Sony xw7000 review.

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 20, 2022, 11:38:35

« vorige - volgende »

SpeedyAndré

Citaat van: reza op augustus 25, 2024, 11:54:45Nou, omdat "de kogel door de kerk is".
Ik heb indd een 7000es. Die heb ik al een tijdje in mijn bezit maar door mijn liefde voor JVC heb ik dit niet met iedereen gedeeld  :D

Wat vind ik er van?

Ik heb hem blind gekocht, uiteraard na het lezen van elke review die er is.
En ik zeg eerlijk dat de review van Frank het beste aansluit bij mijn ervaring..
Je kan deze projector tussen de nz8 en nz9 plaatsen qua beeld. Waarin de nz8 wel iets beter presteert over de breedte denk ik.
Zwart is zwart maar niet inky zoals de JVC,s dat doen.
Motion vind ik persoonlijk niet beter dan de jvc,s maar mijn maatjes die hem hebben gezien vinden van wel. Lichtopbrengst is waanzinnig!
Ik heb sinds van de week brightmode ontdekt en dat is fantastisch met tekenfilms of met Avatar, dat is echt het allermooiste wat ik ooit heb gezien zoveel licht en kleuren die poppen dat is echt mooi.
Ook vind ik de kleurechtheid van de Sony mooier dan van JVC. Huidskleur is bijvoorbeeld ECHT.
Waar ik de eerste week heel erg aan moest wennen is de algehele look, die is gewoon anders dan de Dlila techniek maar nu is dat alweer vergeten en gewend.
HDR, tja..
Wat Frank schrijft: "het verschilt echt per scène" de ene keer is de JVC beter de andere keer de Sony.
De Sony popt meer omdat het een andere manier is van tonemapping.
Ik kan echt zeggen dat ik heel blij ben met de Sony maar uiteindelijk komt er wel weer een JVC  ;)
:D  :D  :D  :D
We zijn tenminste weer on topic, mooi man! :popcorn:
Des te opvallender dat je dan toch die lens er voor wil zetten, het scheelt je denk ik wel gedoe met schermen zoals hier al zou ik dat met (elektrische) masking nog wel handiger kunnen maken.
Stiekem kijk ik naar de XW5000 die met de inruil actie mogelijk net binnen mijn bereik ligt, echter blijven de handmatige lens en geen 3D minpunten.
Misschien kan ik beter op de nieuwe serie wachten en zien welke opties daar op zitten, al zullen de prijzen wel weer sky high beginnen.

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

reza

De lens maakt het beeld gewoon mooier niet meer niets minder..
En daarbij komt dan ook nog het switchen tussen 16.9/21.9 wat gewoon makkelijker EN beter is dan wat de projector doet.
En de laser kan weer lager waardoor het blacklevel beter wordt allemaal plussen dus.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rob_Dingen

Citaat van: maximus79 op augustus 25, 2024, 12:20:50Is dit ook wat voor in een batcave?
Met HDR is het prima, en anders schroef je hem wat terug.
Met SDR in de woonkamer staan de mini led's op 10% met HDR 100%

Rob