben.
Vooral het gebruiksgemak tov een lumage is een groot pluspunt.
En laten we eerlijk wezen, die geven ze ook niet gratis weg en dan mag je alles zelf uitvogelen.
Deze wordt denk ik als de pro gewoon bij je thuis geïnstalleerd en gecalibreerd voor jou projector.
Daar zat de laatste keer bij mij thuis toch ook wel ruim een halve dag werk in.

Kijk ik had a zes duizend euries ook beter gevonden en volgens mij de perfecte prijs voor de Core maar het is jammer genoeg niet zo, maar ik persoonlijk zou zo'n mooi product niet op duizend euro laten liggen maargoed dat ben ik.
Als ik voor mezelf spreek en zie wat de Envy mij brengt dan zou ik eerder terug gaan naar een bv nz8 en envy dan een nz9 zonder. Of misschien nog gekker een nz7 en envy misschien zelfs wel..
Die machine brengt zoveel en dat zou het het laatste zijn wat ik in mijn set kan en wil missen en al helemaal als je een 21/9 scherm heb. Dan kan je niet zonder vind ik zelfs.
De Core kan nu exact wat de Pro kan en in het vergelijkings lijstje staan de eerste toekomstige upgrade algo's van de Pro er al bij aangevinkt zoals bv AI dynamic subtile (nogmaals vraag me niet wat dat gaat doen tov de huidige).
Het is gewoon een fantastisch product wat elke keer maar beter en beter word en die upgrades en verbeteringen en nieuwe algo's zitten ook in die prijs die je eenmalig betaald.
Ik weet het is belachelijk veel geld maar ik zeg echt hardop dat het het geld waard is... athans het product he, niet dat je krom moet gaan liggen en op droog brrod moet gaan leven natuurlijk hahah.
Ik wil niet op Werner zijn stoel gaan zitten maar correct me if i'm wrong ik dacht dat bij aanschaf van een Envy daar de thuis installatie en 1 3d lut calibratie bij zit maar dat moet Werner maar even beamen of ontkennen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

Raymen

Helemaal met buckler eens

Eens goed ingesteld geen omkijken meer naar
Mijn beste aankoop zover
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

home@the movies

CitaatIk wil niet op Werner zijn stoel gaan zitten maar correct me if i'm wrong ik dacht dat bij aanschaf van een Envy daar de thuis installatie en 1 3d lut calibratie bij zit maar dat moet Werner maar even beamen of ontkennen.

Dat was bij de duurdere toestellen inderdaad het geval, bij wijze van pre order promo zullen we dit dan ook als extra bij de Core doen. Dus wie de pre order plaatst krijgt de calibratie van de ENVY ERBIJ.

We doen uiteraard ook de basisinstelling van het toestel, maar we gaan niet 101 profielen aanmaken, dat zijn zaken die je als gebruiker zelf op maat van je wensen moet gaan instellen.

buckler

En toen viel het stil....🤔

Het gaat wel hard hoor ik met de verkopen schijnt.
Ze hadden genoeg op stock voor maanden dachten ze maar zijn na twee dagen al vergeven met de pre-orders.
Niet slecht
Iemand al besteld?

reza

Ik wilde serieus pre orderen maar heb nu iets anders besteld  :blush:

home@the movies

Citaat van: reza op augustus  3, 2024, 18:42:22Ik wilde serieus pre orderen maar heb nu iets anders besteld  :blush:

Hi Reza,

Ik heb nooit een concrete vraag van je gekregen, we konden steeds nog even kijken wat er al dan niet nog mogelijk was geweest.
Gr
Werner

reza

Misschien een powerbuy met een aantal gasten.

buckler

Citaat van: reza op augustus  3, 2024, 18:42:22Ik wilde serieus pre orderen maar heb nu iets anders besteld  :blush:

aha....synisch bedoeld of heb je serieus wat anders besteld?
Leuk, ben wel nieuwsgierig wat voor moois je nu je zinnen op heb gezet reza  :coffee:
Feli

reza

Nee niet synisch. Ik heb een lens besteld die komt over drie of vier weken  :thumbs-up:

buckler

Citaat van: reza op augustus  4, 2024, 10:26:30Nee niet synisch. Ik heb een lens besteld die komt over drie of vier weken  :thumbs-up:

Wow wow wow... ja daarin heb je mij mee hoor  :clapping:
Dat gaat een geweldige ervaring geven en misschien wel het enigste item wat ik boven een VP zet vanuit mijn oogpunt.
Mooi man

Is het een DCR lens? Zoja de grote of de 'vaste' ?
En hij kan in de MadVR ht comp ook in 4096 ?

Ps, sorry beetje off topic aan het worden.

reza

Nee, ook daarin kan ik niet mee gaan met die achtelijke prijzen..
Ik heb een prismasonic lens besteld, doet precies hetzelfde ( Alleen net iets anders :D )
Maar kost 2,5K schilt gewoon 5K.
En doet kwalitatief echt niet onder van de DCR.