Review JVCNZ900 Deel1 introductie, deel twee SDR metingen ook gepost.

Gestart door home@the movies, juli 19, 2024, 17:11:40

« vorige - volgende »

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Citaat van: reza op augustus  4, 2024, 22:13:32Gaat dit nog verder Werner?  :hehe:

Ja, morgen komt de nieuwe airco, dan kan ik weer ademen in de demo ruimte, nu blijft de warmte continu zitten en stijgt het dik boven de 30 graden binnen.

buckler

Ik zal Reza even voorwezen maar hoe zit dat.... die airco hangt nu al een paar dagen  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

ccpl

Citaat van: buckler op augustus  8, 2024, 11:41:40Ik zal Reza even voorwezen maar hoe zit dat.... die airco hangt nu al een paar dagen  :clapping:

Godbeware dat Werner ook een persoonlijk leven zou hebben, en ja: met een forumtopic gaande over de inhoud van bitterballen (en of ze nu half leeg zijn of niet, en welke de goede zijn): laat ons eerlijk zijn... welke Vlaming kan daaraan weerstaan? Hij ligt nog altijd strijk in z'n bed van het lachen durf ik wedden...

reza

Richard70…

Citaat van: ccpl op augustus  8, 2024, 14:53:29Godbeware dat Werner ook een persoonlijk leven zou hebben, en ja: met een forumtopic gaande over de inhoud van bitterballen (en of ze nu half leeg zijn of niet, en welke de goede zijn): laat ons eerlijk zijn... welke Vlaming kan daaraan weerstaan? Hij ligt nog altijd strijk in z'n bed van het lachen durf ik wedden...
De ervaring leert dat je werner af en toe moet helpen herinneren  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Kjelt

Ik denk dat Werner eerst even een paar dagen in de koelte vd nieuwe airco moet bijkomen van de oververhitting ;)

home@the movies

home@the movies

Citaat van: Kjelt op augustus  8, 2024, 17:16:25Ik denk dat Werner eerst even een paar dagen in de koelte vd nieuwe airco moet bijkomen van de oververhitting ;)
Ook juist

home@the movies

Werner heeft in eerste instantie gisteren eindelijk eens de tijd gehad en genomen, om zelf nog eens een filmpje te kijken  in een aangename temperatuur.
En ik heb niet (of bijna niet) ;)  technisch gekeken, maar gewoon even genoten van het moment, Het was echt gewoon weken en weken (om niet te zeggen maanden) geleden dat ik nog een keer een moment had om één en ander los te laten.

Dus ja, ik ga zeker nog wat aanvullen ivm effectief kijken van metreriaal, en of er al dan niet veel verbeteringen te noteren zijn.
wat me alleszins positief opviel is dat het contrast wel degelijk wat hoger ligt bij deze 900, geen dag en nacht, maar merkbaar. Ik heb jammer genoeg geen NZ9 meer om ze naast elkaar te zetten, dus het is altijd lastig om op een visueel geheugen af te gaan, dat is geen referentie.

Als sidenote;

Ik heb wel genoten van het plaatje, al zat er wel nog een Panamorph lens, en de madVR Envy tussen, ik heb gekeken met de motion AI op 60 in één van de laagste algoritmes, en ik ben vrij zeker dat ik dat nooit meer wil missen.
Het haalt net dat tikje edge van de 24 frames judder af, en kijkt echt wel zeer aangenaam. Jammer dat de JVC geen 48 frames wil aanvaarden, dat verschil had ik nog wel eens willen zien.

Teejoo

Citaat van: home@the movies op augustus 10, 2024, 12:59:22Als sidenote;

Ik heb wel genoten van het plaatje, al zat er wel nog een Panamorph lens, en de madVR Envy tussen, ik heb gekeken met de motion AI op 60 in één van de laagste algoritmes, en ik ben vrij zeker dat ik dat nooit meer wil missen.
Het haalt net dat tikje edge van de 24 frames judder af, en kijkt echt wel zeer aangenaam. Jammer dat de JVC geen 48 frames wil aanvaarden, dat verschil had ik nog wel eens willen zien.
ik heb dat idd bij Marcel gezien afgelopen weekend. Heel mooi en geeft idd rust. Helaas niet op de pro.

Richard70…

Citaat van: Teejoo op augustus 10, 2024, 13:07:24ik heb dat idd bij Marcel gezien afgelopen weekend. Heel mooi en geeft idd rust. Helaas niet op de pro.
Dat vind ik ook jammer dat dat niet op de goedkopere modellen zit.
Ik heb de jvc nu op standje buckler staan, maar dan stoor ik me toch af en toe aan de rare artefacts
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: Richard70... op augustus 10, 2024, 13:45:16Dat vind ik ook jammer dat dat niet op de goedkopere modellen zit.
Ik heb de jvc nu op standje buckler staan, maar dan stoor ik me toch af en toe aan de rare artefacts

Heb ik het weer gedaan hhaha

Ik kijk inderdaad ook op 'high' al doen dat er stiekem meer hoor ik links en rechts maar ook ik stoor me aan wat artifact af en toe maar aan dat 24hz gestotter erger ik me nog meer... daar word ik helemaal gek van en denk dat ik daar wel gevoelig voor ben.
Dan doet de JVC het gewoon goed genoeg voor mij (al ben ik niet blind voor de nadelen dat het met zich meebrengt)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Ik kijk al heel lang op high en uiteraard zie ik af en toe wat rare fratsen maar het is altijd een stuk minder dan de hele film door hakkelend beeld te zien,  bah!

williams

Ik zit hier in spagaat 😊 en kijk ook vaak op high maar stoor me dan ook aan de artefacten .
Aan de andere kant zijn mijn hersentjes zo gewend geraakt met motionflow op high dat elke lagere setting gezien wordt als storend met erg onscherp beeld waar mijn ogen dan constant scherp op willen stellen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Ik vind nog steeds de Low stand van de motion flow het fijnst kijken. Ik zie de 'hakkeling' op lLow dan ook niet. Met elk van die levels is het ook wennen en moet je het de tijd geven om er aan te wennen (en dan bedoel ik meerdere avonden, dus niet even snel A/B wisselen).

reza

Volgens mij zit ik op iets te wachten wat al geweest is? Kwam er nog iets of is dit de review?

Kjelt

Citaat van: reza op augustus 12, 2024, 18:38:21Volgens mij zit ik op iets te wachten wat al geweest is? Kwam er nog iets?
De verkoop prijs en dan ben je meteen klaar  :D

reza

reza

home@the movies

Oscar ziet dat het goed is ;)